Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

75 Publications

 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 43135
Measuring collective efficacy for inclusion in a global context
Umesh Sharma , Tim Loreman , Fiona May , Alessandra Romano , C.S. Lozano , Elias Avramidis , Stuart Woodcock , Pearl Subban , H. Kullmann, European Journal of Special Needs Education 39 (2024) 167–184.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53661
How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers’Intentions to Use Inclusive Practices? A Cross-National Comparison Between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, Exceptionality Education International 34 (2024) 17–41.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53214
How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers’Intentions to Use Inclusive Practices? A Cross-National Comparison Between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, Exceptionality Education International (2024).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53209 LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53207 LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53660
What does the village need to raise a child with additional needs? Thoughts on creating a framework to support collective inclusion
P. Subban, S. Woodcock, B. Bradford, A. Romano, C. Sahli Lozano, H. Kullmann, U. Sharma, T. Loreman, E. Avramidis, Teachers and Teaching (2024).
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49085
Kollegiale Kooperation im Lehrer:innenberuf.
H. Kullmann, in: Beruf Lehrer:In. Ein Studienbuch (2. Auflage), 2023, pp. 388–405.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50534 LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 55778
Lehrkräfte als Praxisforschende im Kontext des Transfers quantitativer Forschungsergebnisse
D. Zentarra, H. Kullmann, S. Geist, C. Siepmann, M. Dorniak, A. Külker, G. Uffmann, Jahrbuch Laborschulforschung 2023 (2023).
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 55775
Wohlbefinden und Inklusion an der Laborschule Bielefeld (WILS)
A. Külker, T. Guth, S. Geist, B. Lütje-Klose, C. Siepmann, M. Dorniak, H. Kullmann, J. Rüther, G. Uffmann, D. Zentarra, Jahrbuch Laborschulforschung 2023 (2023).
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 55777
Wohlbefinden und Inklusion an der Laborschule Bielefeld (WILS)
H. Kullmann, D. Zentarra, B. Lütje-Klose, S. Geist, C. Siepmann, J. Goldan, A. Külker, M. Dorniak, Jahrbuch Laborschulforschung 2023 (2023).
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 55776
Fragebogen für Schüler*innen zum schulischen Wohlbefinden und weiteren Schulqualitätsfaktoren
H. Kullmann, D. Zentarra, B. Lütje-Klose, S. Geist, C. Siepmann, J. Goldan, A. Külker, M. Dorniak, Jahrbuch Laborschulforschung 2023 (2023).
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55774
Ergebnisse qualitativer Praxisforschung zur inklusiven Schulentwicklung nutzen
S. Geist, A. Külker, M. Dorniak, C. Siepmann, G. Uffmann, D. Zentarra, H. Kullmann, in: Jahrbuch Laborschulforschung 2023, 2023.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31023
Does it really take a village to raise a child? Reflections on the need for collective responsibility in inclusive education
P.K. Subban, B. Bradford, U. Sharma, T. Loreman, E. Avramidis, H. Kullmann, C. Sahli Lozano, A. Romano, S. Woodcock, European Journal of Special Needs Education 37 (2022) 1–12.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39614
Hier wie dort? Ein Vergleich der Tätigkeits- und Kooperationsprofile von Schulbegleitungen an inklusiven Gesamtschulen und Förderschulen in Nordrhein-Westfalen
H. Kullmann, E.-L. Globisch, N. Heister, in: B. Serke, B. Streese (Eds.), Wege Der Kooperation Im Kontext Inklusiver Bildung, Julius Klinkhardt 2022, Bad Heilbrunn, 2022, pp. 130–146.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39600
Inklusionsbezogenes Potenzial der kulturellen Bildung am Beispiel des Darstellendes Spiels/Theaters in der Schule
H. Kullmann, H. Stieling, in: A. Scheunpflug, C. Wulf, I. Züchner (Eds.), Kulturelle Bildung , Springer, Wiesbaden, 2022, pp. 160–187.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30755 LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 31256
Wohlbefinden und Inklusion an der Laborschule (WILS) – eine Selbstreflexion. Abschlussbericht
M. Dorniak, S. Geist, A. Külker, H. Kullmann, B. Lütje-Klose, J. Rüther, Wohlbefinden Und Inklusion an Der Laborschule (WILS) – Eine Selbstreflexion. Abschlussbericht, {Wissenschaftliche Einrichtung Laborschule an der Universität Bielefeld}, Bielefeld, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 31017
Wohlbefinden und Inklusion an der Laborschule ‒ eine Selbstreflexion. Fragebogen zum Forschungs- und Entwicklungsprojekt inkl. Erweiterung im Kontext der COVID-19-Pandemie
H. Kullmann, D. Zentarra, S. Geist, B. Lütje-Klose, C. Siepmann, Wohlbefinden Und Inklusion an Der Laborschule ‒ Eine Selbstreflexion. Fragebogen Zum Forschungs- Und Entwicklungsprojekt Inkl. Erweiterung Im Kontext Der COVID-19-Pandemie, {Wissenschaftliche Einrichtung Laborschule an der Universität Bielefeld}, Bielefeld, 2020.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=77972)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed