Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

34 Publications


2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 45169
Denkinger, M. D., Franke, S., Rapp, K., Weinmayr, G., Duran-Tauleria, E., Nikolaus, T., & Peter, R. (2010). (for ActiFE Ulm Study Group). Accelerometer-based physical activity in a large observational cohort - study protocol and design of the Activity and Function of the Elderly in Ulm (ActiFE Ulm) study. BMC Geriatrics, 10(50). https://doi.org/10.1186/1471-2318-10-50
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 45170
Hennemann, T., Hillenbrand, C., Wilbert, J., Franke, S., Spieß, R., Jürgens, J., & Görgens, G. (2010). Kompetenzen und Risiken in der Transition in die Hauptschule – eine Querschnittsuntersuchung von Schülerinnen und Schülern der 5. Jahrgangsstufen. Empirische Sonderpädagogik, 4, 36–49. https://doi.org/10.25656/01:9353
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 45168
Denkinger, M. D., Igl, W., Lukas, A., Bader, A., Bailer, S., Franke, S., Denkinger, C. M., Nikolaus, T., & Jamour, M. (2010). Relationship between fear of falling and outcomes of an inpatient geriatric rehabilitation population - fear the fear of falling. Journal of the American Geriatric Society, 58(4), 664–673.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 45167
Klenk, J., Büchele, G., Rapp, K., Franke, S., & Peter, R. (2011). (the ActiFE Study Group). Walking on sunshine: effect of weather conditions on physical activity in older people. Journal of Epidemiology and Community Health. JECH Online First, Published on February 15, 2011. https://doi.org/10.1136/jech.2010.128090
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 45163
Rapp, K., Klenk, J., Benzinger, P., Franke, S., Denkinger, M. D., & Peter, R. (2012). (for the ActiFE Ulm Study Group). Physical performance and daily walking duration: associations in 1,271 women and men aged 65-95 years. Aging Clinical and Experimental Research - First Published: 06.02.2012. https://doi.org/10.3275/8264
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 45166
Hennemann, T., Hillenbrand, C., Franke, S., Hens, S., Grosche, M., & Pütz, K. (2012). Kinder unter erhöhten emotional-sozialen und kognitiven Risiken als Herausforderung für die Inklusion: Evaluation einer selektiven Präventionsmaßnahme in der schulischen Eingangsstufe. Empirische Sonderpädagogik, 2, 129–146.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 45165
Kißgen, R., Carlitscheck, J., Rapp, C., & Franke, S. (2012). Die psychosoziale Versorgung in der Neonatologie in Deutschland: Eine quantitativ-empirische Bestandsaufnahme aus ärztlicher Perspektive. Zeitschrift für Geburtshilfe und Neonatologie, 216, 259–268.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 45164
Sevecke, K., Franke, S., Lehmkuhl, G., & Krischer, M. (2012). Das Psychopathy-Konzept bei Mädchen – eine konzeptionelle Frage. Kindheit und Entwicklung, 21(3), 161–171.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 45153
Kißgen, R., Franke, S., Ladinig, B., Mays, D., & Carlitscheck, J. (2013). Schulbegleitung an Förderschulen in Nordrhein-Westfalen: Ausgangslage, Studienkonzeption und erste Ergebnisse. Nachdruck aus: Empirische Sonderpädagogik, 5(3), 263–276.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 45157
Kißgen, R., Franke, S., Ladinig, B., Mays, D., & Carlitscheck, J. (2013). Schulbegleitung an Förderschulen in Nordrhein-Westfalen: Ausgangslage, Studienkonzeption und erste Ergebnisse. Empirische Sonderpädagogik, 3, 263–276.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 45158
Mays, D., Ladinig, B., Carlitscheck, J., Franke, S., & Kißgen, R. (2013). Inklusion und Lehrerrolle - Das Schulsystem im Wandel. Praxis Schule 5-10, 24(1), 8–11.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 45161
Mays, D., Ladinig, B., Carlitscheck, J., Franke, S., & Kißgen, R. (2013). Handeln unter Druck - Methoden der Entschleunigung. Praxis Schule 5-10, 24(1), 34–36.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 45162
Sevecke, K., Franke, S., & Krischer, M. K. (2013). Tierquälerei als Symptom von Callous-Unemotional Traits bei inhaftierten Jungen und Mädchen. Kindheit und Entwicklung, 22(3), 165–173.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 45150
Denkinger, M., Lukas, A., Nikolaus, Th., Peter, R., & Franke, S. (2014). (for the ActiFE study group) Multisite pain, pain frequency and pain severity are associated with depression in older adults: results from the ActiFE Ulm study. Age and Ageing, 0, 1–5.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 45155
Mays, D., Franke, S., Ladinig, B., & Kißgen, R. (2014). Berufsfeld Schulbegleitung. Eine Studie zum Einsatz von Schulbegleiter/innen an Förderschulen in NRW. Schulverwaltung NRW, 25(3), 75–77.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 45152
Kißgen, R., Franke, S., Ladinig, B., Mays, D., & Carlitscheck, J. (2014). Schulbegleitung an Förderschulen in Nordrhein-Westfalen: Ausgangslage, Studienkonzeption und erste Ergebnisse. autismus, 77, 23–33.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 45148
Franke, S. (2015). Einflüsse auf die Entwicklung der Bindungsorganisation von der frühen Kindheit in das Vorschulalter. Logos.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 45144
Kißgen, R., Carlitscheck, J., Fehrmann, S. E., Limburg, D., & Franke, S. (2016). Schulbegleiterinnen und Schulbegleiter an Förderschulen Geistige Entwicklung in Nordrhein-Westfalen: Soziodemografie, Tätigkeitsspektrum und Qualifikation. Zeitschrift für Heilpädagogik, 67, 252–263.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 45143
Kißgen, R., & Franke, S. (2016). An attachment research perspective on ADHD. Neuropsychiatrie, Online Im Internet, 30, 63–68. https://doi.org/10.1007/s40211-016-0182-1
LibreCat | DOI
 

