Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
420 Publications
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28675
Drossel, K., & Eickelmann, B. (2017). The Use of Tablets in Secondary Schools and Its Relationship with Computer Literacy. In A. Tatnall & M. Webb (Eds.), Tomorrow’s learning: involving everyone. Learning with and about technologies and computing (pp. 114–124). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-74310-3_14
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28676
Eickelmann, B. (2017). Schulische Medienkompetenzförderung. In H. Gapski, M. Oberle, & W. Staufer (Eds.), Medienkompetenz. Herausforderung für Politik, politische Bildung und Medienbildung (pp. 146–154). Bundeszentrale für Politische Bildung.
LibreCat
| Files available
2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 28912
Digitalisierung in der Schule. (2017). In B. Eickelmann & U. Klinger (Eds.), Lernende Schule (Vol. 20, Issue 79).
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27606
Drossel, K., Eickelmann, B., & Gerick, J. (2017). Predictors of Teachers’ Use of ICT in School – the Relevance of School Characteristics, Teachers’ Attitudes and Teacher Collaboration. Education and Information Technologies, 22(2), 551–573. https://doi.org/10.1007/s10639-016-9476-y
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27607
Drossel, K., Eickelmann, B., & Schulz-Zander, R. (2017). Determinants of teachers’ collaborative use of information and communications technology for teaching and learning: A European perspective. European Educational Research Journal, 16(6), 781–799. https://doi.org/10.1177%2F1474904116655811
LibreCat
| Files available
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27611
Drossel, K., & Eickelmann, B. (2017). Teachers’ participation in professional development concerning the implementation of new technologies in class: a latent class analysis of teachers and the relationship with the use of computers, ICT self-efficacy and emphasis on teaching ICT skills. Large-Scale Assessments in Education, 19(5), 1–13. https://doi.org/10.1186/s40536-017-0053-7
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27612
Eickelmann, B., & Drossel, K. (2017). Digitale Bildung – ein neue Perspektive auf Bildungsgerechtigkeit? Dreizehn - Zeitschrift für Jugendsozialarbeit, 18, 24–29.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27613
Eickelmann, B., & Drossel, K. (2017). Computer- und informationsbezogene Kompetenzen in der IEA Studie ICILS 2013 und der Zusammenhang mit der Lesekompetenz. Medienimpulse, 4. https://doi.org/10.21243/MI-04-17-08
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27796
Drossel, K., & Eickelmann, B. (2017). The Use of Tablets in Secondary Schools and Its Relationship with Computer Literacy. In A. Tatnall & M. Webb (Eds.), Tomorrow’s Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (pp. 114–124). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-74310-3_14
LibreCat
| Files available
| DOI
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 51691
Lorenz, R., Bos, W., Endberg, M., Eickelmann, B., Grafe, S., & Vahrenhold, J. (Eds.). (2017). Schule digital – der Länderindikator 2017. Schulische Medienbildung in der Sekundarstufe I mit besonderem Fokus auf MINT-Fächer im Bundesländervergleich und Trends von 2015 bis 2017. Waxmann.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28667
Labusch, A., & Eickelmann, B. (2017). Computational thinking as a key competence – a research concept. In S. Kong, J. Sheldon, & R. K. Li (Eds.), Conference proceedings of International Conference on Computational Thinking Education (pp. 103–106). The Education University of Hong Kong.
LibreCat
| Files available
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28661
Vahrenhold, J., Lorenz, R., & Eickelmann, B. (2017). Vermittlung informatischer Grundbildung im Unterricht der Sekundarstufe I im Bundesländervergleich. In R. Lorenz, W. Bos, M. Endberg, B. Eickelmann, S. Grafe, & J. Vahrenhold (Eds.), Schule digital – der Länderindikator 2017. Schulische Medienbildung in der Sekundarstufe I mit besonderem Fokus auf MINT-Fächer im Bundesländervergleich und Trends von 2015 bis 2017 (pp. 205–230). Waxmann.
LibreCat
| Files available
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 28606
Weischenberg, J., & Eickelmann, B. (2016). Zwei Testformate: vergleichbare Ergebnisse? Mathematikabiturklausuren und standardisierte Testaufgaben. Zeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement Baden-Württemberg, 25(2), 39–42.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28607
Eickelmann, B. (2016). Informationskompetenz als Aufgabe von Schule. In W. Sühl-Strohmenger (Ed.), Handbuch Informationskompetenz (2nd ed., pp. 151–158). De Gruyter.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28608
Schaumburg, H., Prasse, D., Eickelmann, B., & Gerick, J. (2016). Mobiles Lernen und computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Achtklässlerinnen und Achtklässlern. In B. Eickelmann, J. Gerick, K. Drossel, & W. Bos (Eds.), ICILS 2013 - Vertiefende Analysen zu computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Jugendlichen (pp. 93–118). Waxmann.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28609
Gerick, J., Eickelmann, B., Drossel, K., & Lorenz, R. (2016). Perspektiven von Schulleitungen auf neue Technologien in Schule und Unterricht. In B. Eickelmann, J. Gerick, K. Drossel, & W. Bos (Eds.), ICILS 2013 - Vertiefende Analysen zu computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Jugendlichen (pp. 60–92). Waxmann.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28610
Eickelmann, B., Rollett, W., Weischenberg, J., & Vennemann, M. (2016). Der Erwerb von computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Ganztags- und Halbtagsschülerinnen und -schülern im Vergleich. In B. Eickelmann, J. Gerick, K. Drossel, & W. Bos (Eds.), ICILS 2013 - Vertiefende Analysen zu computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Jugendlichen (pp. 33–59). Waxmann.
LibreCat
2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 28612
Eickelmann, B., Gerick, J., Drossel, K., & Bos, W. (Eds.). (2016). ICILS 2013 - Vertiefende Analysen zu computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Jugendlichen. Waxmann.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28613
Eickelmann, B. (2016). Eine Bilanz zur Integration digitaler Medien an Grundschulen in Deutschland aus international vergleichender Perspektive. In M. Peschel & T. Irion (Eds.), Neue Medien in der Grundschule 2.0. Grundlagen - Konzepte - Perspektiven (pp. 79–90). Grundschulverband e.V.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 28614
Lorenz, R., Eickelmann, B., & Bos, W. (2016). High-stakes testing and Educational Governance – Insights and innovations in European school systems. Special Issue Editorial. Journal for Educational Research Online (JERO), 8(2), 5–9.
LibreCat
| Files available