Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1580 Publications


2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57014
Göller, R., Biehler, R., Hochmuth, R., & Rück, H.-G. (Eds.). (2017). Didactics of mathematics in higher education as a scientific discipline - Conference Proceedings. Khdm-report 17-05. Universität Kassel.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Dissertation | LibreCat-ID: 33
Steinle, T. (2016). Modeling and simulation of metallic, particle-damped spheres for lightweight materials.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34
Dellnitz, M., Eckstein, J., Flaßkamp, K., Friedel, P., Horenkamp, C., Köhler, U., … Tiemeyer, S. (2016). Multiobjective Optimal Control Methods for the Development of an Intelligent Cruise Control. In Progress in Industrial Mathematics at ECMI (Vol. 22, pp. 633–641). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-23413-7_87
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 21937
Nüske, F., Schneider, R., Vitalini, F., & Noé, F. (2016). Variational tensor approach for approximating the rare-event kinetics of macromolecular systems. The Journal of Chemical Physics. https://doi.org/10.1063/1.4940774
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7765 | OA
Schumacher, J. (2016). Erkunden mathematischer Strukturen anstatt Interpretation in Modellen – Ein innermathematischer Zugang zu negativen Zahlen. In Institut für Mathematik und Informatik Heidelberg} (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2016. Münster: WTM-Verlag.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8555
Kolter, J., Liebendörfer, M., & Schukajlow, S. (2016). Mathe – nein danke? Interesse, Beliefs und Lernstrategien im Mathematikstudium bei Grundschullehramtsstudierenden mit Pflichtfach. In A. Hoppenbrock, R. Biehler, R. Hochmuth, & H.-G. Rück (Eds.), Lehren und Lernen von Mathematik in der Studieneingangsphase (pp. 567–583). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 8560
Biehler, R., Hochmuth, R., Rück, H.-G., Göller, R., Hoppenbrock, A., Liebendörfer, M., & Püschl, J. (2016). Research in University Mathematics Education: The khdm. EMS Newsletter, 12(102), 49–50. https://doi.org/10.4171/NEWS/102/14
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8565
Liebendörfer, M., & Göller, R. (2016). Abschreiben - ein Problem in mathematischen Lehrveranstaltungen? In W. Paravicini & J. Schnieder (Eds.), Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2014 Beiträge zum gleichnamigen Symposium am 7. & 8. November 2014 an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster (pp. 119–141). Münster: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8566
Göller, R., & Liebendörfer, M. (2016). Eine alternative Einstiegsvorlesung in die Fachmathematik – Konzept und Auswirkungen. In G. für Didaktik der Mathematik (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2016 (pp. 321–324). Münster: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-17398
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 8567
Liebendörfer, M., & Göller, R. (2016). Abschreiben von Übungsaufgaben in traditionellen und innovativen Mathematikvorlesungen. Mitteilungen Der Deutschen Mathematiker-Vereinigung, 24(4), 230–233.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8759
Peitz, S., Gräler, M., Henke, C., Molo, M. H., Dellnitz, M., & Trächtler, A. (2016). Multiobjective Model Predictive Control of an Industrial Laundry. In Procedia Technology (pp. 483–490). https://doi.org/10.1016/j.protcy.2016.08.061
LibreCat | DOI
 

2016 | Misc | LibreCat-ID: 6569
Jurgelucks, B., & Claes, L. (2016). Increasing the Sensitivity of Impedance with Respect to Material Parameters of Triple-Ring Electrode Piezoelectric Transducers using Algorithmic Differentiation. Workshop on Direct and Inverse Problems in Piezoelectricity, Erlangen.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6570
Jurgelucks, B., & Claes, L. (2016). Optimisation of triple-ring-electrodes on piezoceramic transducers using algorithmic differentiation. In AD2016 The 7th International Conference on Algorithmic Differentiation (pp. 99–102). Christ Church, Oxford, United Kingdom.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16579
Dellnitz, M., Eckstein, J., Flaßkamp, K., Friedel, P., Horenkamp, C., Köhler, U., … Tiemeyer, S. (2016). Multiobjective Optimal Control Methods for the Development of an Intelligent Cruise Control. In Mathematics in Industry. Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-23413-7_87
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 16580
Ziessler, A., Molo, M. H.-V., & Dellnitz, M. (2016). On the computation of attractors for delay differential equations. Journal of Computational Dynamics, 5–5. https://doi.org/10.3934/jcd.2016005
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31799
Häsel-Weide, U. (2016). »Mathematik inklusive«: Lernchancen im inklusiven Anfangsunterricht. In I. Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht. Vorträge auf der 50. Tagung für Didaktik der Mathematik (Vol. 1, pp. 365–369). WTM.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31798
Häsel-Weide, U. (2016). Mathematik gemeinsam lernen - Lernumgebungen für den inklusiven Mathematikunterricht. In A. S. Steinweg (Ed.), Tagungsband des AK Grundschule in der GDM 2016 (pp. 9–24). University of Bamberg Press.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31800
Häsel-Weide, U. (2016). “Merit hat 4 von 5 Subtraktionsaufgaben durch Rückwärtszählen gelöst”. Leistungsbeurteilung im inklusiven Mathematikunterricht. Sonderpädagogische Förderung heute, 4(61), 356–368.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 31801
Häsel-Weide, U. (2016). Vom Zählen zum Rechnen. Struktur-fokussierende Deutungen in kooperativen Lernumgebungen. (1st ed.). Springer Spektrum.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31797
Häsel-Weide, U. (2016). Gemeinsam ordnen – gemeinsam lernen. Mathematische Strukturen sichtbar machen. . Grundschulunterricht Mathematik, 1, 30–33.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed