Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37571 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45346
Herding, J., & Glawe, K. (2022). Videobasierte Fallarbeit im Format 360° – ein hochschuldidaktisches Konzept zur Reflexionsanregung im Grundschullehramtsstudium. Tagungsbandbeitrag zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45329
Mattei, A., Eremin, O., & Krämer, A. (2022). K)Eine Frage des Wissens. Zum Verhältnis der Gender Studies und Wissenstransfer. In A.-L. Harmening, S. Leinfellner, & R. Meier (Eds.), Wissenstransfer als Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung (pp. 323–352).
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 45325
Mattei, A., & Chlebos, L. (2022). Tagungsbericht. #Metoo in Science. Sexualisierte Diskriminierung und Gewalt an Hochschulen (Vol. 39, pp. 175–178).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45321
Schemmer, S. J. (2022). Transformation der beruflichen Benachteiligtenförderung durch die Coronakrise – erste Ergebnisse einer qualitativen Studie. In M. Eckelt, T. J. Ketschau, J. Klassen, J. Schauer, J. Schmees, & C. Steib (Eds.), Berufsbildungspolitik. Normalität, Krisen, Perspektiven der Erstausbildung. wbv.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45320
Schemmer, S. J., & Heisler, D. (2022). Benachteiligtenförderung – ein Überblick. In R. Stein & H.-W. Kranert (Eds.), Psychische Belastungen in der Berufsbiografie: Interdisziplinäre Perspektiven. wbv.
LibreCat
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 45322
Zdoupas, P. (2022). Selbstkonzept und Klassenlehrkraftverhalten. Befunde vergleichender Analysen zu Schülerinnen und Schülern mit Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung. Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-38576-7
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 45653
Vernholz, M. (2022). Industrie 4.0 in der beruflichen Bildung – Automatisierter Maschinenbaulernbetrieb Paderborn . 7. Technikdidaktik-Symposium , Stuttgart. https://doi.org/10.48513/joted.v11i2.267
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 45715
Tcheussi Ngayap, V. I. (2022). FreeRTOS on a MicroBlaze Soft-Core Processor with Hardware Accelerators.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35918
Berger, T., Dennstädt, D., Ilchmann, A., & Worthmann, K. (2022). Funnel MPC for nonlinear systems with relative degree one. SIAM Journal on Control and Optimization, 60(6), 3358–3383.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36035
Berger, T., Ilchmann, A., & Trenn, S. (2022). Quasi feedback forms for differential-algebraic systems. IMA Journal of Mathematical Control and Information, 39(2), 533–563.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44463
Eckel, J., & Ehrlich, N. (2022). Minds in Motion – Some Basic Thoughts on AI and Animation. In In: animationstudies 2.0. In: animationstudies 2.0,  [OPEN ACCESS] .
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 44458
Eckel, J., & Ehrlich, N. (Eds.). (2022). animationstudiesblog 2.0 | Theme: AI and Animation. Open-Access-Blog of the Society for Animation Studies.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44464
Eckel, J. (2022). Intelligence In Between – Documenting AI in Animation. In animationstudies 2.0.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33738 | OA
Zahera, H. M. A., Heindorf, S., Balke, S., Haupt, J., Voigt, M., Walter, C., Witter, F., & Ngonga Ngomo, A.-C. (2022). Tab2Onto: Unsupervised Semantification with Knowledge Graph Embeddings. In The Semantic Web: ESWC 2022 Satellite Events. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-11609-4_9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38506
Zahera, H. M. A., Vollmers, D., Sherif, M. A., & Ngomo, A.-C. N. (2022). MultPAX: Keyphrase Extraction Using Language Models and Knowledge Graphs. In The Semantic Web – ISWC 2022. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-19433-7_18
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30373
Chakraborty, J., Zahera, H. M. A., Sherif, M. A., & Bansal, S. K. (2022). ONTOCONNECT: Domain-Agnostic Ontology Alignment using Graph Embedding with Negative Sampling. 2021 20th IEEE International Conference on Machine Learning and Applications (ICMLA). https://doi.org/10.1109/icmla52953.2021.00155
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31257
Kouagou, N. J., Heindorf, S., Demir, C., & Ngomo, N. A.-C. (2022). Learning Concept Lengths Accelerates Concept Learning in ALC. ESWC, 13261, 236–252.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 45800
Mahs, C., & Langer, Antje;  Thon, Christine; Windheuser, Jeannette (Eds.). (2022). Pädagogik und Geschlechterverhältnisse in der Pandemie. Analyse und Kritik fragwürdiger Normalitäten (Vol. 9). Barbara Budrich.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45809
Vinoy, S., Goletzke, J., Rakhshandehroo, M., Schweitzer, L., Flourakis, M., Körner, A., Alexy, U., van Schothorst, E. M., Ceriello, A., Zakrzewski-Fruer, J. K., & Buyken, A. (2022). Health relevance of lowering postprandial glycaemia in the paediatric population through diet’: results from a multistakeholder workshop. European Journal of Nutrition, 62(3), 1093–1107. https://doi.org/10.1007/s00394-022-03047-y
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45808
Schadow, A. M., Revheim, I., Spielau, U., Dierkes, J., Schwingshackl, L., Frank, J., Hodgson, J. M., Moreira-Rosário, A., Seal, C. J., Buyken, A., & Rosendahl-Riise, H. (2022). The Effect of Regular Consumption of Reformulated Breads on Glycemic Control: A Systematic Review and Meta-Analysis of Randomized Clinical Trials. Advances in Nutrition, 14(1), 30–43. https://doi.org/10.1016/j.advnut.2022.10.008
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed