Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
42134 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60856
S. Schmitz, “Bajo el signo de la abducción: la investigación de lo fantástico en la narrativa policial argentina desde 1950 hasta la actualidad,” in Diálogos con lo fantástico en el policial latinoamericano, S. Schmitz, D. A. Verdú Schumann, and D. B. Tecún, Eds. Madrid, Frankfurt: Iberoamericana, Vervuert, 2025, pp. 63–100.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60860
F. Y. Fleischer and R. Biehler, “ANALYZING STUDENTS’INFORMAL APPROACHES TO CREATING DECISION TREES IN THE CLASSROOM,” in Proceedings of the 48th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Research Reports, Vol. 1 , 2025, pp. 267–274.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60861
P. Khanteimouri and M. Campen, “Guaranteed-Quality Rational Bézier Guarding,” Computer-Aided Design, vol. 188, Art. no. 103931, 2025, doi: 10.1016/j.cad.2025.103931.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60854
M. Jordans and J. Riese, “Welches Wissen nutzen Studierende bei der Planung von Physikunterricht mit digitalen Medien?,” in Entdecken, lehren und forschen im Schülerlabor. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Bochum 2024, 2025, pp. 393–396.
LibreCat
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60855
S. Schmitz, D. A. Verdú Schumann, and D. Barrientos Tecún, Eds., Diálogos con lo fantástico en el policial latinoamericano. Madrid, Frankfurt: Iberoamericana, Vervuert, 2025.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44861 |

V. Peckhaus, “Die Neuformierung der Mathematischen Logik im Nachkriegsdeutschland,” in : „… eine so innige Verwebung sowohl sachlicher wie auch persönlicher Art.“ Zu den Tagungen am Mathematischen Forschungsinstitut Oberwolfach, 1945–1960, M. Remenyi and V. Remmert, Eds. Oberwolfach: Mathematisches Forschungsinstitut Oberwolfach, 2025, pp. 281–299.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60867
R. Morrien, “Trauma-Spuren und gefährdete Existenzen. Zu zwei Erzählungen Que Du Luus,” in Literatur in Westfalen. Beiträge zur Forschung 21, vol. 21, S. Höppner and A. Maxwill, Eds. Bielefeld: Aisthesis Verlag, 2025, pp. 173–180.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60873
B. Krueger, L. S. Rajcsanyi, K. Hundertmark, B. Stutz, A. Hinney, and A. E. Buyken, “Morning clock gene expression in young adults of early and late chronotypes,” Scientific Reports, vol. 15, no. 1, Art. no. 26709, 2025, doi: 10.1038/s41598-025-12423-7.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 60869 |

V. Peckhaus, “Bolzano, Bernard, Vermischte Schriften 1845–1847, hg. v. Otto Neumaier, Frommann-Holzboog, Eckhart Holzboog: Stuttgart-Bad Cannstatt 2024 (Bernard Bolzano-Gesamtausgabe. Reihe I: Schriften. Bd. 20,1). ,” zbMATH Open, Zbl. 07965480. 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 59144 |

V. Peckhaus, “Maddy, Penelope, Jouko Väänänen, Philosophical Uses of Categoricity Arguments, Cambridge University Press: Cambridge 2023 (Cambridge Elements).,” zbMATH Open, Zbl. 1556.03003. 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60874
A.-S. Elsenhans and J. Klüners, “Computing quadratic subfields of number fields,” Journal of Computational Algebra, vol. 15, Art. no. 100039, 2025, doi: 10.1016/j.jaca.2025.100039.
LibreCat
| DOI
| arXiv
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60876
R. Janus, “Konfessionskunde und Ökumene. Einleitende Einblicke und Ausblicke,” in Den Nächsten kennen wie sich selbst. Konfesssionkundliche Einblicke und ökumenische Ausblicke, R. Janus, Ed. Leipzig: Evangelischer Verlagsanstalt, 2025, pp. 9–12.
LibreCat
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60875
R. Janus, Ed., Den Nächsten kennen wie sich selbst. Konfessionskundliche Einblicke und ökumenische Ausblicke. Leipzig: Evangelischer Verlagsanstalt, 2025.
LibreCat
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 60870 |

V. Peckhaus, “Wittgenstein, Ludwig, Wiener Ausgabe, Bd. 10,3: Zettelsammlung aus den Synopsen der Manuskriptbände I bis X, hg. v. Michael Nedo, Vittorio Klostermann: Frankfurt a.M. 2024, xv, 479–726 S. ,” zbMATH Open, Zbl. 079505172. 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60877
L. Dehmel and D. M. Meister, “Shaping opportunity spaces in deep mediatization at school: principals’ strategies for dealing with unbounded digital communication,” International Journal of Leadership in Education , vol. Online first, pp. 1–23, 2025, doi: https://doi.org/10.1080/13603124.2025.2536062.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60886
H. Bode, R. Wegener, M. Werle, K. Siebert, M. Kiel, and K. Temmen, “‘GET IT DIGITAL’: A SYSTEMATIC APPROACH TO DEVELOPING MULTIMEDIA OER LECTURE MATERIAL IN ELECTRICAL ENGINEERING,” in EDULEARN25 Proceedings, Palma, Spain, 2025, pp. 4270–4276, doi: https://doi.org/10.21125/edulearn.2025.1110.
LibreCat
| DOI
2025 | Report | LibreCat-ID: 60733 |

K. Gerdes, S. Harst, D. Schanz, and C. Sureth-Sloane, 2024 Global Tax Complexity Survey. TRR 266 Accounting for Transparency, 2025.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60892
M. Alptekin, L. Froese, and K. Temmen, “Quantitative and Qualitative Literature Review of Augmented Reality in Teaching,” in Recent {Trends} of {{AI Technologies}} and {{Virtual Reality}}: {Proceedings} of 8th {{International Conference}} on {{Artificial Intelligence}} and {{Virtual Reality}} ({AIVR} 2024), Fukuoka, Japan, 2025, vol. 432, p. 427.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60896
C. Decker et al., “Das Profilstudium Gute gesunde Schule unter dem Blickwinkel der beruflichen Praxis,” in Gesundheitskompetenzen in Hochschulen entwickeln - Studierende für ihre berufliche Zukunft stärken, M. Kehne and A.-L. Sting, Eds. RLS Jakobymeyer GmbH, 2025, pp. 28–33.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57760
M. Hörnlein, J. Riese, and C. Kulgemeyer, “‘Ich glaub, ich hab’s verstanden.’ - Verstehensillusion bei Erklärvideos,” in Lernen, Lehren und Forschen im Schülerlabor. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik 2024, Bochum .
LibreCat
| Download (ext.)