Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

42134 Publications


2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60856
Schmitz, S. (2025). Bajo el signo de la abducción: la investigación de lo fantástico en la narrativa policial argentina desde 1950 hasta la actualidad. In S. Schmitz, D. A. Verdú Schumann, & D. B. Tecún (Eds.), Diálogos con lo fantástico en el policial latinoamericano (pp. 63–100). Iberoamericana, Vervuert.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60860
Fleischer, F. Y., & Biehler, R. (2025). ANALYZING STUDENTS’INFORMAL APPROACHES TO CREATING DECISION TREES IN THE CLASSROOM. In C. Cornejo, P. Felmer, D. M. Gomez, P. Dartnell, P. Araya, A. Peri, & V. Randolph (Eds.), Proceedings of the 48th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Research Reports, Vol. 1 (pp. 267–274).
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60861
Khanteimouri, P., & Campen, M. (2025). Guaranteed-Quality Rational Bézier Guarding. Computer-Aided Design, 188, Article 103931. https://doi.org/10.1016/j.cad.2025.103931
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60854
Jordans, M., & Riese, J. (2025). Welches Wissen nutzen Studierende bei der Planung von Physikunterricht mit digitalen Medien? In H. van Vorst (Ed.), Entdecken, lehren und forschen im Schülerlabor. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Bochum 2024 (pp. 393–396).
LibreCat
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60855
Schmitz, S., Verdú Schumann, D. A., & Barrientos Tecún, D. (Eds.). (2025). Diálogos con lo fantástico en el policial latinoamericano. Iberoamericana, Vervuert.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44861 | OA
Peckhaus, V. (2025). Die Neuformierung der Mathematischen Logik im Nachkriegsdeutschland. In M. Remenyi & V. Remmert (Eds.), : „… eine so innige Verwebung sowohl sachlicher wie auch persönlicher Art.“ Zu den Tagungen am Mathematischen Forschungsinstitut Oberwolfach, 1945–1960 (pp. 281–299). Mathematisches Forschungsinstitut Oberwolfach.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60867
Morrien, R. (2025). Trauma-Spuren und gefährdete Existenzen. Zu zwei Erzählungen Que Du Luus. In S. Höppner & A. Maxwill (Eds.), Literatur in Westfalen. Beiträge zur Forschung 21 (Vol. 21, pp. 173–180). Aisthesis Verlag.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60873
Krueger, B., Rajcsanyi, L. S., Hundertmark, K., Stutz, B., Hinney, A., & Buyken, A. E. (2025). Morning clock gene expression in young adults of early and late chronotypes. Scientific Reports, 15(1), Article 26709. https://doi.org/10.1038/s41598-025-12423-7
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Review | LibreCat-ID: 60869 | OA
Peckhaus, V. (2025). Bolzano, Bernard, Vermischte Schriften 1845–1847, hg. v. Otto Neumaier, Frommann-Holzboog, Eckhart Holzboog: Stuttgart-Bad Cannstatt 2024 (Bernard Bolzano-Gesamtausgabe. Reihe I: Schriften. Bd. 20,1). . In zbMATH Open, Zbl. 07965480.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Review | LibreCat-ID: 59144 | OA
Peckhaus, V. (2025). Maddy, Penelope, Jouko Väänänen, Philosophical Uses of Categoricity Arguments, Cambridge University Press: Cambridge 2023 (Cambridge Elements). In zbMATH Open, Zbl. 1556.03003.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60874
Elsenhans, A.-S., & Klüners, J. (2025). Computing quadratic subfields of number fields. Journal of Computational Algebra, 15, Article 100039. https://doi.org/10.1016/j.jaca.2025.100039
LibreCat | DOI | arXiv
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60876
Janus, R. (2025). Konfessionskunde und Ökumene. Einleitende Einblicke und Ausblicke. In R. Janus (Ed.), Den Nächsten kennen wie sich selbst. Konfesssionkundliche Einblicke und ökumenische Ausblicke (pp. 9–12). Evangelischer Verlagsanstalt.
LibreCat
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60875
Janus, R. (Ed.). (2025). Den Nächsten kennen wie sich selbst. Konfessionskundliche  Einblicke und ökumenische Ausblicke. Evangelischer Verlagsanstalt.
LibreCat
 

2025 | Book Review | LibreCat-ID: 60870 | OA
Peckhaus, V. (2025). Wittgenstein, Ludwig, Wiener Ausgabe, Bd. 10,3: Zettelsammlung aus den Synopsen der Manuskriptbände I bis X, hg. v. Michael Nedo, Vittorio Klostermann: Frankfurt a.M. 2024, xv, 479–726 S. . In zbMATH Open, Zbl. 079505172.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60877
Dehmel, L., & Meister, D. M. (2025). Shaping opportunity spaces in deep mediatization at school: principals’ strategies for dealing with unbounded digital communication. International Journal of Leadership in Education , Online first, 1–23. https://doi.org/10.1080/13603124.2025.2536062
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60886
Bode, H., Wegener, R., Werle, M., Siebert, K., Kiel, M., & Temmen, K. (2025). “GET IT DIGITAL”: A SYSTEMATIC APPROACH TO DEVELOPING MULTIMEDIA OER LECTURE MATERIAL IN ELECTRICAL ENGINEERING. EDULEARN25 Proceedings, 4270–4276. https://doi.org/10.21125/edulearn.2025.1110
LibreCat | DOI
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 60733 | OA
Gerdes, K., Harst, S., Schanz, D., & Sureth-Sloane, C. (2025). 2024 Global Tax Complexity Survey. TRR 266 Accounting for Transparency. https://doi.org/10.52569/WEMV6812
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60892
Alptekin, M., Froese, L., & Temmen, K. (2025). Quantitative and Qualitative Literature Review of Augmented Reality in Teaching. Recent {Trends} of {{AI Technologies}} and {{Virtual Reality}}: {Proceedings} of 8th {{International Conference}} on {{Artificial Intelligence}} and {{Virtual Reality}} ({AIVR} 2024), 432, 427.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60896
Decker, C., Waltert, C., Kehne, M., Satzinger, N., Strotmeyer, A., Tarampouskas, A., Vlachos, M., & Wobbe, L. (2025). Das Profilstudium Gute gesunde Schule unter dem Blickwinkel der beruflichen Praxis. In M. Kehne & A.-L. Sting (Eds.), Gesundheitskompetenzen in Hochschulen entwickeln - Studierende für ihre berufliche Zukunft stärken, (pp. 28–33). RLS Jakobymeyer GmbH.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57760
Hörnlein, M., Riese, J., & Kulgemeyer, C. (n.d.). “Ich glaub, ich hab’s verstanden.” - Verstehensillusion bei Erklärvideos. In H. van Vorst (Ed.), Lernen, Lehren und Forschen im Schülerlabor. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed