Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37033 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47831
Ködding P, Dumitrescu R. Szenario-Technik mit digitalen Technologien. In: Hartmann EA, ed. Digitalisierung Souverän Gestalten II. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 47628
Daniel-Söltenfuß D, Kremer H-H, Kückmann M-A. Innovations- und Transferprozesse in der beruflichen Bildung als Forschungs- und Entwicklungsgegenstand. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik. 2022;118(4):684-697. doi:10.25162/zbw-2022-0026
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53559
Kückmann M-A. Lehr- und Lernpraktiken in Zeiten von Corona. Von der technologischen zur didaktischen Transformation . In: Heisler D, Meier JA, eds. Berufsausbildung Zwischen Hygienemaßnahmen Und Lockdown(s). Folgen Für Die Schulische Und Außerschulische Berufsausbildung, in Schule, Im Betrieb Und Bei Bildungsträgern. ; 2022. doi: 10.3278/9783763972579
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53480
Malik SN, Rezat S. Linguistic features of word problems that cause difficulties for learners across the curriculum: A literature review. In: Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12). ERME / Free University of Bozen-Bolzano; 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
Rezat S, Malik SN, Leifeld M. Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation. International Journal of Science and Mathematics Education. 2022;20(S1):215-236. doi:10.1007/s10763-022-10309-y
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48389
Dröse J, Griese B, Wessel L. Prospective teachers’ diagnostic judgments on students’ understanding of conditional probabilities. In: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). ; 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 48325
Dellori A, Wessel L. Entwicklung und Erprobung von professionsorientierten Lernumgebungen zur Wissensvernetzung in der Algebra. Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. Published online 2022:665-668. doi:10.17877/DE290R-23598
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48385
Dellori A, Wessel L. Design principles for intertwining local and nonlocal mathematics - The case of relating registers and representations in abstract algebra. In: Trigueros M, Barquero B, Hochmuth R, Peters J, eds. Proceedings of INDRUM2022. ; 2022:572-573.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48407
Dellori A, Wessel L. Pre-service Teachers’ Professional Development: Relating Abstract Algebra and School Algebra. In: Karunakaran SS, Higgins A, eds. Proceedings of the 24th Annual Conference on Research in Undergraduate Mathematics Education. MA; 2022:1177.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 48408
Wessel L, Dröse J. Schreiben will gelernt sein: Schreiblerngelegenheiten adaptiv gestalten. mathematik lehren. 2022;233:33-36.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35741
Röglinger M, Plattfaut R, Borghoff V, et al. Exogenous Shocks and Business Process Management. Business & Information Systems Engineering. 2022;64(5):669-687. doi:10.1007/s12599-021-00740-w
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35696
Nieszporek R, Griese B, Biehler R. Facilitators’ Orientations Towards Learning Goals, Perceived Challenges, and Teaching Resources for a PD Course on Conditional Probability. In: Peters SA, Zapata-Cardona L, Bonafini F, Fan A, eds. Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/iase.icots11.t4b2
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34919
Biehler R. Revisiting Fundamental Ideas for Statistics Education From the Perspective of Machine Learning and Its Applications. In: Peters SA, Zapata-Cardona L, Bonafini F, Fan A, eds. Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/iase.icots11.t1a2
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34920
Biehler R, De Veaux R, Engel J, Kazak S, Frischemeier D. Editorial: Research on Data Science Education. Statistics Education Research Journal. 2022;21(2). doi:10.52041/serj.v21i2.606
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35718
Biehler R, Langlotz H, Zappe W. Alles normal?! Daten auf Normalverteilung prüfen–mit schulischen Mitteln. mathematik lehren. 2022;2022(232):41–45.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35926
Biehler R, Griese B. Modellieren im Stochastikunterricht: Annahmen hinterfragen, Ergebnisse validieren. mathematik lehren. 2022;2022(232):2–6.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35672
Fleischer Y, Biehler R, Schulte C. Teaching and Learning Data-Driven Machine Learning with Educationally Designed Jupyter Notebooks. Statistics Education Research Journal. 2022;21(2). doi:10.52041/serj.v21i2.61
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39058
Griese B, Nieszporek R, Biehler R. Facilitators’ views on content goals, learning obstacles, and teaching resources in reference to conditional probability. In: ; 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42653 | OA
Lankeit E, Biehler R. Mathematik-Vorkurse zur Vorbereitung auf das Studium – Zielsetzungen und didaktische Konzepte. In: Hochmuth R, Biehler R, Liebendörfer M, Schaper N, eds. Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer; 2022:117-141. doi:10.1007/978-3-662-64833-9_4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35685
Liebendörfer M, Göller R, Gildehaus L, et al. The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. 2022;53(5):1133-1152. doi:10.1080/0020739x.2021.2023772
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed