Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

24 Publications


2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23751
Nitz S, Fechner S. Mentale Modelle. In: Krüger D, Parchmann I, Schecker H, eds. Theorien in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung. Berlin, Heidelberg: Springer; 2018. doi:10.1007/978-3-662-56320-5_5
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23774
Schmitz L, Fechner S. Generation of students’ questions through real-life contexts and their potential use for sustainability issues in chemistry education. In: Eilks I, Markic S, Ralle B, eds. Building Bridges across Disciplines for Transformative Eduction and a Sustainable Future. Shaker Verlag; 2018:321-326.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 23773
Habig S, Blankenburg J, van Vorst H, Fechner S, Parchmann I, Sumfleth E. Context characteristics and their effects on students’ situational interest in chemistry. International Journal of Science Education. 2018;40(10):1154-1175. doi:10.1080/09500693.2018.1470349
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23750
Savelsbergh ER, Prins GT, Rietbergen C, et al. Effects of innovative science and mathematics teaching on student attitudes and achievement: A meta-analytic study. Educational Research Review. 2016;19:158-172. doi:10.1016/j.edurev.2016.07.003
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23753
Fechner S, Sumfleth E. Science Kits: Learning chemistry in a context-oriented learning environment. In: Taconis R, den Brok P, Pilot A, eds. Teachers Creating Context-Based Learning Environments in Science. Rotterdam: Sense Publishers; 2016:59-70. doi:10.1007/978-94-6300-684-2_4
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23754
Fechner S, Dettweiler Y, Sieve B, Ulrich N, Böhm D, Schanze S. Egg-races als gesellschaftsfähige naturwissenschaftliche Wettbewerbe für jedermann? CHEMKON. 2016;23(2):71-78. doi:10.1002/ckon.201610270
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23765
Becker H-J, Fechner S, Brauckschulze L. Trendbericht Chemiedidaktik: Von Exklusion zur Inklusion. Nachrichten aus der Chemie. 2016;64(3):352-358. doi:10.1002/nadc.20164047518
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23748
van Vorst H, Dorschu A, Fechner S, Kauertz A, Krabbe H, Sumfleth E. Charakterisierung und Strukturierung von Kontexten im naturwissenschaftlichen Unterricht – Vorschlag einer theoretischen Modellierung. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. 2015;21(1):29-39. doi:10.1007/s40573-014-0021-5
LibreCat | DOI
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23752
Fechner S, Van Vorst H, Kölbach E, Sumfleth E. It’s the situation that matters: Affective involvement in context-oriented learning tasks. In: Kahveci M, Orgill M, eds. Affective Dimensions in Chemistry Education. Berlin, Heidelberg: Springer; 2015:159-176. doi:10.1007/978-3-662-45085-7_8
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23766
Fechner S, Dettweiler Y. Mit Leitungswasser eine Uhr betreiben? Eine alternative Herangehensweise an die Elektrochemie. Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie. 2015;26(146):13-17.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23767
Dettweiler Y, Sieve B, Fechner S. Schülerorientierte Einstiege in die Elektrochemie: Interaktionsboxen und ihre Möglichkeiten. Praxis der Naturwissenschaften . 2014;63(3):5-9.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23768
Fechner S, Sumfleth E. Auf dem Fußballrasen oder im Labor? Eine problemorientierte Experimentierbox zum Thema Neutralisation in zwei verschiedenen Kontexten. Praxis der Naturwissenschaften. 2014;63(6):32-34.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23769
Fechner S, Sieve B. Was wird von mir als Forscher in den Naturwissenschaften erwartet? Die “Forscherwoche” als berufsorientierendes Angebot in den Schulferien. Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie. 2014;25(140):45-48.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 23770
Fechner S, Schüttler S. Experimentieren lernen auf Englisch - geht das? - Ein bilingual ausgerichtetes Chemieprojekt zur Vermittlung des Erkenntniswegs im Film. MNU. 2013;66(5):274-280.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(department=386) AND (type=book_chapter OR type=journal_article)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed