Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
48 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60226
Koppius, Sebastian Niklas, Marc Beutner, Sarah Claudia Krings, Johannes Schäfers, Katrin Temmen, Stefan Sauer, Carsten Pieper, and Kornelia Schuba. “Die Ausbildung von morgen gestalten: mit 5G und für 5G.” edited by AG Berufliche Bildung, 23:122–29. Paderborn, 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60886
Bode, Henrik, Ralf Wegener, Matthias Werle, Kerstin Siebert, Martin Kiel, and Katrin Temmen. “‘GET IT DIGITAL’: A SYSTEMATIC APPROACH TO DEVELOPING MULTIMEDIA OER LECTURE MATERIAL IN ELECTRICAL ENGINEERING.” In EDULEARN25 Proceedings, 4270–76. EDULEARN25 Proceedings. Palma, 2025. https://doi.org/10.21125/edulearn.2025.1110.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60892
Alptekin, Mesut, Lennart Froese, and Katrin Temmen. “Quantitative and Qualitative Literature Review of Augmented Reality in Teaching.” In Recent Trends of AI Technologies and Virtual Reality: Proceedings of 8th International Conference on Artificial Intelligence and Virtual Reality (AIVR 2024), 432:427. Springer Nature, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61396 |
Nölle, Florian, Hans-Joachim Schmid, Leon Alexander Bentrup, and Katrin Temmen. “Erfolgreich Studieren - sinnvolle Lernstrategien erlernen (Posterbeitrag).” In MINT-Symposium. Nürnberg, 2025.
LibreCat
| Files available
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62042 |
Reckmann, Eileen, Tobias Blomberg, and Katrin Temmen. “Neue Wege für das Schülerlabor – Rahmenbedingungen eines mobilen Schülerlabors.” In Quick And Easy Journal Title, edited by Helena van Vorst, 2025.
LibreCat
| Files available
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62039 |
Vernholz, Mats, and Katrin Temmen. “Why Engineering Students Choose a Career in Teacher Education – Qualitative Analysis of Bachelor Students’ Motives.” In Towards Inclusive and Egalitarian Vocational Education and Training: Key Challenges and Strategies from a Holistic and Multi-Contextual Approach. Proceedings of the 6th Crossing Boundaries Conference in Vocational Education and Training, edited by Elena Quintana-Murci, Francisca Salva-Mut, Barbara Elisabeth Stalder, and Christof Nägele. LibreCat University, 2025. https://doi.org/10.5281/ZENODO.15364031.
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62188 |
Vernholz, Mats, Gabriela Jonas-Ahrend, and Katrin Temmen. “„Und ich sag mal, Theorie und Praxis ist zweierlei“. Wie können Praxisphasen Lehramtsstudierende auf zukünftige Anforderungen vorbereiten? .” In Zukünfte technischer Bildung, edited by Tobias Wiemer, Martin Binder, and Isabelle Penning, Vol. 26. Jahrestagungen der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung e.V. . Universitätsverlag Potsdam, 2025. https://doi.org/10.25932/publishup-67926.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55782
Kirchhoff, Tim, Stefanie Schwedler, Simone Abels, Andres Acher, Dario Anselmetti, Kris-Stephen Besa, Jonathan Biehl, et al. “LFB-Labs-Digital: Schülerlabore Als Ort Der Lehrkräftefortbildung in Der Digitalen Welt: Ein Bericht Zur Konzeption Eines Verbundprojektes.” PFLB – PraxisForschungLehrer*innenBildung 6, no. 1 (2024): 130–155. https://doi.org/10.11576/pflb-7349.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58230
Vernholz, Mats, and Katrin Temmen. “Vergleichsprozesse Und Ihr Einfluss Auf Die Selbst Wahrgenommenen Fähigkeiten Angehender Gewerblich-Technischer Lehrkräfte.” In Book of Abstracts Zum 8. Technikdidaktik-Symposium, edited by Bernd Zinn, Ralf Tenberg, and Daniel Pittich. Journal of Technical Education, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58229
