Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1618 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 32097 |
Weich, Tobias, Yannick Guedes Bonthonneau, and Colin Guillarmou. “SRB Measures of Anosov Actions.” Journal of Differential Geometry 128 (2024): 959–1026. https://doi.org/ DOI: 10.4310/jdg/1729092452.
LibreCat
| Files available
| DOI
| arXiv
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57952
Lankeit, Elisa, and Rolf Biehler. “Bedeutungsfacetten der Beziehungen von Differenzierbarkeit und Stetigkeit im Ein- und Mehrdimensionalen: Ein Blick auf die semantische Ebene.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik., edited by P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, and P. Scherer, 1073–76. Münster: WTM-Verlag, 2024. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57950
Fleischer, Yannik, and Rolf Biehler. “Intuitiver Zugang zu datenbasierten Entscheidungsbäumen.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik., edited by P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, and P. Scherer, 167–70. Münster: WTM-Verlag, 2024. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57948
Mai, Tobias, and Rolf Biehler. “Transitionen zwischen Vektorobjekten in Schulbüchern.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik., edited by P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, and P. Scherer, 1103–6. Münster: WTM-Verlag, 2024. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57947
Bauer, Thomas, Rolf Biehler, and Elisa Lankeit. “Designing a Concept Inventory for Real Analysis.” In INDRUM2024 PROCEEDINGS - Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, edited by A. S. Gonzalez-Martin, G. Gueudet, I. Florensa, and N. Lombard, 65–74. Escola Univeristaria Salesiana de Sarria (Univ. Autonoma de Barcelona) and INDRUM, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55666
Wessel, Lena, and Anna Dellori. “Algebraische Konzepte vertiefen und ihre Zusammenhänge im Schul- und Hoch-schulcurriculum verstehen lernen : Design-Prinzipien zur Anregung des Vereinheitlichens mathematischen Wissens im Mathematiklehramtsstudium.” Mathematica Didactica 47, no. 1 (2024). https://doi.org/10.18716/ojs/md/2024.1658.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58851 |
Stallmeister, Lea, and Sebastian Rezat. “Ressourcennutzung von Schüler:Innen Zum Lernen von Mathematik.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, edited by Patrick Ebers, Fabian Rösken, Bärbel Barzel, Andreas Büchter, Florian Schacht, and Petra Scherer, 1365–68. Münster: WTM-Verlag, 2024. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58216 |
Rezat, Sebastian, Sara Rezat, Oliver Scholle, Carsten Schulte, and Felix Winkelnkemper. “AnnoPy. Fachspezifische wissenschaftliche Textkompetenzen mit digitalen Medien in der Lehre fördern.” In Lehrkräftebildung in der digitalen Welt. Zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by Bardo Herzig, Birgit Eickelmann, Franziska Schwabl, Johanna Schulze, and Jan Niemann, 219–230. Münster: Waxmann, 2024. https://doi.org/10.31244/9783830998372.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 59171 |
Gracht, Sören von der, Eddie Nijholt, and Bob Rink. “Higher-Order Interactions Lead to ‘Reluctant’ Synchrony Breaking.” Proceedings of the Royal Society A: Mathematical, Physical and Engineering Sciences 480, no. 2301 (2024). https://doi.org/10.1098/rspa.2023.0945.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59581
Häsel-Weide, Uta, and M. Nührenbörger. “ Praktiken der Förderung im inklusiven Mathematikunterricht.” In Beiträge zum Mathematikuntericht 2024. 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, edited by P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, and P. Scherer, 207–10, 2024. https://doi.ohttps://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0 rg/10.37626/GA9783959872782.0.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61141
Graf, Lara Marie, Uta Häsel-Weide, K. Höveler, and M. Nührenbörger. “ Typiken zum fachspezifischen Umgang mit Anforderungssituationen diagnosegeleiteter Förderung. Professionalisierung von fachfremd unterrichtenden Lehrkräften zur diagnosegeleiteten Förderung im inklusiven Mathematikunterricht am Beispiel der Förderung von Operationsvorstellungen.” In Empirische Sonderpädagogik, 16(4)., 334–50, 2024. https://doi.org/10.2440/003-0036 .
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60195
Rezat, Sebastian. “Research on Curriculum Resources in Mathematics Education: A Survey of the Field.” ZDM – Mathematics Education 56, no. 2 (2024): 223–37. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01559-x.
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 21199 |
Peitz, Sebastian, and Katharina Bieker. “On the Universal Transformation of Data-Driven Models to Control Systems.” Automatica 149 (2023). https://doi.org/10.1016/j.automatica.2022.110840.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46756
Wallner, Melina, and Uta Häsel-Weide. “Conceptual Understanding of Third Grades for Axial Symmetry.” In International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education, edited by J. Novotna and H. Moraova, 346–54. Charles University, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49326
Gracht, Sören von der, Eddie Nijholt, and Bob Rink. “Hypernetworks: Cluster Synchronization Is a Higher-Order Effect.” SIAM Journal on Applied Mathematics 83, no. 6 (2023): 2329–53. https://doi.org/10.1137/23m1561075.
LibreCat
| DOI
| arXiv
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49372
Klüners, Jürgen, and Jiuya Wang. “Idélic Approach in Enumerating Heisenberg Extensions.” La Matematica, 2023. https://doi.org/10.1007/s44007-023-00067-w.
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49425
Seitz, Simone, Uta Häsel-Weide, Yannik Wilke, and Melina Wallner. “Expertise and Professionalism for Inclusive (Mathematics) Teaching and Learning: Reflections on Findings from Interdisciplinary Professionalisation Research.” Teachers and Teaching, 2023, 1–16. https://doi.org/10.1080/13540602.2023.2284876 .
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34135 |
Lishkova, Yana, Paul Scherer, Steffen Ridderbusch, Mateja Jamnik, Pietro Liò, Sina Ober-Blöbaum, and Christian Offen. “Discrete Lagrangian Neural Networks with Automatic Symmetry Discovery.” In IFAC-PapersOnLine, 56:3203–10. Elsevier, 2023. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2023.10.1457.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
| arXiv
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50298
Schmidt, Kai-Uwe, and Charlene Weiß. “Packings and Steiner Systems in Polar Spaces.” Combinatorial Theory 3, no. 1 (2023). https://doi.org/10.5070/c63160424.
LibreCat
| DOI