10 Publications
2025 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 60920
Schmidt R. Mit KI (Elicit) den Forschungsstand beschreiben – ein kritischer Erfahrungsbericht. Sozialwissenschaftliche Methodenberatung. 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59865
Schmidt R. Participatory Research with Teachers - A Critical Analysis of Power Dynamics. In: Kornbach A, Lammer C, Magdeburg L, eds. Transdisziplinäre Räume in Den Kulturwissenschaften. Vol 3. 1st ed. Interdisziplinäre Studien des Paderborner Graduiertenzentrums für Kulturwissenschaften . Verlag Herder GmbH; 2025:339-363.
LibreCat
| Files available
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62344 |
Decuypere M, Hartong S, Joecks L, et al. Critical Edtech Studies. Defining the field; envisioning the future. 2025 Position statement after the inaugural edition of the European Conference on Critical Edtech Studies (ECCES). In: LibreCat University; 2025. doi:10.5281/ZENODO.17672486
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 63185 |
Schmidt R. KI als Herausforderungen für die qualitative Methodenlehre – ein Diskussionsaufruf! Sozialwissenschaftliche Methodenberatung. 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55332 |
Schmidt R, Peters LN. Forschendes Lehren und Lernen unter der Bedingung von Digitalität – Vorstellung zweier Seminarkonzeptionen. In: Bedenlier S, Gerl S, Küppers B, Bandtel M, eds. Digitale Prüfungsszenarien in der Hochschule. Vol 4. Innovative Hochschule: digital – international – transformativ . wbv; 2024:35-52.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57892 |
Wieczorek O, Steinhardt I, Schmidt R, Mauermeister S, Schneijderberg C. The Bot Delusion. Large language models and anticipated consequences for academics’ publication and citation behavior. Futures. 2024;166. doi:10.1016/j.futures.2024.103537
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 60921 |
Schmidt R. Automatische Transkriptionssoftware - ein Erfahrungsbericht. Sozialwissenschaftliche Methodenberatung. 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45604 |
Steinhardt I, Mauermeister S, Schmidt R. Open Research Practices and Cultural Change: A Commentary on “(Why) Are Open Research Practices the Future for the Study of Language Learning?” Language Learning. Published online 2023. doi:10.1111/lang.12583
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Preprint | LibreCat-ID: 45402 |
Wieczorek O, Steinhardt I, Schneijderberg C, Schmidt R, Mauermeister S. The Bot Delusion. ChatGPT and anticipated consequences for research communication. Published online 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45252 |
Krollmann R, Schmidt R, Spill A. Grenzüberschreitung und Distanzierung – Geschlechterforschung in universitären Toiletten. blog interdisziplinäre geschlechterforschung. Published online 2021. doi:10.17185/GENDER/20210126
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
10 Publications
2025 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 60920
Schmidt R. Mit KI (Elicit) den Forschungsstand beschreiben – ein kritischer Erfahrungsbericht. Sozialwissenschaftliche Methodenberatung. 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59865
Schmidt R. Participatory Research with Teachers - A Critical Analysis of Power Dynamics. In: Kornbach A, Lammer C, Magdeburg L, eds. Transdisziplinäre Räume in Den Kulturwissenschaften. Vol 3. 1st ed. Interdisziplinäre Studien des Paderborner Graduiertenzentrums für Kulturwissenschaften . Verlag Herder GmbH; 2025:339-363.
LibreCat
| Files available
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62344 |
Decuypere M, Hartong S, Joecks L, et al. Critical Edtech Studies. Defining the field; envisioning the future. 2025 Position statement after the inaugural edition of the European Conference on Critical Edtech Studies (ECCES). In: LibreCat University; 2025. doi:10.5281/ZENODO.17672486
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 63185 |
Schmidt R. KI als Herausforderungen für die qualitative Methodenlehre – ein Diskussionsaufruf! Sozialwissenschaftliche Methodenberatung. 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55332 |
Schmidt R, Peters LN. Forschendes Lehren und Lernen unter der Bedingung von Digitalität – Vorstellung zweier Seminarkonzeptionen. In: Bedenlier S, Gerl S, Küppers B, Bandtel M, eds. Digitale Prüfungsszenarien in der Hochschule. Vol 4. Innovative Hochschule: digital – international – transformativ . wbv; 2024:35-52.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57892 |
Wieczorek O, Steinhardt I, Schmidt R, Mauermeister S, Schneijderberg C. The Bot Delusion. Large language models and anticipated consequences for academics’ publication and citation behavior. Futures. 2024;166. doi:10.1016/j.futures.2024.103537
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 60921 |
Schmidt R. Automatische Transkriptionssoftware - ein Erfahrungsbericht. Sozialwissenschaftliche Methodenberatung. 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45604 |
Steinhardt I, Mauermeister S, Schmidt R. Open Research Practices and Cultural Change: A Commentary on “(Why) Are Open Research Practices the Future for the Study of Language Learning?” Language Learning. Published online 2023. doi:10.1111/lang.12583
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Preprint | LibreCat-ID: 45402 |
Wieczorek O, Steinhardt I, Schneijderberg C, Schmidt R, Mauermeister S. The Bot Delusion. ChatGPT and anticipated consequences for research communication. Published online 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45252 |
Krollmann R, Schmidt R, Spill A. Grenzüberschreitung und Distanzierung – Geschlechterforschung in universitären Toiletten. blog interdisziplinäre geschlechterforschung. Published online 2021. doi:10.17185/GENDER/20210126
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)