Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
63 Publications
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8562
C. Colberg, R. Biehler, R. Hochmuth, N. Schaper, M. Liebendörfer, and M. Schürmann, “Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, 2016, pp. 213–216, doi: http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-17376.
LibreCat
| DOI
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57009
C. Colberg, R. Biehler, R. Hochmuth, N. Schaper, M. Liebendörfer, and M. Schürmann, “Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, Band 1, Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg, Ed. Münster: WTM-Verlag, 2016, pp. 213–216.
LibreCat
| Download (ext.)
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57010
R. Biehler et al., “Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in Working Paper Studieneingangsphase - Perspektiven aus der Begelitforschung zum Qualitätspakt Lehre, A. Hanft, F. Bischoff, and B. Prang, Eds. Oldenburg: Carl-von-Ossietzky Universität, 2016, pp. 19–23.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8563
M. Liebendörfer and R. Hochmuth, “Perceived Autonomy in the First Semester of Mathematics Studies,” in Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 2015.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 8568
E. A. Braun, M. Liebendörfer, and S. Schorcht, “Initiative Bottom-Up-Nachtreffen zum Doktorandenkolloquium der GDM,” Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, vol. 41, no. 98, pp. 60–61, 2015.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8550
M. Liebendörfer and L. Ostsieker, “Mathematik als Werkzeug: Sicht- und Arbeitsweisen von Studierenden am Anfang ihres Mathematikstudiums,” in Mit Werkzeugen Mathematik und Stochastik lernen – Using Tools for Learning Mathematics and Statistics, T. Wassong, D. Frischemeier, P. R. Fischer, R. Hochmuth, and P. Bender, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2014, pp. 453–462.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8554
M. Liebendörfer, R. Hochmuth, J. Kolter, and S. Schukajlow, “The Mathematical Beliefs and Interest Development of Pre-Service Primary Teachers,” in Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education an the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education, 2014, vol. 6, p. 153.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 8557
M. Liebendörfer, “Self-determination and interest development of first-year mathematics students,” Oberwolfach Reports, vol. 11, no. 4, pp. 3132–3135, 2014.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8561
M. Liebendörfer et al., “Vorstellung eines Fragebogens zur Erfassung von Lernstrategien in mathematikhaltigen Studiengängen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2014, J. Roth and J. Ames, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2014, pp. 739–742.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57417
M. Liebendörfer et al., “Vorstellung eines Fragebogens zur Erfassung von Lernstrategien in mathematikhaltigen Studiengängen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2014, Band 1, J. Roth and J. Ames, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2014, pp. 739–742.
LibreCat
| Download (ext.)
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8547
R. Göller et al., “Instrumentenentwicklung zur Messung von Lernstrategien in mathematikhaltigen Studiengängen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2013: Vorträge auf der 47. Tagung für Didaktik der Mathematik, G. Greefrath, Ed. Münster: WTM-Verlag, 2013, pp. 360–363.
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8549
J. Kolter and M. Liebendörfer, “Mathe – nein danke? Interesse im und am Mathematikstudium bei Grundschullehramtsstudierenden mit Pflichtfach,” in Mathematik im Übergang Schule / Hochschule und im ersten Studienjahr, 2013, pp. 101–102.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8551
M. Liebendörfer and R. Hochmuth, “Interest and Self-Determination in the Transition to Studying Mathematics,” in Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, vol. 5, A. Lindmeier and A. Heinze, Eds. Kiel, 2013, p. 240.
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8553
M. Liebendörfer and R. Hochmuth, “Interest in Mathematics and the First Steps at the University,” in Proceedings of the 8th {Conference} of European Research in Mathematics Education, 2013, pp. 2386–2395.
LibreCat
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8548
M. Liebendörfer and R. Hochmuth, “Mathematikinteresse im 1. Studiensemester,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2012 : Vorträge auf der 46. Tagung für Didaktik der Mathematik, 2012, vol. 1, pp. 545–548.
LibreCat
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8552
R. Biehler, A. Hoppenbrock, J. Klemm, M. Liebendörfer, and T. Wassong, “Training of student teaching assistants and e-learning via math-bridge – Two projects at the German Centre for Higher Mathematics Education,” in CETL-MSOR Conference 2011, 2012.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57570
R. Biehler, A. Hoppenbrock, J. Klemm, M. Liebendörfer, and T. Wassong, “Training of student teaching assistants and e-learning via math-bridge–Two projects at the German Centre for Higher Mathematics Education,” in CETL-MSOR Conference Proceedings 2011, D. Waller, Ed. The Maths, Stats & OR Network, 2012, pp. 21–27.
LibreCat
| Download (ext.)