Vernholz, Mats, and Katrin Temmen. “Im Spannungsfeld Zwischen Fach- Und Bildungswissenschaft - Einflussfaktoren Auf Die Selbsteinschätzungen Gewerblich-Technischer Lehramtsstudierender in Den Verschiedenen Bereichen Des Master of Education,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58226
Vernholz, Mats, Johannes Schäfers, Gabriela Jonas-Ahrend, and Katrin Temmen. “Uni Trifft Schule - Kooperative Unterrichtsentwicklung Unter Einbezug von KI in Der Gewerblich-Technischen Lehramtsausbildung,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54635
Maletz, Lucia, Katrin Temmen, Leon Alexander Bentrup, and Carolin Frank. “Didaktische Nutzung Des Digitalen Zwillings in Einem E-Learning-Lernbaustein Zum Thema ‘Smart Factory’ Für Die Lehramtsmasterstudiengänge Der Gewerblich-Technischen Fachrichtung.” In Dekarbonisierung, Digitalisierung, Demographie: Gestaltungsanspruch Für {Gewerblich-Technische} Facharbeit Und , edited by Axel Grimm, Volkmar Herkner, Torben Karges, and Reiner Schlausch, 477–91. Berlin: Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57864
Alptekin, Mesut, and Katrin Temmen. “Extended Results for Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses.” In Smart Technologies for a Sustainable Future: Proceedings of the 21st International Conference on Smart Technologies & Education. Volume 1, 1:297. 1. Springer Nature, 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57863
Alptekin, Mesut, and Katrin Temmen. “Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses.” In Smart Technologies for a Sustainable Future, edited by Michael E. Auer, Reinhard Langmann, Dominik May, and Kim Roos, 1027:297–304. Cham: Springer Nature Switzerland, 2024. https://doi.org/10.1007/978-3-031-61891-8_29.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62050
Reckmann, Eileen, and Katrin Temmen. “Gelingensbedingungen non-formalen Lernens an außerschulischen Lernorten – Eine qualitative Interviewstudie mit Workshop-Moderator*innen,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62047
Reckmann, Eileen, and Katrin Temmen. “Erste Ergebnisse aus einer Interviewstudie mit Workshop-Moderierenden mobiler Schülerlaborangebote an außerschulischen Lernorten,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62052
Reckmann, Eileen, Tobias Blomberg, and Katrin Temmen. “„Das ist genau das richtige Setting“ ‒ Zusammen lehren und lernen im MINT-Cluster MINT4.OWL,” 2024.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35942
Bogere, Paul, Henrik Bode, and Katrin Temmen. “Work in Progress: Development of a Virtual and Interactive Microgrids Learning Environment for Microgrids Sustainability – The Case of East Africa.” In Learning in the Age of Digital and Green Transition. ICL 2022. Lecture Notes in Networks and Systems, edited by Michael E. Auer, Wolfgang Pachatz, and Tiia Rüütmann, 633:671–79. ICL 2022, Wien: Springer Nature, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-031-26876-2_63.
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48499
Bogere, Paul, Katrin Temmen, and Henrik Bode. “Knowledge Transfer Concepts for Microgrids Sustainability - The Case of East Africa.” In 2023 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE, 2023. https://doi.org/10.1109/educon54358.2023.10125208.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45552
Jonas-Ahrend, Gabriela, Mats Vernholz, and Katrin Temmen. “Teaching Technologies: Continuous Interplay Between Educational and Industrial Advances.” In Teacher Education in the Wake of Covid-19 , edited by Cheryl J. Craig, Juanjo Mena, and Ruth G. Kane, 41:175–91. Advances in Research on Teaching, Vol.41. Bingley: Emerald Publishing Limited, 2023. https://doi.org/10.1108/s1479-368720230000041019.
LibreCat
| Files available
| DOI