Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1592 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35685
Liebendörfer, M., Göller, R., Gildehaus, L., Kortemeyer, J., Biehler, R., Hochmuth, R., Ostsieker, L., Rode, J., & Schaper, N. (2022). The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 53(5), 1133–1152. https://doi.org/10.1080/0020739x.2021.2023772
LibreCat
| DOI
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42650 |

Hochmuth, R., Biehler, R., Liebendörfer, M., & Schaper, N. (Eds.). (2022). Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43232
Ridgway, J., Campos, P., & Biehler, R. (2022). Data Science, Statistics, and Civic Statistics: Education for a Fast Changing World. In Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20748-8_22
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42649 |

Bauer, T., Biehler, R., & Lankeit, E. (2022). Mini-Aufgaben in mathematischen Übungsgruppen zur Analysis: Charakteristika von Aufgaben und Abstimmungsverhalten von Studierenden. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 515–543). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_19
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42652
Lankeit, E., & Biehler, R. (2022). Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 293–363). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_12
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Research Data | LibreCat-ID: 35698
Schürmann, M., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., & Schaper, N. (2022). Dokumentation der Erhebungsinstrumente des Projekts WiGeMath. LibreCat University. https://doi.org/10.17170/KOBRA-202205176188
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Liebendörfer, M., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Ruge, J., & Schürmann, M. (2022). Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In H. Reinhard, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 3–31). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_1
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 |

Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Ruge, J., & Schürmann, M. (2022). Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 33–65). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_2
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46160
Wessel, L., & Leuders, T. (2022). Profession-Specific Curriculum Design in Mathematics Teacher Education: Connecting Disciplinary Practice to the Learning of Group Theory. In R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, & C. Winslow (Eds.), Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education (pp. 349–368). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1_17
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53052
Kolbe, T., & Wessel, L. (2022). Self-regulated learning in a mathematics course for engineers in the first semester: insights into students reported resource management and cognitive strategies. In M. Trigueros, B. Baerquero, R. Hochmuth, & J. Peters (Eds.), Fourth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (pp. 632–641).
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42655 |

Schürmann, M., Liebendörfer, M., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Ruge, J., Schaper, N., Biehler, R., & Hochmuth, R. (2022). Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 67–113). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_3
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45334
Schönherr, J., Schukajlow, S., Blomberg, J., & Leopold, C. (2022). Effects of drawing instructions and strategic knowledge on mathematical modeling performance: Mediated by the use of the drawing strategy. Applied Cognitive Psychology, Ac3930, 36(2), 402–417. https://doi.org/10.1002/acp.3930
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45339
Schönherr, J., Schukajlow, S., & Leopold, C. (2022). Drawing instructions, strategic knowledge, strategy-based motivation, and students’ use of drawings. Proceedings of the 45th PME Conference, 3, 347–354.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55280
Elsholtz, Ch., Klahn, B., & Technau, M. (2022). On polynomials with roots modulo almost all primes. Acta Arith., 205:3(3), 251–263. https://doi.org/10.4064/aa220407-9-7
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35674
Fleischer, F. Y., Hüsing, S., Biehler, R., Podworny, S., & Schulte, C. (2022). Jupyter Notebooks for Teaching, Learning, and Doing Data Science. In S. A. Peters, L. Zapata-Cardona, F. Bonafini, & A. Fan (Eds.), Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. International Association for Statistical Education. https://doi.org/10.52041/iase.icots11.t10e3
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35672
Fleischer, F. Y., Biehler, R., & Schulte, C. (2022). Teaching and Learning Data-Driven Machine Learning with Educationally Designed Jupyter Notebooks. Statistics Education Research Journal, 21(2), Article 7. https://doi.org/10.52041/serj.v21i2.61
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37470
Liebendörfer, M., Kempen, L., & Schukajlow, S. (2022). First-year university students’ self-regulated learning during the COVID-19 pandemic: a qualitative longitudinal study. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-022-01444-5
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37472
Büdenbender-Kuklinski, C., Hochmuth, R., & Liebendörfer, M. (2022). Exploring the Perceived Relevance of University Mathematics Studies by First-Semester Teaching Students. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s40753-022-00188-7
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35577
Winkler, M. (2022). Stabilization of arbitrary structures in a doubly degenerate reaction-diffusion system modeling bacterial motion on a nutrient-poor agar. Calculus of Variations and Partial Differential Equations, 61, Article 108.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35599
Winkler, M. (2022). Chemotaxis-Stokes interaction with very weak diffusion enhancement: Blow-up exclusion via detection of absorption-induced entropy structures involving multiplicative couplings. Advanced Nonlinear Studies, 22, 88–117.
LibreCat