Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
48 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60226
S. N. Koppius et al., “Die Ausbildung von morgen gestalten: mit 5G und für 5G.,” Paderborn, 2025, vol. 23, pp. 122–129.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60886
H. Bode, R. Wegener, M. Werle, K. Siebert, M. Kiel, and K. Temmen, “‘GET IT DIGITAL’: A SYSTEMATIC APPROACH TO DEVELOPING MULTIMEDIA OER LECTURE MATERIAL IN ELECTRICAL ENGINEERING,” in EDULEARN25 Proceedings, Palma, Spain, 2025, pp. 4270–4276, doi: https://doi.org/10.21125/edulearn.2025.1110.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60892
M. Alptekin, L. Froese, and K. Temmen, “Quantitative and Qualitative Literature Review of Augmented Reality in Teaching,” in Recent Trends of AI Technologies and Virtual Reality: Proceedings of 8th International Conference on Artificial Intelligence and Virtual Reality (AIVR 2024), Fukuoka, Japan, 2025, vol. 432, p. 427.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61396 |
F. Nölle, H.-J. Schmid, L. A. Bentrup, and K. Temmen, “Erfolgreich Studieren - sinnvolle Lernstrategien erlernen (Posterbeitrag),” presented at the MINT-Symposium, Nürnberg, 2025.
LibreCat
| Files available
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62042 |
E. Reckmann, T. Blomberg, and K. Temmen, “Neue Wege für das Schülerlabor – Rahmenbedingungen eines mobilen Schülerlabors,” in Quick And Easy Journal Title, 2025.
LibreCat
| Files available
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62039 |
M. Vernholz and K. Temmen, “Why Engineering Students Choose a Career in Teacher Education – Qualitative Analysis of Bachelor Students’ Motives,” in Towards inclusive and egalitarian vocational education and training: Key challenges and strategies from a holistic and multi-contextual approach. Proceedings of the 6th Crossing Boundaries Conference in Vocational Education and Training, E. Quintana-Murci, F. Salva-Mut, B. E. Stalder, and C. Nägele, Eds. LibreCat University, 2025.
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62188 |
M. Vernholz, G. Jonas-Ahrend, and K. Temmen, “„Und ich sag mal, Theorie und Praxis ist zweierlei“. Wie können Praxisphasen Lehramtsstudierende auf zukünftige Anforderungen vorbereiten? ,” in Zukünfte technischer Bildung, vol. 26, T. Wiemer, M. Binder, and I. Penning, Eds. Universitätsverlag Potsdam, 2025.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55782
T. Kirchhoff et al., “LFB-Labs-digital: Schülerlabore als Ort der Lehrkräftefortbildung in der digitalen Welt: Ein Bericht zur Konzeption eines Verbundprojektes,” PFLB – PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 6, no. 1, pp. 130–155, 2024, doi: https://doi.org/10.11576/pflb-7349.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58230
M. Vernholz and K. Temmen, “Vergleichsprozesse und ihr Einfluss auf die selbst wahrgenommenen Fähigkeiten angehender gewerblich-technischer Lehrkräfte,” in Book of Abstracts zum 8. Technikdidaktik-Symposium, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58229
M. Vernholz and K. Temmen, “Im Spannungsfeld zwischen Fach- und Bildungswissenschaft - Einflussfaktoren auf die Selbsteinschätzungen gewerblich-technischer Lehramtsstudierender in den verschiedenen Bereichen des Master of Education,” presented at the Jahrestagung 2024 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der DGfE, Dresden, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58226
M. Vernholz, J. Schäfers, G. Jonas-Ahrend, and K. Temmen, “Uni trifft Schule - Kooperative Unterrichtsentwicklung unter Einbezug von KI in der gewerblich-technischen Lehramtsausbildung,” presented at the 9. Technikdidaktiksymposium, München, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54635
L. Maletz, K. Temmen, L. A. Bentrup, and C. Frank, “Didaktische Nutzung des digitalen Zwillings in einem E-Learning-Lernbaustein zum Thema ‘Smart Factory’ für die Lehramtsmasterstudiengänge der gewerblich-technischen Fachrichtung,” in Dekarbonisierung, Digitalisierung, Demographie: Gestaltungsanspruch Für {Gewerblich-Technische} Facharbeit und , 2024, pp. 477–491.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57864
M. Alptekin and K. Temmen, “Extended Results for Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses,” in Smart Technologies for a Sustainable Future: Proceedings of the 21st International Conference on Smart Technologies & Education. Volume 1, 2024, vol. 1, p. 297.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57863
M. Alptekin and K. Temmen, “Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses,” in Smart Technologies for a Sustainable Future, vol. 1027, M. E. Auer, R. Langmann, D. May, and K. Roos, Eds. Cham: Springer Nature Switzerland, 2024, pp. 297–304.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62050
E. Reckmann and K. Temmen, “Gelingensbedingungen non-formalen Lernens an außerschulischen Lernorten – Eine qualitative Interviewstudie mit Workshop-Moderator*innen,” presented at the 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung - GEBF, Potsdam, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62047
E. Reckmann and K. Temmen, “Erste Ergebnisse aus einer Interviewstudie mit Workshop-Moderierenden mobiler Schülerlaborangebote an außerschulischen Lernorten,” presented at the GDSU-Jahrestagung, Hannover, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62052
E. Reckmann, T. Blomberg, and K. Temmen, “„Das ist genau das richtige Setting“ ‒ Zusammen lehren und lernen im MINT-Cluster MINT4.OWL,” presented at the 9. JOTED Technikdidaktik-Symposium, München, 2024.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35942
P. Bogere, H. Bode, and K. Temmen, “Work in Progress: Development of a Virtual and Interactive Microgrids Learning Environment for Microgrids Sustainability – The case of East Africa,” in Learning in the Age of Digital and Green Transition. ICL 2022. Lecture Notes in Networks and Systems, Wien, 2023, vol. 633, pp. 671–679, doi: https://doi.org/10.1007/978-3-031-26876-2_63.
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48499
P. Bogere, K. Temmen, and H. Bode, “Knowledge Transfer Concepts for Microgrids Sustainability - The Case of East Africa,” 2023, doi: 10.1109/educon54358.2023.10125208.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45552
G. Jonas-Ahrend, M. Vernholz, and K. Temmen, “Teaching Technologies: Continuous Interplay Between Educational and Industrial Advances,” in Teacher Education in the Wake of Covid-19 , vol. 41, C. J. Craig, J. Mena, and R. G. Kane, Eds. Bingley: Emerald Publishing Limited, 2023, pp. 175–191.
LibreCat
| Files available
| DOI