Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37148 Publications


2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 53541
Robles-González, A., Arias Cabarcos, P., & Parra-Arnau, J. (2023). Privacy-centered authentication: A new framework and analysis. Computers & Security, 132, Article 103353. https://doi.org/10.1016/j.cose.2023.103353
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48060
Röse, M., Kablo, E., & Arias Cabarcos, P. (2023). Overcoming Theory: Designing Brainwave Authentication for the Real World. Proceedings of the 2023 European Symposium on Usable Security. https://doi.org/10.1145/3617072.3617120
LibreCat | DOI
 

2023 | Working Paper | LibreCat-ID: 34798
Herwald, S., Voigt, S., & Uhde, A. (n.d.). The conditional impact of market consolidation and market power on banking stability – Evidence from Europe.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 53543
Winkel, F., Scholz, P., Wallscheid, O., & Böcker, J. (2023). Reducing Contact Bouncing of a Relay by Optimizing the Switch Signal During Run-Time. IEEE Transactions on Automation Science and Engineering, 1–11. https://doi.org/10.1109/tase.2023.3322762
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50533
Knickenberg, M., Finke, N., & Hellmich, F. (2023). Mathematikleistungen von Grundschulkindern im Zusammenhang mit dem von ihnen wahrgenommenen Feedback und ihren selbstbezogenen Kognitionen.Sektionstagung empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). „Schule und Lehrkräfte.Bildung neu denken“.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 42245
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Blumberg, E. (2023). The composition of pre-service teacher teams and children’s competencies in inclusive education. 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. “Education as a Hope in Uncertain Times.”
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53553
Özcan, L., Drewel, M., Koldewey, C., & Dumitrescu, R. (2023). Strategische Planung des Einstiegs in die Plattformökonomie. In D. Schallmo, K. Lang, T. Werani, & B. Krumay (Eds.), Digitalisierung: Fallstudien, Tools und Erkenntnisse für das digitale Zeitalter. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-36634-6_7
LibreCat | DOI
 

2023 | Report | LibreCat-ID: 53554
Dumitrescu, R., Riemensperger, F., Schuh, G., Biehler, J., Frey, A., Hocken, C., Koldewey, C., Kühn, A., Rabe, M., Schacht, M., Comans, S., Fichtler, T., Govioni, A., Harland, T., Kaufmann, J., Optehostert, F., Rieger, M., Scholtysik, M., Schreiner, N., … Sommer, F. (2023). acatech Maturity Index Smart Services.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 49363
Scholtysik, M., Rohde, M., Koldewey, C., & Dumitrescu, R. (2023). Circular Product-Service-System Ideation Canvas – A Framework for the Design of circular Product-Service-System Ideas (Vol. 120).
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47834
Ködding, P., Koldewey, C., & Dumitrescu, R. (2023). Scenario-Based Foresight in the Age of Digital Technologies and AI. In A. Shajek & E. A. Hartmann (Eds.), New Digital Work (pp. 51–67).
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 53556
Kückmann, M.-A. (2023). ‹Ich sehe was, was du nicht siehst…› Zu den Potenzialen von Sketchnoting im Kontext Inklusiver Medienbildung . MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung, 619–647. https://doi.org/10.21240/mpaed/jb20/2023.09.23.x
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53565
Schwerin, I. (2023). Verdoppeln und Halbieren im Zahlenraum bis 100 - Erkenntnisse einer Interviewstudie in Klasse 2. In Mathematikdidaktik Grundschule. Herbsttagung des Arbeitskreises Grundschule der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM), Bremen. University of Bamberg Press.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
Rezat, S., Malik, S. N., & Leifeld, M. (2023). Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept zur Förderung mathematischer Lesekompetenz. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, 1125–1128. https://doi.org/10.17877/DE290R-23392
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53441
Leifeld, M., & Rezat, S. (2023). Verstehen schriftlicher Rechenverfahren durch algorithmisches Denken am Beispiel der schriftlichen Subtraktion. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, 993–996. https://doi.org/10.17877/DE290R-23760
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53475
Malik, S. N., & Rezat, S. (2023). Herausforderungen anwendungsbezogener Aufgaben - eine curriculare Perspektive auf den Forschungsstand. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main. https://doi.org/10.17877/DE290R-23380
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46987
Pepin, B., Kock, Z., & Rezat, S. (2023). Toward student agency in the selection and use of digital resources for learning and studying mathematics. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education (pp. 1–28). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_26-1
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48067
Gueudet, G., Pepin, B., & Rezat, S. (2023). Meta-Resources: Supporting the design of mathematics teaching and learning. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_36-1
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49684 | OA
Rezat, S., & Geiger, V. (2023). The role of digital technologies in transforming student learning landscapes. In B. Pepin, G. Gueudet, & J. Choppin (Eds.), Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_21-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46956
Hattermann, M., Rezat, S., & Sträßer, R. (2023). Geometrie: Leitidee Raum und Form. In Handbuch der Mathematikdidaktik (pp. 201–242). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66604-3_7
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46955
Hefendehl-Hebeker, L., & Rezat, S. (2023). Algebra: Leitidee Symbol und Formalisierung. In Handbuch der Mathematikdidaktik (pp. 123–158). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66604-3_5
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed