Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

48 Publications


2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60226
Koppius SN, Beutner M, Krings SC, et al. Die Ausbildung von morgen gestalten: mit 5G und für 5G. In: AG Berufliche Bildung, ed. Vol 23. ; 2025:122-129.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60886
Bode H, Wegener R, Werle M, Siebert K, Kiel M, Temmen K. “GET IT DIGITAL”: A SYSTEMATIC APPROACH TO DEVELOPING MULTIMEDIA OER LECTURE MATERIAL IN ELECTRICAL ENGINEERING. In: EDULEARN25 Proceedings. EDULEARN25 Proceedings. ; 2025:4270-4276. doi:https://doi.org/10.21125/edulearn.2025.1110
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60892
Alptekin M, Froese L, Temmen K. Quantitative and Qualitative Literature Review of Augmented Reality in Teaching. In: Recent Trends of AI Technologies and Virtual Reality: Proceedings of 8th International Conference on Artificial Intelligence and Virtual Reality (AIVR 2024). Vol 432. Springer Nature; 2025:427.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61396 | OA
Nölle F, Schmid H-J, Bentrup LA, Temmen K. Erfolgreich Studieren - sinnvolle Lernstrategien erlernen (Posterbeitrag). In: MINT-Symposium. ; 2025.
LibreCat | Files available
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62042 | OA
Reckmann E, Blomberg T, Temmen K. Neue Wege für das Schülerlabor – Rahmenbedingungen eines mobilen Schülerlabors. In: van Vorst H, ed. Quick And Easy Journal Title. ; 2025.
LibreCat | Files available
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62039 | OA
Vernholz M, Temmen K. Why Engineering Students Choose a Career in Teacher Education – Qualitative Analysis of Bachelor Students’ Motives. In: Quintana-Murci E, Salva-Mut F, Stalder BE, Nägele C, eds. Towards Inclusive and Egalitarian Vocational Education and Training: Key Challenges and Strategies from a Holistic and Multi-Contextual Approach. Proceedings of the 6th Crossing Boundaries Conference in Vocational Education and Training. LibreCat University; 2025. doi:10.5281/ZENODO.15364031
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62188 | OA
Vernholz M, Jonas-Ahrend G, Temmen K. „Und ich sag mal, Theorie und Praxis ist zweierlei“. Wie können Praxisphasen Lehramtsstudierende auf zukünftige Anforderungen vorbereiten? . In: Wiemer T, Binder M, Penning I, eds. Zukünfte technischer Bildung. Vol 26. Jahrestagungen der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung e.V. . ; 2025. doi:https://doi.org/10.25932/publishup-67926
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55782
Kirchhoff T, Schwedler S, Abels S, et al. LFB-Labs-digital: Schülerlabore als Ort der Lehrkräftefortbildung in der digitalen Welt: Ein Bericht zur Konzeption eines Verbundprojektes. PFLB – PraxisForschungLehrer*innenBildung. 2024;6(1):130–155. doi:https://doi.org/10.11576/pflb-7349
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58230
Vernholz M, Temmen K. Vergleichsprozesse und ihr Einfluss auf die selbst wahrgenommenen Fähigkeiten angehender gewerblich-technischer Lehrkräfte. In: Zinn B, Tenberg R, Pittich D, eds. Book of Abstracts Zum 8. Technikdidaktik-Symposium. Journal of Technical Education. ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58229
Vernholz M, Temmen K. Im Spannungsfeld zwischen Fach- und Bildungswissenschaft - Einflussfaktoren auf die Selbsteinschätzungen gewerblich-technischer Lehramtsstudierender in den verschiedenen Bereichen des Master of Education. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58226
Vernholz M, Schäfers J, Jonas-Ahrend G, Temmen K. Uni trifft Schule - Kooperative Unterrichtsentwicklung unter Einbezug von KI in der gewerblich-technischen Lehramtsausbildung. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54635
Maletz L, Temmen K, Bentrup LA, Frank C. Didaktische Nutzung des digitalen Zwillings in einem E-Learning-Lernbaustein zum Thema “Smart Factory” für die Lehramtsmasterstudiengänge der gewerblich-technischen Fachrichtung. In: Grimm A, Herkner V, Karges T, Schlausch R, eds. Dekarbonisierung, Digitalisierung, Demographie: Gestaltungsanspruch Für {Gewerblich-Technische} Facharbeit Und . Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften; 2024:477-491.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57864
Alptekin M, Temmen K. Extended Results for Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses. In: Smart Technologies for a Sustainable Future: Proceedings of the 21st International Conference on Smart Technologies & Education. Volume 1. Vol 1. 1. Springer Nature; 2024:297.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57863
Alptekin M, Temmen K. Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses. In: Auer ME, Langmann R, May D, Roos K, eds. Smart Technologies for a Sustainable Future. Vol 1027. Springer Nature Switzerland; 2024:297–304. doi:10.1007/978-3-031-61891-8_29
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62050
Reckmann E, Temmen K. Gelingensbedingungen non-formalen Lernens an außerschulischen Lernorten – Eine qualitative Interviewstudie mit Workshop-Moderator*innen. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62047
Reckmann E, Temmen K. Erste Ergebnisse aus einer Interviewstudie mit Workshop-Moderierenden mobiler Schülerlaborangebote an außerschulischen Lernorten. In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62052
Reckmann E, Blomberg T, Temmen K. „Das ist genau das richtige Setting“ ‒ Zusammen lehren und lernen im MINT-Cluster MINT4.OWL. In: ; 2024.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35942
Bogere P, Bode H, Temmen K. Work in Progress: Development of a Virtual and Interactive Microgrids Learning Environment for Microgrids Sustainability – The case of East Africa. In: E. Auer M, Pachatz W, Rüütmann T, eds. Learning in the Age of Digital and Green Transition. ICL 2022. Lecture Notes in Networks and Systems. Vol 633. Springer Nature; 2023:671-679. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-031-26876-2_63
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48499
Bogere P, Temmen K, Bode H. Knowledge Transfer Concepts for Microgrids Sustainability - The Case of East Africa. In: 2023 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE; 2023. doi:10.1109/educon54358.2023.10125208
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45552
Jonas-Ahrend G, Vernholz M, Temmen K. Teaching Technologies: Continuous Interplay Between Educational and Industrial Advances. In: Craig CJ, Mena J, Kane RG, eds. Teacher Education in the Wake of Covid-19 . Vol 41. Advances in Research on Teaching, Vol.41. Emerald Publishing Limited; 2023:175-191. doi:10.1108/s1479-368720230000041019
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

(person=30086)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed