Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

7728 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60477
Schubatzky, Thomas, Jan-Philipp Burde, Rike Isabel Große-Heilmann, Andreas Lachner, Josef Riese, and David Christoph Weiler. “From Knowledge to Intention: The Role of TPACK and Self-Efficacy in Technology Integration.” Computers and Education Open 8 (2025): 100246. https://doi.org/10.1016/j.caeo.2025.100246.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60509 | OA
Vogelsang, Christoph, Daniel Scholl, Jana Meier, and Simon Küth. “Thoughts Are Free—Differences Between Unstructured and Structured Reflections of Teachers with Different Levels of Expertise.” Education Sciences 15, no. 7 (2025). https://doi.org/10.3390/educsci15070820.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60508
Höper, Lukas, and Carsten Schulte. “ReVEAL Model and Its Application to Revealing Viewpoints on Educational Approaches to Learning about Data and AI.” Computer Science Education, 2025, 1–33. https://doi.org/10.1080/08993408.2025.2516957.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60504
Nellius, Tom, Kevin Henne, Maximilian Hartinger, Lars Meihost, Tim Hetkämper, Henning Zeipert, Leander Claes, and Bernd Henning. “Ultrasonic Phased Array Interface Using Programmable I/O and Microprocessor Clock Synchronisation,” 2025. https://doi.org/ 10.5162/SMSI2025/A5.4.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60511
Kulgemeyer, Christoph, and Madeleine Hörnlein. “Zwischen Verstehensillusion Und Wissenserwerb.” Plus Lucis 2 (2025): 10–12.
LibreCat
 

2025 | Book | LibreCat-ID: 60522
Euler, Dieter, Peter F. E. Sloane, Tobias Jenert, Desiree Daniel-Söltenfuß, Daniel Hagemeier, Fabian Ludolph, and Joelle Fuhrmann. Innovation und Transfer in der kommunalen Bildungsarbeit. Erfahrungen aus zehn Jahren wissenschaftlicher Begleitung der Transferinitiative Kommunales Bildungsmanagement. Eusl; wbv, 2025. https://doi.org/10.3278/9783763978656.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59891
Bodynek, Joanna, Dana Gaigulo, Andreas Mayer, and Kristina Jonas. “Entwicklung Und Evaluation Eines Förderkonzeptes Der Morphologischen Bewusstheit – Vorstellung Eines Forschungsvorhabens [Posterpräsentation],” 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60528
Korte, Johanna, and Elke Grimminger-Seidensticker. “#Fitspiration Als Teil Der Juvenilen Bewegungskultur Im Sportunterricht. Ergebnisse Einer Qualitativen Interviewstudie Mit Sportlehrkräften.” Zeitschrift Für Sportpädagogische Forschung 13, no. 1 (2025): 52–77. https://doi.org/10.5771/2196-5218-2025-1-52.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60296
Vöing, Nerea, ed. Praxishandbuch Hochschullehre II. Stuttgart, Deutschland: utb GmbH, 2025. https://doi.org/10.36198/9783838563305.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60295
Vöing, Nerea, ed. Praxishandbuch Hochschullehre I. Stuttgart, Deutschland: utb GmbH, 2025. https://doi.org/10.36198/9783838563299.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60530
Grimminger-Seidensticker, Elke, and Autorengruppe ComeNet 5. “Körperbilder und Social Media im Sportunterricht. Herausforderungen und Chancen für Lehrkräfte.” sportunterricht 74, no. 6 (2025): 250–53. https://doi.org/10.30426/SU-2025-06-2.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60013 | OA
Gräßler, Iris, Jens Pottebaum, Peter Nyhuis, Matthias Schmidt, Benedikt Grewe, Felix Vollenkemper, Thomas Hesse, and Tim Meinecke. “Evolving Design for Assembly, Disassembly and Reassembly into a New Paradigm: Design-for-Capabilities with Hybrid Decision Support as an Enabler for Circular Products.” In Stuttgarter Symposium Für Produktentwicklung (SSP) 2025, edited by Katharina Hölzle, Matthias Kreimeyer, Daniel Roth, Thomas Maier, and Oliver Riedel, 509–18. Fraunhofer IAO, 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60532 | OA
Biehler, Rolf, and Carsten Schulte. “Lessons Learned from the ProDaBi Project: Shaping Perspectives at the Intersection of Data, AI, and Education Towards Fostering AI and Data Science Literacy in Schools Across Disciplines.” In Proceedings of the 1st Symposium on Integrating AI and Data Science into School Education Across Disciplines (AIDEA 1 2025), Salzburg, Austria, 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60535
Flath, Beate, and Christoph Jacke. “Weder Worthülse noch Patentrezept, sondern erkenntnisreiche Disziplinlosigkeit: Transdisziplinäre .” In InterMultiTrans. Disziplinaritäten in der Popularmusikforschung. , n.d.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60531
Grimminger-Seidensticker, Elke, Andreas Voogd, and Manuel Krückels. “Körperbilder und soziale Medien im Sportunterricht. Ist ein schöner Körper ein gesunder Körper?” sportunterricht 74, no. 6 (2025): 267–71.
LibreCat
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60297
Bohndick, Carla, Robert Kordts, Jonas Leschke, and Nerea Vöing, eds. Scholarship of Teaching and Learning und disziplinäre Forschung: Eine komplexe Beziehung. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2025. https://doi.org/10.1007/978-3-658-47908-4.
LibreCat | DOI
 

2025 | Misc | LibreCat-ID: 60533
Albers, Timm, and Sarah Meusel. Abschlussbericht: Sprachliche Bildung Im Kontext von Mehrsprachigkeit. Impulse Zur Gestaltung Eines Mehrsprachigen Kita-Alltags in Den Städtischen Kindertageseinrichtungen in Köln, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60537
Flath, Beate. “Livemusikkulturen, Virtualitäten und Metamorphosen: Perspektiven auf das kulturökonomische Konzept der Baumol’schen Kostenkrankheit.” ~Vibes - The IASPM D-A-CH Series 4 (n.d.).
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60534
Vorbohle, Christian. “Toward Design Principles to Enhance Visual Inquiry Tools for Ecosystem Design.” In Proceedings of the Business Model Conference 2025, n.d.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45827
Cao, Chuntian, and Hans-Georg Steinrück. “Molecular-Scale Synchrotron X-Ray Investigations of Solid-Liquid Interfaces in Lithium-Ion Batteries.” In Reference Module in Chemistry, Molecular Sciences and Chemical Engineering, 391–416. Elsevier, 2024. https://doi.org/10.1016/b978-0-323-85669-0.00105-7.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year>=2022

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed