Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1302 Publications


2020 | Book Review | LibreCat-ID: 31386
Hoffmann, M. (2020). Rezension: Andrew Granville und Jenniver Granville: Prime Supects: The Anatomy of Integers and Permutations. In Mathematische Semesterberichte (Vol. 67, pp. 119–121). https://doi.org/10.1007/s00591-019-00269-w
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 31384
Hoffmann, M. (2020). Rezension: Ehrhard Behrends: Parkettierungen der Ebene – Von Escher über Möbius zu Penrose. In Mathematische Semesterberichte (Vol. 67, pp. 115–116). https://doi.org/10.1007/s00591-019-00264-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31381
Hoffmann, M. (Ed.). (2020). Der Mathematikunterricht 66 (6): Geometrie in Schule und Lehramtsausbildung – ein Nachwuchsheft.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31551
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2020). Tragfähige Grundlagen. In U. Hecker, M. Lassek, & J. Ramseger (Eds.), Kinder lernen Zukunft – Anforderungen und tragfähige Grundlagen: Vol. Band 150 (1st ed., pp. 108–118). Grundschulverband.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31552
Heckmann, L., & Häsel-Weide, U. (2020). Aufgaben für den inklusiven Mathematikunterricht - aus der Sicht von Lehrkräften. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. F. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 393–396). WTM Verlag.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31549
Häsel-Weide, U. (2020). Sachrechnen. In U. Heimlich & F. B. Wember (Eds.), Didaktik des Unterrichts bei Lernschwierigkeiten: Ein Handbuch für Studium und Praxis (4th ed., pp. 308–318). W. Kohlhammer GmbH.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31550
Häsel-Weide, U. (2020). Mathematik (Primarstufe) in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Qualifizierung für das Lehren von Mathematik in der Grundschule. In C. Cramer, J. König, M. Rothland, & S. Blömeke (Eds.), Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung (1st ed., pp. 462–469). Julius Klinkhardt.
LibreCat | Files available
 

2020 | Misc | LibreCat-ID: 33273
Schramm, T., Gasser, I., Schwenker, S., Seiler, R., Lohse, A., & Zobel, K. (2020). Linear Algebra driven by Data Science. Hamburg Open Online University.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33282
Kolb, M., & Savov, M. (2020). A Characterization of the Finiteness of Perpetual Integrals of Levy Processes. Bernoulli, 26(2), 1453–1472. https://doi.org/10.48550/arXiv.1903.03792
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33330
Haddenhorst, B., Hüllermeier, E., & Kolb, M. (2020). Generalized transitivity: A systematic comparison of concepts with an application to preferences in the Babington Smith model. International Journal of Approximate Reasoning, 119(2), 373–407. https://doi.org/10.1016/j.ijar.2020.01.007
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34828
Hanusch, M. (2020). The regularity problem for Lie groups with asymptotic estimate Lie algebras. Indagationes Mathematicae, 31(1), 152–176. https://doi.org/10.1016/j.indag.2019.12.001
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34830
Hanusch, M. (2020). The Strong Trotter Property for Locally μ-convex Lie Groups. Journal of Lie Theory, 30(1), 025–032.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24784
Schürmann, M., Liebendörfer, M., Gildehaus, L., Schaper, N., Hochmuth, R., Biehler, R., Lankeit, E., Kuklinski, C., & Ruge, J. (2020). Chancen und Möglichkeiten eines Netzwerks von Mathematischen Lernzentren in Deutschland - Bericht zum digitalen Lernzentrumsworkshop am 22.10.2020. Dghd-Newsletter, 4/2020, 24–26.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16965
Schürmann, M., Schaper, N., Liebendörfer, M., Biehler, R., Lankeit, E., Hochmuth, R., Ruge, J., & Kuklinski, C. (2020). Ein Kurzbericht aus dem Forschungsprojekt WiGeMath-Lernzentren als Unterstützungsmaßnahme für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. Dghd-Newsletter, 01/2020, 25–29.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37486
Kuklinski, C., Leis, E., Liebendörfer, M., & Hochmuth, R. (2020). Erklärung von Mathematikleistung im Ingenieursstudium. In A. Frank, S. Krauss, & K. Binder (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 53. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24780
Khellaf, S., Kuklinski, C., Liebendörfer, M., & Hochmuth, R. (2020). Design und Evaluation einer mathematischen Unterstützungsmaßnahme für Ingenieure. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. F. Wörler (Eds.), Beiträge zum {Mathematikunterricht} 2020 (pp. 493–496). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37491
Haak, I., Gildehaus, L., & Liebendörfer, M. (2020). Entstehung und Bedeutung von Lerngruppen in der Studieneingangsphase. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. F. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 1405–1408). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37492
Liebendörfer, M., Gildehaus, L., & Göller, R. (2020). Geschlechterunterschiede beim Einsatz von Lernstrategien in Mathematikveranstaltungen. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. F. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 1409–1412). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16961
Liebendörfer, M., Göller, R., Biehler, R., Hochmuth, R., Kortemeyer, J., Ostsieker, L., Rode, J., & Schaper, N. (2020). LimSt – Ein Fragebogen zur Erhebung von Lernstrategien im mathematikhaltigen Studium. Journal für Mathematik-Didaktik. https://doi.org/10.1007/s13138-020-00167-y
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24779
Biehler, R., Liebendörfer, M., Schmitz, A., Fleischmann, Y., Krämer, S., Ostsieker, L., & Schlüter, S. (2020). studiVEMINTvideos – Mathematische Lernvideos zur Studienvorbereitung und Unterstützung im ersten Studienjahr. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. F. Wörler (Eds.), Beiträge zum {Mathematikunterricht} 2020 (pp. 125–128). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37373
Winkler, M. (2020). Single-point blow-up in the Cauchy problem for the higher-dimensional Keller-Segel system. Nonlinearity, 33, 5007–5048.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37380
Winkler, M. (2020). Boundedness in a two-dimensional Keller-Segel-Navier-Stokes system involving a rapidly diffusing repulsive signal. Zeitschrift Für Angewandte Mathematik Und Physik, 71, Article 10.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37367
Winkler, M. (2020). Can simultaneous density-determined enhacement of diffusion and cross-diffusion foster boundedness in Keller-Segel type systems involving signal-dependent motilities? Nonlinearity, 33, 6590–6623.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37364
Winkler, M. (2020). The role of superlinear damping in the construction of solutions to drift-diffusion problems with initial data in $L^1$. Advances in Nonlinear Analysis, 9, 526–566.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37375
Winkler, M. (2020). Attractiveness  of constant states in logistic-type Keller-Segel systems involving subquadratic growth restrictions. Advanced Nonlinear Studies, 20, 795–817.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37355
Winkler, M. (2020). Small-mass solutions in the two-dimensional Keller-Segel system coupled to the Navier-Stokes equations. SIAM Journal on Mathematical Analysis, 52, 2041–2080.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37377
Winkler, M. (2020). Can Fluid Interaction Influence the Critical Mass for Taxis-Driven Blow-up in Bounded Planar Domains? Acta Applicandae Mathematicae, 169, 577–591.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37357
Winkler, M. (2020). Blow-up profiles and liefe beyond blow-up in the fully parabolic Keller-Segel system. Journal d’Analyse Mathématique, 141, 585–624.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37347
Rodriguez, N., & Winkler, M. (2020). Relaxation by nonlinear diffusion enhancement in a two-dimensional cross-diffusion model for urban crime propagation. Mathematical Models & Methods in Applied Sciences, 30, 2105–2137.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37342
Li, G., Tao, Y., & Winkler, M. (2020). Larg time behavior in a predator-prey system with indirect pursuit-evasion interaction. Discrete and Continuous Dynamical Systems --B, 25, 4383–4398.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37354
Tao, Y., & Winkler, M. (2020). Global classical solutions to a doubly haptotactic cross-diffusion system modeling oncolytic virotherapy. Journal of Differential Equations, 268, 4973–4997.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37351
Tao, Y., & Winkler, M. (2020). A critical virus production rate for blow-up suppression in a haptotaxis model for oncolytic virotherapy. Nonlinear Analysis, 198, Article 111870.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37349
Stinner, C., & Winkler, M. (2020). Refined regularity and stabilization properties in a degenerate haptotaxis system. Discrete and Continuous Dynamical Systems --A, 40, 4039–4058.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37660
Rösler, M. (2020). Riesz distributions and Laplace transform in the Dunkl setting of type A. Journal of Functional Analysis, 278(12), Article 108506. https://doi.org/10.1016/j.jfa.2020.108506
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40051
Luks, T., & Xiao, Y. (2020). Multiple Points of Operator Semistable Lévy Processes. Journal of Theoretical Probability, 33(1), 153–179. https://doi.org/10.1007/s10959-018-0859-4
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37339
Steiner, E., & Winkler, M. (2020). Mathematical Analysis of Two Competing Cancer Cell Migration Mechanisms Driven by Interstitial Fluid Flow. Journal of Nonlinear Science, 30, 1809–1847.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34842
Elsenhans, A.-S., Klüners, J., & Nicolae, F. (2020). Imaginary quadratic number fields with class groups of small exponent. Acta Arithmetica, 193(3), 217–233. https://doi.org/10.4064/aa180220-20-3
LibreCat | DOI | arXiv
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34841
Klüners, J., & Müller, R. (2020). The conductor density of local function fields with abelian Galois group. Journal of Number Theory, 212, 311–322. https://doi.org/10.1016/j.jnt.2019.11.007
LibreCat | DOI | arXiv
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 44331
Burban, I., & Zheglov, A. (2020). Cohen-Macaulay modules over the algebra of planar quasi-invariants and Calogero-Moser systems. Proceedings of the London Mathematical Society, 121(4), 1033–1082. https://doi.org/10.1112/plms.12341
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45385
Dröse, J., & Prediger, S. (2020). Lesen lernen von Aufgabentexten. In S. Prediger (Ed.), Sprachbildender Mathematikunterricht in der Sekundarstufe - ein forschungsbasiertes Praxisbuch (pp. 86–94). Cornelsen.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45688
Bruns, J., & Vogtländer, A. (2020). Frühe alltagsintegrierte mathematische Bildung. Eine Einleitung. In E. Born-Rauchecker, A. Vogtländer, & K. Weber (Eds.), Frühe alltagsintegrierte mathematische Bildung. Handreichung für Lehrende (pp. 37–46). Kallmeyer.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34816
Bruns, J., Strahl, C., & Gasteiger, H. (2020). Situative Beobachtung und Wahrnehmung angehender frühpädagogischer Fachpersonen im Bereich Mathematik – Entwicklung und Validierung eines Testinstruments. Unterrichtswissenschaft, 49(3), 345–371. https://doi.org/10.1007/s42010-020-00091-7
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36546 | OA
Meyer, L., Tabeling, L., Gasteiger, H., & Bruns, J. (2020). Interaktionen in mathematischen Spielsituationen in Kindertagesstätte und Familie. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 1253–1256). WTM-Verlag.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21529
Bruns, J., Schopferer, T., & Gasteiger, H. (2020). Adaptionshandlungen von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren zur frühen mathematischen Bildung – Beschreibung und Bewertung aus fachbezogener Perspektive. Journal für Mathematik-Didaktik, 42(1), 243–271. https://doi.org/10.1007/s13138-020-00175-y
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21530
Bruns, J., Carlsen, M., Eichen, L., Erfjord, I., & Hundeland, P. S. (2020). Situational Perception in Mathematics (SPiM)—Results of a Cross-Country Study in Austria and Norway. In Mathematics Education in the Early Years (pp. 317–332). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-34776-5_19
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36539 | OA
Bruns, J. (2020). Mathematisches Fachwissen von frühpädagogischen Fachpersonen im Spannungsfeld zwischen Disziplin- und Praxis. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 1245–1248). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959871402.0
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45330
Schönherr, J., Blomberg, J., Schukajlow, S., & Rellensmann, J. (2020). “Why don’t you make a drawing?" Motivation and strategy use in mathematical modelling. In M. Inprasitha, N. Changsri, & N. Boonsena (Eds.), Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: PME (pp. 46–54).
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45338
Schönherr, J., Schukajlow, S., & Leopold, C. (2020). Measuring and investigating strategic knowledge about drawing to solve geometry modelling problems. ZDM – Mathematics Education, 52(1), 97–110. https://doi.org/10.1007/s11858-019-01085-1
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34670
Black, T. (2020). Global generalized solutions to a forager–exploiter model with superlinear degradation and their eventual regularity properties. Mathematical Models and Methods in Applied Sciences, 30(06), 1075–1117. https://doi.org/10.1142/s0218202520400072
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 31376
Hoffmann, M. (2020). Zirkel und Lineal ohne Parallelenaxiom: Ein konstruktiver Zugang zur hyperbolischen Geometrie. Der Mathematikunterricht, 66 (6), 36–47.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed