53 Publications

Mark all

[53]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33307 | OA
Pape, S., Fiege, A. S., & Mindt, I. (n.d.). Authentic Englishes.nrw – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English. In D. Wawra & J. Rose (Eds.), Selected Papers from the 2021 Conference of the German Association for the Study of English: Vol. 33.2 (pp. 15–27). Universitätsverlag Winter. https://doi.org/10.33675/ANGL/2022/2/6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
[52]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33373
Hahn, C. A., & Mindt, I. (2022). Introduction: English Linguistics, Learners and the Classroom. Anglistik, 33(2), 11–14. https://doi.org/10.33675/angl/2022/2/5
LibreCat | DOI
 
[51]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 49658
Pape, S., Fiege, A. S., & Mindt, I. (2022). ‘Authentic Englishes.nrw’ – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English. Anglistik, 33(2), 15–27. https://doi.org/10.33675/angl/2022/2/6
LibreCat | DOI
 
[50]
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26087
Mindt, I. (2021). “There”. Die Verwendung von “there” im authentischen Englisch, im Englisch von Lernenden und in Schulbüchern. In C. Bürgel, P. Gévaudan, & D. Siepmannn (Eds.), Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen (Vol. 119, pp. 39–55). Stauffenburg.
LibreCat
 
[49]
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26084
Mindt, I., & Rebekka, S. (2021). Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. In I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, & N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre. (pp. 117–140). transcript. https://doi.org/10.14361/9783839456903-009
LibreCat | DOI
 
[48]
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32488 | OA
Schmidt, R., & Mindt, I. (2021). Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. In I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, & N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre (pp. 117–140). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839456903-009
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
[47]
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49993
Schmidt, R., & Mindt, I. (2021). Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. Zwei Fachdisziplinen berichten. In I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, & N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand (pp. 117–140). transcript Verlag. https://doi.org/10.1515/9783839456903-009
LibreCat | DOI
 
[46]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Meister, D., & Mindt, I. (2020). Einleitung. In Mobile Medien im Schulkontext (Vol. 41, pp. 1–6). Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9
LibreCat | DOI
 
[45]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Mindt, I., & Kaymak, Y. (2020). Digitale Elemente im Englischunterricht. In D. Meister & I. Mindt (Eds.), Mobile Medien im Schulkontext (Vol. 41, pp. 155–174). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_8
LibreCat | DOI
 
[44]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Schmidt, R., Dietrich, N., & Mindt, I. (2020). Viele Wege führen nach Rom - Möglichkeiten und Modelle des Inverted-Classroom-Modells aus interdisziplinärer Sicht. In M. Beißwenger (Ed.), Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 
[43]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mindt, I., Schmidt, R., Beißwenger, M., & Dietrich, N. (2020). Mit digitalen Arbeitsformen das Lernen bereichern: zur Gestaltung sinnstiftender Präsenzphasen mit dem Inverted-Classroom-Modell. In M. Beißwenger, B. Bulizek, I. Gryl, & F. Schacht (Eds.), Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung (pp. 165–207). Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 
[42]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Mindt, I., & Schmidt, R. (2020). Student engagement im Inverted Classrom. In G. Brandhofer, J. Buchner, C. Freisleben-Teutscher, & K. Tengler (Eds.), Tagungsband zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020 (pp. 1–16). BoD.
LibreCat
 
[41]
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 22477
Mindt, I. (2020). Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019. https://doi.org/10.33675/ANGL/2020/3/18
LibreCat | DOI
 
[40]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 49998
Schmidt, R., & Mindt, I. (2020). Student engagement im Inverted Classrom. In G. Brandhofer, J. Buchner, C. Freisleben-Teutscher, & K. Tengler (Eds.), Tagungsband zur Tagung Inverted Classroom and beyond (pp. 28–48). BoD.
LibreCat
 
[39]
2018 | Misc | LibreCat-ID: 17631
Mindt, I. (2018). Bridging - Fremdsprache und Fachwissenschaft. Digital Learning Map.
LibreCat | Files available
 
[38]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17705
Mindt, I., & Bartsch, S. (2018). “Digital Humanitites: The Role of the Digital in English Philology”. Sprachwissenschaftliche Sektion beim Anglistentag 2017 in Regensburg. In A.-J. Zwierlein, J. Petzold, K. Boehm, & M. Decker (Eds.), Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings (pp. 3–8). Trier: Wissenschaftler Verlag.
LibreCat
 
[37]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22468
Bartsch, S., & Mindt, I. (2018). Section I: Digital Humanities: The Role of the Digital in English Philology. In A.-J. Zwierlein, J. Petzold, K. Boehm, & M. Decker (Eds.), Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings. Wissenschaftlicher Verlag.
LibreCat
 
[36]
2018 | Misc | LibreCat-ID: 22474
Mindt, I. (2018). Englischer Sprachwandel im Zeitalter von Digitalisierung und Innovation (Vol. 148). Paderborn: Bonifatius GmbH.
LibreCat
 
[35]
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 17709
Mindt, I., Schäfer, W., Sloane, P. F. E., Gössling, B., & Mehic, A. (Eds.). (2017). Proceedings of the BHQFHE projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project. Sarajevo.
LibreCat | Files available
 
[34]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 22475
Mindt, I. (2017). Chosen. Zeitschrift Für Anglistik Und Amerikanistik, 65(3), 339–353.
LibreCat
 
[33]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 22476
Mindt, I. (2017). Analyzing Corpus Data from Within. Anglistik. International Journal of English Studies, 28(1), 57–73.
LibreCat
 
[32]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17727
Kytö, M., Stenström, A.-B., & Mindt, I. (2016). An interview with Joybrato Mukherjee, the Chair oft he ICAME Board. ICAME Journal 40, 5–8.
LibreCat
 
[31]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17764
Mindt, I. (2016). The diachronic development of “COME TO V.” Silesian Studies in English 2015, 38–59.
LibreCat
 
[30]
2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 9688
Tönnies, M., Ehland, C., & Mindt, I. (Eds.). (2016). Anglistentag 2015 Paderborn: Proceedings. Presented at the Anglistentag, Trier: WVT.
LibreCat
 
[29]
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17765
Mindt, I. (2013). Gesprochene Korpora des Englischen und ihre Anwendung in der Grammatikforschung. In I. Kratochvílová & N. R. Wolf (Eds.), Grundlagen einer sprachwissenschaftlichen Quellenkunde (pp. 111–120). Tübingen: Narr.
LibreCat
 
[28]
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17766
Mindt, I. (2012). Talking like a book. Investigating colloquialization as a change in written English. In G. Haßler & C. Neis (Eds.), Oralité(s) et écriture(s) (pp. 43–56). Münster: Nodus Publikationen.
LibreCat
 
[27]
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17856
Mindt, I., Leech, G., Hundt, M., Mair, C., & Smith, N. (2012). Change in Contemporary English. A Grammatical Study. In Archiv für das Studium der neueren Sprachen und  Literaturen 164: 249: 2 (pp. 394–396). Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
LibreCat
 
[26]
2011 | Book | LibreCat-ID: 17692
Mindt, I. (2011). Adjective complementation by that-clauses: An empirical study. Amsterdam: Benjamins.
LibreCat
 
[25]
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17891
Mindt, I., & Lindquist, H. (2011). Corpus Linguistics and the Description of English. ICAME Journal 35, 242–247.
LibreCat
 
[24]
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17894
Mindt, I., & Mukherjee, J. (2011). Anglistische Korpuslinguistik. Eine  Einführung. Grundlagen der Anglistik und Amerikanistik 33. In Anglistik. International Journal of English Studies, 22, 1 (pp. 205–206). Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2009.
LibreCat
 
[23]
2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17711
Claridge, C., & Mindt, I. (2010). Beiträge der Sektion I “‘Spoken’ English  through the Centuries.” Sprachwissenschaftliche Sektion beim Anglistentag 2009 in  Klagenfurt. In J. Helbig & R. Schallegger (Eds.), Anglistentag 2009 Klagenfurt.  Proceedings (pp. 1–114). Trier: Wissenschaftler Verlag.
LibreCat
 
[22]
2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17768
Claridge, C., & Mindt, I. (2010). Spoken English through the centuries: Introduction. In J. Helbig & R. Schallegger (Eds.), Anglistentag 2009 Klagenfurt. Proceedings (pp. 1–8). Trier: Wissenschaftler Verlag.
LibreCat
 
[21]
2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17769
Mindt, I. (2010). Methoden der Korpuslinguistik: Der korpus-basierte und der korpus-geleitete Ansatz. In I. Kratochvílová & N. R. Wolf (Eds.), Kompendium  Korpuslinguistik. Eine Bestandsaufnahme aus deutsch-tschechischer Perspektive (pp. 53–65). Heidelberg: Winter.
LibreCat
 
[20]
2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17710
Mindt, I. (2009). Guest-editor des Focus On “Corpus Linguistics - Methods and Approaches.” In Anglistik. International Journal of English Studies (20:1).
LibreCat
 
[19]
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 17770
Mindt, I. (2009). Corpus-based and corpus-driven approaches: An investigation of the verb do. Anglistik. International Journal of English Studies, 20:1, 69–88.
LibreCat
 
[18]
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 17771
Mindt, I. (2009). Corpus Linguistics: a discipline on the move. Anglistik. International Journal of English Studies, 20:1, 7–10.
LibreCat
 
[17]
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 17772
Mindt, I. (2008). Appropriateness in Discourse: The adjectives surprised and surprising in  monologue and dialogue. Journal of Pragmatics , 40,9, 1503–1520.
LibreCat
 
[16]
2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17899
Mindt, I., & Römer, U. (2008). Progressives, Patterns, Pedagogy. A corpus-driven  approach to English progressive forms, functions, contexts and diadactic. In Anglistik. International Journal of English Studies, 19, 2 (pp. 235–239). Amsterdam: John Benjamins, 2005.
LibreCat
 
[15]
2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17901
Mindt, I., & Facchinetti, R. (2008). Corpus Linguistics 25 Years on.  (Language and Computers: Studies in Practical Linguistics 62). In ICAME Journal, Computers in English Linguistics, 2008 (pp. 236–239). Amsterdam: Rodopi, 2007.
LibreCat
 
[14]
2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17846
Mindt, I. (2007). The valency of experiential and evaluative adjectives. In T. Herbst & K. Götz-Votteler (Eds.), Valency. Theoretical, Descriptive and Cognitive  Issues (pp. 101–115). Berlin: Mouton de Gruyter.
LibreCat
 
[13]
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17848
Mindt, I. (2005). Learner English: Ein Überblick über vorhandene Korpora und  mögliche Forschungsansätze. In J. Schwitalla & W. Wegstein (Eds.), Korpuslinguistik Deutsch: synchron – diachron – kontrastiv. Würzburger Kolloquium  2003 (pp. 137–146). Tübingen: Niemeyer.
LibreCat
 
[12]
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17902
Mindt, I., & Hunston, S. (2005). Corpora in Applied Linguistics. In ICAME Journal 29, Computers in English  Linguistics (pp. 184–188). Cambridge: Cambridge University Press, 2002.
LibreCat
 
[11]
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17907
Mindt, I., Huddleston, R., & Pullum, G. K. (2005). A Student’s Introduction to  English Grammar. In Zeitschrift für  Anglistik und Amerikanisitk. A Quarterly of Language, Literature and Culture. Heft 2,  2 (Vol. 2, pp. 195–197). Cambridge: Cambridge University Press, 2005.
LibreCat
 
[10]
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17908
Mindt, I., & Bründl, M. E. (2005). Lexikalische Dynamik: Kognitiv-linguistische  Untersuchungen am englischen Computerwortschatz. In Anglistik. Mitteilungen des Deutschen Anglistenverbandes (Heft 16/1, März 2005, pp. 194–196). Tübingen: Niemeyer, 2001.
LibreCat
 
[9]
2003 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17849
Mindt, I. (2003). Is I think a Discourse Marker. In E. Mengel, H.-J. Schmid, & M. Steppat (Eds.), Anglistentag 2002 Bayreuth. Proceedings of the Conference of  the German Association of University Teachers of English, Volume XXIV (pp. 473–483). Trier: Wissenschaftler Verlag.
LibreCat
 
[8]
2003 | Journal Article | LibreCat-ID: 17850
Mindt, I. (2003). Tagungsbericht über das Internationale Kolloquium Korpuslinguistik  Deutsch: synchron – diachron – kontrastiv (klde 2003). Zeitschrift für Deutsche  Philologie 122, Heft 3, 435–439.
LibreCat
 
[7]
2003 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17909
Mindt, I., & Mukherjee, J. (2003). Form and function of parasyntactic presentation  structures. A corpus-based study of talk units in spoken English. In ICAME Journal, 27, Computers in English Linguistics (pp. 65–71). Amsterdam: Rodopi, 2001.
LibreCat
 
[6]
2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17851
Mindt, I. (2002). Functions of intonation in sentences and texts. In P. Peters, P. Collins, & A. Smith (Eds.), New Frontiers of Corpus Research. Papers from the Twenty  First International Conference on English Language Research on Computerized  Corpora (pp. 283–293). Amsterdam: Rodopi.
LibreCat
 
[5]
2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17910
Mindt, I., & Krug, M. (2002). Emerging English Modals: A Corpus-Based Study of  Grammaticalization. In Journal of English Linguistics, Volume 30, Number 3 (Vol. Number 3, pp. 290–294). Mouton de Gruyter, 2000.
LibreCat
 
[4]
2001 | Book | LibreCat-ID: 17688
Mindt, I. (2001). Intonation im Lancaster/IBM Spoken English Corpus. Falls und  fall-rises, Sprecherwechsel, paratones, declination (Vol. 23). Tübingen: Narr.
LibreCat
 
[3]
2001 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17911
Mindt, I. (2001). Longman Idioms Dictionary. In Anglistik.  Mitteilungen des Deutschen Anglistenverbandes (Heft 12/1, März 2001, pp. 193–195). Harlow: Longman, 1998.
LibreCat
 
[2]
2001 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17912
Mindt, I., & Hundt, M. (2001). New Zealand English Grammar Fact or Fiction?  A  corpus-based study in morphosyntactic variation. In Anglistik: Mitteilungen des Deutschen Anglistenverbandes (Heft 12/2, September 2001, pp. 169–172). Amsterdam / Philadelphia: John Benjamins, 1998.
LibreCat
 
[1]
2000 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17852
Mindt, I. (2000). Prosodic Cues at Speaker Turns. In C. Mair & M. Hundt (Eds.), Corpus Linguistics and Linguistic Theory. Papers from the Twentieth  International Conference on English Language Research on Computerized Corpora  (ICAME 20) (pp. 255–265). Amsterdam: Rodopi.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed

53 Publications

Mark all

[53]
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33307 | OA
Pape, S., Fiege, A. S., & Mindt, I. (n.d.). Authentic Englishes.nrw – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English. In D. Wawra & J. Rose (Eds.), Selected Papers from the 2021 Conference of the German Association for the Study of English: Vol. 33.2 (pp. 15–27). Universitätsverlag Winter. https://doi.org/10.33675/ANGL/2022/2/6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
[52]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33373
Hahn, C. A., & Mindt, I. (2022). Introduction: English Linguistics, Learners and the Classroom. Anglistik, 33(2), 11–14. https://doi.org/10.33675/angl/2022/2/5
LibreCat | DOI
 
[51]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 49658
Pape, S., Fiege, A. S., & Mindt, I. (2022). ‘Authentic Englishes.nrw’ – Developing and Using Interactive Teaching and Learning Materials on Varieties of English. Anglistik, 33(2), 15–27. https://doi.org/10.33675/angl/2022/2/6
LibreCat | DOI
 
[50]
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26087
Mindt, I. (2021). “There”. Die Verwendung von “there” im authentischen Englisch, im Englisch von Lernenden und in Schulbüchern. In C. Bürgel, P. Gévaudan, & D. Siepmannn (Eds.), Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen (Vol. 119, pp. 39–55). Stauffenburg.
LibreCat
 
[49]
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26084
Mindt, I., & Rebekka, S. (2021). Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. In I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, & N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre. (pp. 117–140). transcript. https://doi.org/10.14361/9783839456903-009
LibreCat | DOI
 
[48]
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32488 | OA
Schmidt, R., & Mindt, I. (2021). Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. In I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, & N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre (pp. 117–140). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839456903-009
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
[47]
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49993
Schmidt, R., & Mindt, I. (2021). Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. Zwei Fachdisziplinen berichten. In I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, & N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand (pp. 117–140). transcript Verlag. https://doi.org/10.1515/9783839456903-009
LibreCat | DOI
 
[46]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Meister, D., & Mindt, I. (2020). Einleitung. In Mobile Medien im Schulkontext (Vol. 41, pp. 1–6). Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9
LibreCat | DOI
 
[45]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Mindt, I., & Kaymak, Y. (2020). Digitale Elemente im Englischunterricht. In D. Meister & I. Mindt (Eds.), Mobile Medien im Schulkontext (Vol. 41, pp. 155–174). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_8
LibreCat | DOI
 
[44]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Schmidt, R., Dietrich, N., & Mindt, I. (2020). Viele Wege führen nach Rom - Möglichkeiten und Modelle des Inverted-Classroom-Modells aus interdisziplinärer Sicht. In M. Beißwenger (Ed.), Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 
[43]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mindt, I., Schmidt, R., Beißwenger, M., & Dietrich, N. (2020). Mit digitalen Arbeitsformen das Lernen bereichern: zur Gestaltung sinnstiftender Präsenzphasen mit dem Inverted-Classroom-Modell. In M. Beißwenger, B. Bulizek, I. Gryl, & F. Schacht (Eds.), Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung (pp. 165–207). Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330
LibreCat | DOI
 
[42]
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Mindt, I., & Schmidt, R. (2020). Student engagement im Inverted Classrom. In G. Brandhofer, J. Buchner, C. Freisleben-Teutscher, & K. Tengler (Eds.), Tagungsband zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020 (pp. 1–16). BoD.
LibreCat
 
[41]
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 22477
Mindt, I. (2020). Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019. https://doi.org/10.33675/ANGL/2020/3/18
LibreCat | DOI
 
[40]
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 49998
Schmidt, R., & Mindt, I. (2020). Student engagement im Inverted Classrom. In G. Brandhofer, J. Buchner, C. Freisleben-Teutscher, & K. Tengler (Eds.), Tagungsband zur Tagung Inverted Classroom and beyond (pp. 28–48). BoD.
LibreCat
 
[39]
2018 | Misc | LibreCat-ID: 17631
Mindt, I. (2018). Bridging - Fremdsprache und Fachwissenschaft. Digital Learning Map.
LibreCat | Files available
 
[38]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17705
Mindt, I., & Bartsch, S. (2018). “Digital Humanitites: The Role of the Digital in English Philology”. Sprachwissenschaftliche Sektion beim Anglistentag 2017 in Regensburg. In A.-J. Zwierlein, J. Petzold, K. Boehm, & M. Decker (Eds.), Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings (pp. 3–8). Trier: Wissenschaftler Verlag.
LibreCat
 
[37]
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22468
Bartsch, S., & Mindt, I. (2018). Section I: Digital Humanities: The Role of the Digital in English Philology. In A.-J. Zwierlein, J. Petzold, K. Boehm, & M. Decker (Eds.), Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings. Wissenschaftlicher Verlag.
LibreCat
 
[36]
2018 | Misc | LibreCat-ID: 22474
Mindt, I. (2018). Englischer Sprachwandel im Zeitalter von Digitalisierung und Innovation (Vol. 148). Paderborn: Bonifatius GmbH.
LibreCat
 
[35]
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 17709
Mindt, I., Schäfer, W., Sloane, P. F. E., Gössling, B., & Mehic, A. (Eds.). (2017). Proceedings of the BHQFHE projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project. Sarajevo.
LibreCat | Files available
 
[34]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 22475
Mindt, I. (2017). Chosen. Zeitschrift Für Anglistik Und Amerikanistik, 65(3), 339–353.
LibreCat
 
[33]
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 22476
Mindt, I. (2017). Analyzing Corpus Data from Within. Anglistik. International Journal of English Studies, 28(1), 57–73.
LibreCat
 
[32]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17727
Kytö, M., Stenström, A.-B., & Mindt, I. (2016). An interview with Joybrato Mukherjee, the Chair oft he ICAME Board. ICAME Journal 40, 5–8.
LibreCat
 
[31]
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17764
Mindt, I. (2016). The diachronic development of “COME TO V.” Silesian Studies in English 2015, 38–59.
LibreCat
 
[30]
2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 9688
Tönnies, M., Ehland, C., & Mindt, I. (Eds.). (2016). Anglistentag 2015 Paderborn: Proceedings. Presented at the Anglistentag, Trier: WVT.
LibreCat
 
[29]
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17765
Mindt, I. (2013). Gesprochene Korpora des Englischen und ihre Anwendung in der Grammatikforschung. In I. Kratochvílová & N. R. Wolf (Eds.), Grundlagen einer sprachwissenschaftlichen Quellenkunde (pp. 111–120). Tübingen: Narr.
LibreCat
 
[28]
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17766
Mindt, I. (2012). Talking like a book. Investigating colloquialization as a change in written English. In G. Haßler & C. Neis (Eds.), Oralité(s) et écriture(s) (pp. 43–56). Münster: Nodus Publikationen.
LibreCat
 
[27]
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17856
Mindt, I., Leech, G., Hundt, M., Mair, C., & Smith, N. (2012). Change in Contemporary English. A Grammatical Study. In Archiv für das Studium der neueren Sprachen und  Literaturen 164: 249: 2 (pp. 394–396). Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
LibreCat
 
[26]
2011 | Book | LibreCat-ID: 17692
Mindt, I. (2011). Adjective complementation by that-clauses: An empirical study. Amsterdam: Benjamins.
LibreCat
 
[25]
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17891
Mindt, I., & Lindquist, H. (2011). Corpus Linguistics and the Description of English. ICAME Journal 35, 242–247.
LibreCat
 
[24]
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17894
Mindt, I., & Mukherjee, J. (2011). Anglistische Korpuslinguistik. Eine  Einführung. Grundlagen der Anglistik und Amerikanistik 33. In Anglistik. International Journal of English Studies, 22, 1 (pp. 205–206). Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2009.
LibreCat
 
[23]
2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17711
Claridge, C., & Mindt, I. (2010). Beiträge der Sektion I “‘Spoken’ English  through the Centuries.” Sprachwissenschaftliche Sektion beim Anglistentag 2009 in  Klagenfurt. In J. Helbig & R. Schallegger (Eds.), Anglistentag 2009 Klagenfurt.  Proceedings (pp. 1–114). Trier: Wissenschaftler Verlag.
LibreCat
 
[22]
2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17768
Claridge, C., & Mindt, I. (2010). Spoken English through the centuries: Introduction. In J. Helbig & R. Schallegger (Eds.), Anglistentag 2009 Klagenfurt. Proceedings (pp. 1–8). Trier: Wissenschaftler Verlag.
LibreCat
 
[21]
2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17769
Mindt, I. (2010). Methoden der Korpuslinguistik: Der korpus-basierte und der korpus-geleitete Ansatz. In I. Kratochvílová & N. R. Wolf (Eds.), Kompendium  Korpuslinguistik. Eine Bestandsaufnahme aus deutsch-tschechischer Perspektive (pp. 53–65). Heidelberg: Winter.
LibreCat
 
[20]
2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17710
Mindt, I. (2009). Guest-editor des Focus On “Corpus Linguistics - Methods and Approaches.” In Anglistik. International Journal of English Studies (20:1).
LibreCat
 
[19]
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 17770
Mindt, I. (2009). Corpus-based and corpus-driven approaches: An investigation of the verb do. Anglistik. International Journal of English Studies, 20:1, 69–88.
LibreCat
 
[18]
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 17771
Mindt, I. (2009). Corpus Linguistics: a discipline on the move. Anglistik. International Journal of English Studies, 20:1, 7–10.
LibreCat
 
[17]
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 17772
Mindt, I. (2008). Appropriateness in Discourse: The adjectives surprised and surprising in  monologue and dialogue. Journal of Pragmatics , 40,9, 1503–1520.
LibreCat
 
[16]
2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17899
Mindt, I., & Römer, U. (2008). Progressives, Patterns, Pedagogy. A corpus-driven  approach to English progressive forms, functions, contexts and diadactic. In Anglistik. International Journal of English Studies, 19, 2 (pp. 235–239). Amsterdam: John Benjamins, 2005.
LibreCat
 
[15]
2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17901
Mindt, I., & Facchinetti, R. (2008). Corpus Linguistics 25 Years on.  (Language and Computers: Studies in Practical Linguistics 62). In ICAME Journal, Computers in English Linguistics, 2008 (pp. 236–239). Amsterdam: Rodopi, 2007.
LibreCat
 
[14]
2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17846
Mindt, I. (2007). The valency of experiential and evaluative adjectives. In T. Herbst & K. Götz-Votteler (Eds.), Valency. Theoretical, Descriptive and Cognitive  Issues (pp. 101–115). Berlin: Mouton de Gruyter.
LibreCat
 
