Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
29649 Publications
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37180
Musikedition – auch ohne Noten
J. Iffland, R. Grotjahn, in: Edieren: Geisteswissenschaften Im Digitalen Wandel | Éditer : Les Sciences Humaines En Mutation, 2021, pp. 48–51.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
J. Iffland, R. Grotjahn, in: Edieren: Geisteswissenschaften Im Digitalen Wandel | Éditer : Les Sciences Humaines En Mutation, 2021, pp. 48–51.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37179
Singen – Körper – Medien
R. Grotjahn, in: N. Grosch, T. Seedorf (Eds.), Stimmen – Körper – Medien. Gesang im 20. und 21. Jahrhundert, Laaber-Verlag, Lilienthal, 2021, pp. 13–39.
LibreCat
R. Grotjahn, in: N. Grosch, T. Seedorf (Eds.), Stimmen – Körper – Medien. Gesang im 20. und 21. Jahrhundert, Laaber-Verlag, Lilienthal, 2021, pp. 13–39.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37435
Angstkonstruktionen zwischen „sinnvoller Vorsicht und sinnloser Panik“
C. Georgi, in: Angstkonstruktionen, De Gruyter, Berlin, 2021, pp. 219–264.
LibreCat
| DOI
C. Georgi, in: Angstkonstruktionen, De Gruyter, Berlin, 2021, pp. 219–264.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36822
Biografie und Werk: Henzes „Bassariden“
A. Tumat, in: K. Grönke, M. Zywietz (Eds.), Musik und Homosexualitäten. Tagungsbericht Musikwissenschaftliche Homosexualitätenforschung, Bremen 2017 und 2018, Textem-Verlag, Hamburg, 2021, pp. 209–221.
LibreCat
A. Tumat, in: K. Grönke, M. Zywietz (Eds.), Musik und Homosexualitäten. Tagungsbericht Musikwissenschaftliche Homosexualitätenforschung, Bremen 2017 und 2018, Textem-Verlag, Hamburg, 2021, pp. 209–221.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation
S. Seifert, L. Paleczek, Electronic Journal of E-Learning 19 (2021) pp336-348.
LibreCat
| DOI
S. Seifert, L. Paleczek, Electronic Journal of E-Learning 19 (2021) pp336-348.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade
S. Seifert, Technology, Knowledge and Learning 26 (2021) 383–405.
LibreCat
| DOI
S. Seifert, Technology, Knowledge and Learning 26 (2021) 383–405.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37439
The presence of students identified as having special needs as a moderating effect on their classmates’ reading comprehension scores in relation to other major class composition effects
M. Krammer, S. Seifert, B. Gasteiger-Klicpera, Educational Studies (2021) 1–19.
LibreCat
| DOI
M. Krammer, S. Seifert, B. Gasteiger-Klicpera, Educational Studies (2021) 1–19.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37442
Comparing digital to print assessment of receptive vocabulary with GraWo‐KiGa in Austrian kindergarten
L. Paleczek, S. Seifert, M. Schöfl, British Journal of Educational Technology 52 (2021) 2145–2161.
LibreCat
| DOI
L. Paleczek, S. Seifert, M. Schöfl, British Journal of Educational Technology 52 (2021) 2145–2161.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37455
Teaching and learning in a multilingual Europe: findings from a cross-European study
J.E. Dockrell, T.C. Papadopoulos, C.L. Mifsud, L. Bourke, O. Vilageliu, E. Bešić, S. Seifert, B. Gasteiger-Klicpera, A. Ralli, I. Dimakos, S. Karpava, M. Martins, O. Sousa, S. Castro, H.B. Søndergaard Knudsen, P. Donau, B. Haznedar, M. Mikulajová, N. Gerdzhikova, European Journal of Psychology of Education 37 (2021) 293–320.
LibreCat
| DOI
J.E. Dockrell, T.C. Papadopoulos, C.L. Mifsud, L. Bourke, O. Vilageliu, E. Bešić, S. Seifert, B. Gasteiger-Klicpera, A. Ralli, I. Dimakos, S. Karpava, M. Martins, O. Sousa, S. Castro, H.B. Søndergaard Knudsen, P. Donau, B. Haznedar, M. Mikulajová, N. Gerdzhikova, European Journal of Psychology of Education 37 (2021) 293–320.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37485
Die Bedeutung affektiver Merkmale beim Mathematiklernen
S. Rach, M. Liebendörfer, in: K. Hein, C. Heil, S. Ruwisch, S. Prediger (Eds.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2021 Vom GDM-Monat 2021 Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik (GDM) (1.-25. März 2021), WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster, 2021, pp. 247–248.
LibreCat
S. Rach, M. Liebendörfer, in: K. Hein, C. Heil, S. Ruwisch, S. Prediger (Eds.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2021 Vom GDM-Monat 2021 Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik (GDM) (1.-25. März 2021), WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster, 2021, pp. 247–248.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37474
Increasing the effect of a remedial mathematics course by switching to an online format during the COVID-19 crisis: evidence from a German university
S. Büchele, M. Liebendörfer, E. Lankeit, Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the IMA 40 (2021) 478–496.
LibreCat
| DOI
S. Büchele, M. Liebendörfer, E. Lankeit, Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the IMA 40 (2021) 478–496.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37483
Gymnasiales Lehramt Mathematik studieren – eine Übersicht zur Studienorganisation in Deutschland
L. Gildehaus, R. Göller, M. Liebendörfer, Mitteilungen Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik 47 (2021) 27–32.
LibreCat
L. Gildehaus, R. Göller, M. Liebendörfer, Mitteilungen Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik 47 (2021) 27–32.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37481
Mathematisierung als Herausforderung für die politische Bildung
B. Vajen, L. Gildehaus, M. Liebendörfer, C. Wolf, in: S. Kenner, T. Oeftering (Eds.), Schriftenreihe Der DVPB. Standortbestimmung Politische Bildung: Gesellschaftspolitische Herausforderungen, Zivilgesellschaft Und Das Vermeintliche Neutralitätsgebot, Wochenschau, Frankfurt, 2021, pp. 188–200.
LibreCat
B. Vajen, L. Gildehaus, M. Liebendörfer, C. Wolf, in: S. Kenner, T. Oeftering (Eds.), Schriftenreihe Der DVPB. Standortbestimmung Politische Bildung: Gesellschaftspolitische Herausforderungen, Zivilgesellschaft Und Das Vermeintliche Neutralitätsgebot, Wochenschau, Frankfurt, 2021, pp. 188–200.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37480
Prüfungsformate als Ansatzpunkt gendersensibler universitärer Lehre im Fach Mathematik
R. Göller, L. Gildehaus, M. Liebendörfer, J. Steuding, in: A. Blunck, R. Motzer (Eds.), Mathematik Und Gender: Berichte Und Beiträge Des Arbeitskreise Frauen Und Mathematik, Franzbecker, 2021, pp. 59–76.
LibreCat
R. Göller, L. Gildehaus, M. Liebendörfer, J. Steuding, in: A. Blunck, R. Motzer (Eds.), Mathematik Und Gender: Berichte Und Beiträge Des Arbeitskreise Frauen Und Mathematik, Franzbecker, 2021, pp. 59–76.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37478
Genese und Funktionen von Lerngruppen in der Studieneingangsphase
I. Haak, L. Gildehaus, M. Liebendörfer, in: Naturwissenschaftlicher Unterricht Und Lehrerbildung Im Umbruch?, Universität Duisburg-Essen, 2021, pp. 89–92.
LibreCat
I. Haak, L. Gildehaus, M. Liebendörfer, in: Naturwissenschaftlicher Unterricht Und Lehrerbildung Im Umbruch?, Universität Duisburg-Essen, 2021, pp. 89–92.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37473
University students’ fully digital study of mathematics: an identification of student-groups via their resources usage and a characterization by personal and affective characteristics
L. Kempen, M. Liebendörfer, Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the IMA 40 (2021) 436–454.
LibreCat
| DOI
L. Kempen, M. Liebendörfer, Teaching Mathematics and Its Applications: An International Journal of the IMA 40 (2021) 436–454.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37487
The Mathematical Beliefs and Interest Development of Pre-Service Primary Teachers
M. Liebendörfer, R. Hochmuth, J. Rode, S. Schukajlow, in: M. Inprasitha, N. Changsri, N. Boonsena (Eds.), Interim Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME, Khon Kaen (Thailand), 2021, pp. 198–205.
LibreCat
M. Liebendörfer, R. Hochmuth, J. Rode, S. Schukajlow, in: M. Inprasitha, N. Changsri, N. Boonsena (Eds.), Interim Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME, Khon Kaen (Thailand), 2021, pp. 198–205.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37494
Was bewirkt die Pflichtabgabe von Übungsaufgaben in der Hochschulmathematik? – Ein empirischer Vergleich
R. Krapf, M. Liebendörfer, Mathematica Didactica 2 (2021) 1–17.
LibreCat
R. Krapf, M. Liebendörfer, Mathematica Didactica 2 (2021) 1–17.
2021 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37504 |

Artificial Intelligence in the Age of Technoscience
J. Weber, in: A. Elliott (Ed.), Routledge Social Science Handbook of Artificial Intelligence, Routledge, New York / London, 2021, pp. 58-73 preprint.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Weber, in: A. Elliott (Ed.), Routledge Social Science Handbook of Artificial Intelligence, Routledge, New York / London, 2021, pp. 58-73 preprint.
2021 | Misc | LibreCat-ID: 37545
Fortbildung to go: Twitter als Ratgeber für Lehrkräfte
S. Vochatzer, Sarah Schröder, C. Fischer, Fortbildung to go: Twitter als Ratgeber für Lehrkräfte, 2021.
LibreCat
S. Vochatzer, Sarah Schröder, C. Fischer, Fortbildung to go: Twitter als Ratgeber für Lehrkräfte, 2021.