2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 45145
Mays, D., Franke, S., Diezemann, E., & Kißgen, R. (Eds.). (2016). Netzwerk Transition - Inklusion in Übergangsphasen bei Störungen des Sozialverhaltens. Universi.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 45146
Sevecke, K., Franke, S., Kosson, D., & Krischer, M. (2016). Emotional dysregulation and trauma predicting psychopathy dimensions in female and male juvenile offenders. Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, 10(43), 1–13. https://doi.org/10.1186/s13034-016-0130-7
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45142
Wöhrle, J., Franke, S., & Kissgen, R. (2017). The German Multidimensional Attitude Scale Toward Persons With Disabilities (G-MAS): A Factor Analytical Study Among High-School Students. Rehabilitation Psychology, 63(1), 83–91. https://doi.org/10.1037/rep0000170
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45141
Franke, S., Kissgen, R., Krischer, M., & Sevecke, K. (2017). Attachment in Children with ADHD. Journal of Behavioral and Brain Science, 7, 497–510. https://doi.org/10.4236/jbbs.2017.711035
LibreCat | DOI
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 45131
Kißgen, R., Austermühle, J., Franke, S., Limburg, D., & Wöhrle, J. (2018). Rheinland-Kita-Studie: Inklusion von Kindern mit Behinderung in Tageseinrichtungen für Kinder. Zwischenbericht zur quantitativ-empirischen Online-Erhebung der Leiterinnen und Leiter. Universität Siegen.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45129
Franke, S., & Kißgen, R. (2018). Bindungsrepräsentation und externalisierende Verhaltensauffälligkeiten von Grundschulkindern mit ADHS. Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, 67(4), 315 – 332.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45136
Mays, D., Franke, S., Metzner, F., Boyle, C., Jindal-Snape, D., Schneider, L., Zielemanns, H., Pawils, Z., & Wichmann, M. (2018). School belonging and successful transition practice - academic self-concept and achievement motivation in primary school students. In K. Allen & C. Boyle (Eds.), Pathways to Belonging - Contemporary Research in School Belonging (pp. 168–187). Sense Publishers.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45132
Mays, D., Schneider, L., Wichmann, M., Metzner, F., Zielemanns, H., Pawils, S., & Franke, S. (2018). Schulisches Selbstkonzept sowie Lern- und Leistungsmotivation bei Schülerinnen und Schülern mit einem prognostizierten ungünstigen Entwicklungsverlauf im Bereich der emotionalen und sozialen Entwicklung während der Transition in die Sekundarstufe I. Zeitschrift für Heilpädagogik, 69, 133–146.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45133
Mays, D., Zielemanns, H., Franke, S., Wichmann, M., & Metzner, F. (2018). Der Übergang von der Grundschule auf die weiterführende Schule im Kontext inklusiver Bildung - Ein Blick in die Forschung und Praxis. In Porsch, R. (Hrsg.). Der Übergang von der Grundschule auf weiterführende Schulen. In Grundlagen für die Lehrerausbildung und Praxis (pp. 139–164). UTB.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45124
Krischer, M., Smolka, B., Voigt, B., Lehmkuhl, G., Flechtner, H., Franke, S., Hellmich, M., & Trautmann-Voigt, S. (2019). Effects of long-term psychodynamic psychotherapy on life quality in mentally disturbed children. Psychotherapy Research, 30(8), 1039–1047. https://doi.org/10.1080/10503307.2019.1695169
LibreCat | DOI
 

2019 | Report | LibreCat-ID: 45122
Kißgen, R., Austermühle, J., Franke, S., Limburg, D., & Wöhrle, J. (2019). Rheinland-Kita-Studie: Inklusion von Kindern mit Behinderung in Tageseinrichtungen für Kinder. Abschlussbericht. Universität Siegen.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45116
Kissgen, R., Franke, S., Krischer, M., & Susewind, M. (2021). Attachment representation and emotion recognition ability in children with ADHD and their parents: A Study Protocol. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(5), Article 2277. https://doi.org/10.3390/ijerph18052277
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45119
Kißgen, R., Wirts, C., Limburg, D., Wertfein, M., Franke, S., Wölfl, J., & Austermühle, J. (2021). Zur inklusiven Betreuung von Kindern mit (drohender) Behinderung in Kindertageseinrichtungen in Bayern und im Rheinland. Ein Studienvergleich. Frühförderung interdisziplinär, 40, 64–77.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45118
Kissgen, R., Franke, S., Susewind, M., & Krischer, M. (2021). Attachment Representation and Emotion Recognition Ability in Children with ADHD and Their Parents: A Study Protocol. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18, Article 2277.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45117
Kissgen, R., Franke, S., Jorjadze, N., Roth, B., & Kribs, A. (2021). Infant-Father Attachment in Infants Born Preterm. A Brief Report. International Journal of Developmental Science, 15, 1–6.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=89449)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Sorted by: Publishing Year
Citation Style: APA

Export / Embed