Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1618 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 32097 |
Weich, T., Guedes Bonthonneau, Y., & Guillarmou, C. (2024). SRB Measures of Anosov Actions. Journal of Differential Geometry, 128, 959–1026. https://doi.org/ DOI: 10.4310/jdg/1729092452
LibreCat
| Files available
| DOI
| arXiv
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57952
Lankeit, E., & Biehler, R. (2024). Bedeutungsfacetten der Beziehungen von Differenzierbarkeit und Stetigkeit im Ein- und Mehrdimensionalen: Ein Blick auf die semantische Ebene. In P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, & P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. (pp. 1073–1076). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57950
Fleischer, Y., & Biehler, R. (2024). Intuitiver Zugang zu datenbasierten Entscheidungsbäumen. In P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, & P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. (pp. 167–170). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57948
Mai, T., & Biehler, R. (2024). Transitionen zwischen Vektorobjekten in Schulbüchern. In P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, & P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. (pp. 1103–1106). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57947
Bauer, T., Biehler, R., & Lankeit, E. (2024). Designing a Concept Inventory for Real Analysis. In A. S. Gonzalez-Martin, G. Gueudet, I. Florensa, & N. Lombard (Eds.), INDRUM2024 PROCEEDINGS - Fifth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (pp. 65–74). Escola Univeristaria Salesiana de Sarria (Univ. Autonoma de Barcelona) and INDRUM.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55666
Wessel, L., & Dellori, A. (2024). Algebraische Konzepte vertiefen und ihre Zusammenhänge im Schul- und Hoch-schulcurriculum verstehen lernen : Design-Prinzipien zur Anregung des Vereinheitlichens mathematischen Wissens im Mathematiklehramtsstudium. Mathematica Didactica, 47(1). https://doi.org/10.18716/ojs/md/2024.1658
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58851 |
Stallmeister, L., & Rezat, S. (2024). Ressourcennutzung von Schüler:innen zum Lernen von Mathematik. In P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, & P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (pp. 1365–1368). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58216 |
Rezat, S., Rezat, S., Scholle, O., Schulte, C., & Winkelnkemper, F. (2024). AnnoPy. Fachspezifische wissenschaftliche Textkompetenzen mit digitalen Medien in der Lehre fördern. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt. Zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven (pp. 219–230). Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830998372
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 59171 |
von der Gracht, S., Nijholt, E., & Rink, B. (2024). Higher-order interactions lead to ‘reluctant’ synchrony breaking. Proceedings of the Royal Society A: Mathematical, Physical and Engineering Sciences, 480(2301). https://doi.org/10.1098/rspa.2023.0945
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59581
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2024). Praktiken der Förderung im inklusiven Mathematikunterricht. In P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, & P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikuntericht 2024. 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (pp. 207–210). https://doi.ohttps://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0 rg/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61141
Graf, L. M., Häsel-Weide, U., Höveler, K., & Nührenbörger, M. (2024). Typiken zum fachspezifischen Umgang mit Anforderungssituationen diagnosegeleiteter Förderung. Professionalisierung von fachfremd unterrichtenden Lehrkräften zur diagnosegeleiteten Förderung im inklusiven Mathematikunterricht am Beispiel der Förderung von Operationsvorstellungen. In Empirische Sonderpädagogik (16(4), pp. 334–350). https://doi.org/10.2440/003-0036
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60195
Rezat, S. (2024). Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field. ZDM – Mathematics Education, 56(2), 223–237. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01559-x
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 21199 |
Peitz, S., & Bieker, K. (2023). On the Universal Transformation of Data-Driven Models to Control Systems. Automatica, 149, Article 110840. https://doi.org/10.1016/j.automatica.2022.110840
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46756
Wallner, M., & Häsel-Weide, U. (2023). Conceptual understanding of third grades for axial symmetry. In J. Novotna & H. Moraova (Eds.), International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education (pp. 346–354). Charles University.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49326
von der Gracht, S., Nijholt, E., & Rink, B. (2023). Hypernetworks: Cluster Synchronization Is a Higher-Order Effect. SIAM Journal on Applied Mathematics, 83(6), 2329–2353. https://doi.org/10.1137/23m1561075
LibreCat
| DOI
| arXiv
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49372
Klüners, J., & Wang, J. (2023). Idélic Approach in Enumerating Heisenberg Extensions. La Matematica. https://doi.org/10.1007/s44007-023-00067-w
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49425
Seitz, S., Häsel-Weide, U., Wilke, Y., & Wallner, M. (2023). Expertise and professionalism for inclusive (mathematics) teaching and learning: reflections on findings from interdisciplinary professionalisation research. Teachers and Teaching, 1–16. https://doi.org/10.1080/13540602.2023.2284876
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34135 |
Lishkova, Y., Scherer, P., Ridderbusch, S., Jamnik, M., Liò, P., Ober-Blöbaum, S., & Offen, C. (2023). Discrete Lagrangian Neural Networks with Automatic Symmetry Discovery. IFAC-PapersOnLine, 56(2), 3203–3210. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2023.10.1457
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
| arXiv
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50298
Schmidt, K.-U., & Weiß, C. (2023). Packings and Steiner systems in polar spaces. Combinatorial Theory, 3(1). https://doi.org/10.5070/c63160424
LibreCat
| DOI