[13]
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17848
Mindt, I. (2005). Learner English: Ein Überblick über vorhandene Korpora und  mögliche Forschungsansätze. In J. Schwitalla & W. Wegstein (Eds.), Korpuslinguistik Deutsch: synchron – diachron – kontrastiv. Würzburger Kolloquium  2003 (pp. 137–146). Tübingen: Niemeyer.
LibreCat
 
[12]
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17902
Mindt, I., & Hunston, S. (2005). Corpora in Applied Linguistics. In ICAME Journal 29, Computers in English  Linguistics (pp. 184–188). Cambridge: Cambridge University Press, 2002.
LibreCat
 
[11]
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17907
Mindt, I., Huddleston, R., & Pullum, G. K. (2005). A Student’s Introduction to  English Grammar. In Zeitschrift für  Anglistik und Amerikanisitk. A Quarterly of Language, Literature and Culture. Heft 2,  2 (Vol. 2, pp. 195–197). Cambridge: Cambridge University Press, 2005.
LibreCat
 
[10]
2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17908
Mindt, I., & Bründl, M. E. (2005). Lexikalische Dynamik: Kognitiv-linguistische  Untersuchungen am englischen Computerwortschatz. In Anglistik. Mitteilungen des Deutschen Anglistenverbandes (Heft 16/1, März 2005, pp. 194–196). Tübingen: Niemeyer, 2001.
LibreCat
 
[9]
2003 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17849
Mindt, I. (2003). Is I think a Discourse Marker. In E. Mengel, H.-J. Schmid, & M. Steppat (Eds.), Anglistentag 2002 Bayreuth. Proceedings of the Conference of  the German Association of University Teachers of English, Volume XXIV (pp. 473–483). Trier: Wissenschaftler Verlag.
LibreCat
 
[8]
2003 | Journal Article | LibreCat-ID: 17850
Mindt, I. (2003). Tagungsbericht über das Internationale Kolloquium Korpuslinguistik  Deutsch: synchron – diachron – kontrastiv (klde 2003). Zeitschrift für Deutsche  Philologie 122, Heft 3, 435–439.
LibreCat
 
[7]
2003 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17909
Mindt, I., & Mukherjee, J. (2003). Form and function of parasyntactic presentation  structures. A corpus-based study of talk units in spoken English. In ICAME Journal, 27, Computers in English Linguistics (pp. 65–71). Amsterdam: Rodopi, 2001.
LibreCat
 
[6]
2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17851
Mindt, I. (2002). Functions of intonation in sentences and texts. In P. Peters, P. Collins, & A. Smith (Eds.), New Frontiers of Corpus Research. Papers from the Twenty  First International Conference on English Language Research on Computerized  Corpora (pp. 283–293). Amsterdam: Rodopi.
LibreCat
 
[5]
2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17910
Mindt, I., & Krug, M. (2002). Emerging English Modals: A Corpus-Based Study of  Grammaticalization. In Journal of English Linguistics, Volume 30, Number 3 (Vol. Number 3, pp. 290–294). Mouton de Gruyter, 2000.
LibreCat
 
[4]
2001 | Book | LibreCat-ID: 17688
Mindt, I. (2001). Intonation im Lancaster/IBM Spoken English Corpus. Falls und  fall-rises, Sprecherwechsel, paratones, declination (Vol. 23). Tübingen: Narr.
LibreCat
 
[3]
2001 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17911
Mindt, I. (2001). Longman Idioms Dictionary. In Anglistik.  Mitteilungen des Deutschen Anglistenverbandes (Heft 12/1, März 2001, pp. 193–195). Harlow: Longman, 1998.
LibreCat
 
[2]
2001 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17912
Mindt, I., & Hundt, M. (2001). New Zealand English Grammar Fact or Fiction?  A  corpus-based study in morphosyntactic variation. In Anglistik: Mitteilungen des Deutschen Anglistenverbandes (Heft 12/2, September 2001, pp. 169–172). Amsterdam / Philadelphia: John Benjamins, 1998.
LibreCat
 
[1]
2000 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17852
Mindt, I. (2000). Prosodic Cues at Speaker Turns. In C. Mair & M. Hundt (Eds.), Corpus Linguistics and Linguistic Theory. Papers from the Twentieth  International Conference on English Language Research on Computerized Corpora  (ICAME 20) (pp. 255–265). Amsterdam: Rodopi.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed