Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36785 Publications


2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 53407
Eikermann, Larissa, and Sabine Schmitz, editors. Belgischer Symbolismus zum Be/Greifen nah. Museumskoffer zum Werk von Léon Spilliaert und George Minne. arthistoricum.net, doi:https://doi.org/10.11588/arthistoricum.1303.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53555
Kückmann, Marie-Ann. “„Vom Schieben und geschoben werden…“ Grundlegungen zu einer multiperspektivischen Qualifizierung (mpQ) zur Förderung multiprofessioneller Teamarbeit (mpT) im  Kontext inklusiver Bildung.” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 5, no. 3, 2024, doi:10.21248/qfi.138.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat, Sebastian. “Research on Curriculum Resources in Mathematics Education: A Survey of the Field.” ZDM – Mathematics Education, Springer, 2024, doi:10.1007/s11858-024-01559-x.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 | OA
Barzel, Bärbel, et al. “Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts.” mathematik lehren, vol. 242, 2024, pp. 42–47.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 | OA
Prediger, Susanne, and Lena Wessel. “31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht.” Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis, edited by Christian Efing and Zeynep Kalkavan-Aydin, vol. Band 3, DE GRUYTER, 2024, pp. 363–72.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50649
zur Heiden, Philipp, et al. “Predictive Maintenance on the Energy Distribution Grid—Design and Evaluation of a Digital Industrial Platform in the Context of a Smart Service System.” IEEE Transactions on Engineering Management, vol. 71, Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2024, pp. 3641–55, doi:10.1109/tem.2024.3352819.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53567
Zeller, Jannis, et al. “Cross-project empirical and criteria-oriented analysis of pre-service physics teachers’ pedagogical content knowledge Empirisch-kriterienorientierte Analyse des fachdidaktischen Wissens angehender Physiklehrkräfte.” Unterrichtswissenschaft, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s42010-024-00200-w.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 45444
Althaus, Maike, et al. “What Price Culture? – A Taxonomy of the Admission Pricing Policy at Museums.” International Journal of Cultural Policy, vol. 30, no. 3, 2024, pp. 392–407, doi:10.1080/10286632.2023.2217198.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53569
Nickerson, Robert C., et al. “Hierarchical Taxonomies in Information Systems.” Proceedings of Thirtieth Americas Conference on Information Systems (AMCIS).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 35665 | OA
Wolke, Nathalie, et al. “Interdisciplinary Approaches between Physics and Art Using the Example of Optical Experiments and Artistic Light Installations.” Physics Education.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53576
Gosmann, Phillip. “Virtuelle Ensembles. Große Musik in Kleinen Kacheln Mit Der Acapella-App.” Musik Und Unterricht, no. 155, Lugert Verlag, 2024, pp. 46–52.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45778
Luchterhandt, Lars, et al. “Implementation of Different Communication Structures for a Rocket Chip Based RISC-V Grid of Processing Cells.” MBMV 2024 - 27. Workshop Methoden Und Beschreibungssprachen Zur Modellierung Und Verifikation von Schaltungen Und Systemen“, VDE Verlag, 2024.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53579
Palomero Bernardo, Paul, et al. “A Scalable RISC-V Hardware Platform for Intelligent Sensor Processing.” DATE 24 - Design Automation and Test in Europe, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53597 | OA
Grüter, Sandra, et al. “Jahrgangsteams Zur Kooperation Mit Eltern Anregen – Eine Aufgabe Für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse Zum Bielefelder Fortbildungskonzept Zur Kooperation in Inklusiven Schulen (BiFoKi).” QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte, vol. 5, no. 3, 2024, doi:10.21248/qfi.131.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53125
Hälterlein, Jens. “Imagining and Governing Artificial Intelligence – the Ordoliberal Way: An Analysis of the National Strategy ‘AI Made in Germany.’” AI & Society, doi:10.1007/s00146-024-01940-0  .
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
Hellmich, Frank, et al. Team-Teaching Und Kompetenzen von Kindern Im Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven". Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Schulze, Jan Roland, et al. Effekte Eines Universitären Kooperationstrainings Auf Inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven". Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Schulze, Jan Roland, et al. Effekte Eines Universitären Lehrerkooperationstrainings Auf Die Inklusionsbezogenen Selbstkonzepte Angehender Lehrkräfte. Vortrag Auf Der 11. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Verstehen – Partizipation Erreichen – Transfer Gestalten“. . Universität Potsdam, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Schulze, Jan Roland, et al. Effects of a Collaborative Teacher Education on Pre-Service Teachers’ Inclusion-Related Self-Concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”. Universitat de València, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Schulze, Jan Roland, et al. Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. . Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd)., 2024.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed