Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
40776 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54357
Piepenbrock, Till, et al. “FEM Modelling of Dimensional-Resonant Inductors for LLC Converters in MHz Range.” SPEEDAM 2024; 27th International Symposium on Power Electronics, Electrical Drives, Automation and Motion, doi:10.1109/SPEEDAM61530.2024.10609111.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56100
Adamik, Julie. “Jung, Martin, Kirchengeschichte, 3. Aufl., Tübingen 2022.” Theologisch-praktischen Quartalschrift , vol. 04/2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56108
Gräßler, Iris, et al. “Systems Engineering Roles to Handle Emergent Properties and Behaviors in Complex Technical Systems.” INCOSE International Symposium, vol. 34, no. 1, Wiley, 2024, pp. 584–98, doi:10.1002/iis2.13164.
LibreCat
| DOI
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56112 |

Scharlau, Ingrid, and Tobias Jenert, editors. Wissenschaftsdidaktik Als Kritische Kommunikationsanalyse. Verlag Barbara Budrich, 2024, doi:10.3224/84743070.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54677
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Empathie Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf. Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Thema: „Wissenstransfer Zwischen Bildungsforschung, Bildungspraxis Und Lehrer*innenbildung“. Universität Osnabrück, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54675
Finke, Nils, and Frank Hellmich. Feedback Als Prädiktor Für Die Motivation Und Mathematikleistung von Grundschulkindern. Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Thema: „Wissenstransfer Zwischen Bildungsforschung, Bildungspraxis Und Lehrer*innenbildung“. Universität Osnabrück, 2024.
LibreCat
2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 56145
Thorenz, Kristin. Erfassung Affektiver Reaktionen Bei Moderater Körperlich-Sportlicher Aktivität Und Entspannungsverfahren. Eine Validierungsstudie Der Feeling Scale Und Der Felt Arousal Scale. LibreCat University, 2024, doi:10.17619/UNIPB/1-2029.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56143
Thorenz, Kristin, et al. “The Affective Responses to Moderate Physical Activity: A Further Study to Prove the Convergent and the Discriminant Validity for the German Versions of the Feeling Scale and the Felt Arousal Scale.” Behavioral Sciences, vol. 14, no. 4, 317, MDPI AG, 2024, doi:10.3390/bs14040317.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54304
Thorenz, Kristin, et al. “The Affective Responses to Moderate Physical Activity: A Further Validation Study for the German Versions of the Feeling Scale and the Felt Arousal Scale.” Methodenvielfalt: Lebendigkeit in Theorie Und Praxis Abstractband Zur 56. Jahrestagung Der Arbeitsgemeinschaft Für Sportpsychologie (ASP), edited by Dirk Koester et al., 2024.
LibreCat
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40014
Blumberg, Eva, et al., editors. Mehrsprachigkeit in Der Schule. Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht. Kohlhammer, 2024.
LibreCat
2024 | Report | LibreCat-ID: 56144
Thorenz, Kristin, et al. Umsetzung Und Ergebnisse Des Projekts „PROCARE-Prävention in Stationären Pflegeeinrichtungen“ in Paderborn. LibreCat University, 2024, doi:10.17619/UNIPB/1-1890.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56117
Leineweber, Jonas. “Dorffunk. Kommunikation auf dem Land in Juli Zehs Dorfromanen Unterleuten und Über Menschen.” Rheinisch-westfälische Zeitschrift für Volkskunde, no. 68/69, 2024, pp. 32–44, doi:10.31244/rwz/2024/09.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56118
Leineweber, Jonas. “Rezension zu: Daniel Drascek, Helmut Groschwitz, Gabriele Wolf (Hg.): Kulturerbe als kulturelle Praxis – Kulturerbe in der Beratungspraxis (Bayrische Schriften zur Volkskunde 12). München 2022.” Rheinisch-westfälische Zeitschrift für Volkskunde, no. 68/69, 2024, pp. 362–66, doi:10.31244/rwz/2024.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55913 |

Wagner, Petra, et al. “Turn-Taking Dynamics across Different Phases of Explanatory Dialogues.” Proceedings of the 28th Workshop on the Semantics and Pragmatics of Dialogue, 2024, pp. 6–14.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56131 |

Hoffmann, Max. “Symmetry as a Topic for the University Education of Pre-Service Teachers.” Recherches En Didactique Des Mathématiques, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48081
Göddertz, Nina. “Didaktik der Sozialpädagogik – Entwicklungslinien, Diskurse und Herausforderungen. .” Zeitschrift für Pädagogikunterricht, 2024, pp. 14–24.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56133 |

Wickemeyer, Carolin, et al. “Action Inhibition in a Sport-Specific Paradigm: Examining the Limits of Action Control in Basketball.” Psychological Research, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s00426-024-02010-2.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)