Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1909 Publications


2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60027
Hellmich, Frank, et al. Team-Teaching Angehender Lehrkräfte Und Kompetenzen von Kindern Im Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Kommission „Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe“, Sektion Schulpädagogik, Deutsche Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). Thema: „Bildung Ohne Grenzen Denken. Visionen Der Grundschulbildung Im Europäischen Raum" (Angenommen). Pädagogische Hochschule Vorarlberg, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60028
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Einstellungen Und Prosoziales Verhalten von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Kommission „Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe“, Sektion Schulpädagogik, Deutsche Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). Thema: „Bildung Ohne Grenzen Denken. Visionen Der Grundschulbildung Im Europäischen Raum" (Angenommen). Pädagogische Hochschule Vorarlberg, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60098
Niesing, Eric, et al. Wie Schützt Man Das Akademische Fähigkeitsselbstkonzept Im Inklusiven Unterricht? Die Rolle Des BFLPE, Der Individualisierung Im Unterricht Und Des Individuellen Vergleichstargets. 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60113 | OA
Endberg, Manuela, et al. “Lehrkräftebildung in NRW: bildungsgerecht, digital, ko-konstruktiv. Ein standortübergreifendes bildungswissenschaftliches Seminarkonzept auf der Basis eines MOOCs .” Bildungsforschung und Bildungspraxis in der Metropole Ruhr. Schule und Lehrkräftebildung gemeinsam im regionalen Kontext entwickeln , edited by Isabell van Ackeren-Mindl et al., Waxmann, 2025, pp. 291–99.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56142 | OA
Schulze-Uludasdemir, Johanna, and Jan Niemann. “„Wir [haben] uns da auf eine Form eingegroovt…“ – Gestaltung einer Community of Practice zur Begegnung digitaler Transformationsprozesse in der Lehrkräftebildung. In Interdisziplinäre Studien des Paderborner Graduiertenzentrums für Kulturwissenschaften (Band 2).” Data - Culture - Society. Komplexe Transformationen verstehen und gestalten, edited by V. Uppenkamp and M. Vösgen-Nordloh, Verlag wbg, 2025, pp. 127–54.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58531
Drossel, Kerstin, et al. “Basisdimensionen der Unterrichtsqualität im Kontext des Erwerbs digitaler Kompetenzen an resilienten Schulen.” Zeitschrift für Bildungsforschung, Springer Science and Business Media LLC, 2025, doi:10.1007/s35834-024-00468-z.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56337
Knickenberg, Margarita, et al. Wahrnehmung Und Effekte Elterlichen Feedbacks Auf Die Lesemotivation Und -Leistung von Grundschulkindern. Vortrag Im Rahmen Des Symposiums „Lernen Durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern Und Schüler:Innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) Auf Der 12. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Als Schlüssel Für Gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge Aus Der Bildungsforschung“. Universität Mannheim, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56336
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Determinanten Für Prosoziales Verhalten Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf. Vortrag Auf Der 12. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Als Schlüssel Für Gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge Aus Der Bildungsforschung“. Universität Mannheim, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58797
Ellersiek, Annchristin, et al. “Die LIFT: Lernwerkstatt Inklusion und individuelle Förderung am Technologiepark der Universität Paderborn.” Atlas der Hochschullernwerkstätten. Ein (un-)vollständiges Kompendium., edited by Ulrike Stadler-Altmann et al., Klinkhardt, 2025, pp. 474–86.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58796
Kottmann, Brigitte, and Mona Stets. “Die Lernwerkstatt an der Universität Bielefeld: Ein gemeinsamer Ort, ein Ort für gemeinsames Lernen.” Atlas der Hochschullernwerkstätten. Ein (Un-)vollständiges Kompendium., edited by Ulrike Stadler-Altmann et al., Klinkhardt, 2025, pp. 161–76.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59226
Herzig, Bardo. “Künstliche Intelligenz und professionsbezogene Aufgaben von Lehrkräften.” SchulVerwaltung, no. 1/25, Carl Link, 2025, pp. 18–20.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58713
Schulze, Jan Roland, et al. Effects of a Cooperation Training on Inclusion-Related Self-Concepts of Pre-Service Teachers. Poster Presentation. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future” (Accepted). University of Graz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58712
Görel, Gamze, et al. Differences in Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Beliefs and Willingness for Inclusive Education. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future” (Accepted). University of Graz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58714
Finke, Nils, et al. Feedback as a Predictor of Primary School Students’ Motivation and Mathematical Competence. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future” (Accepted). University of Graz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58710
Knickenberg, Margarita, et al. Effects of Parental Feedback on Children’s Perceived Feedback, Motivation and Achievement. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future” (Accepted). University of Graz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58715
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. The Role of Teacher Behaviour in Students’ Attitudes and Support towards Peers with Disabilities. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future” (Accepted). University of Graz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58711
Finke, Pauline, et al. Teachers’ Self-Efficacy Beliefs and Attitudes Concerning Inclusive Education. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future” (Accepted). University of Graz, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59251
Finke, Pauline, et al. Exploring Primary School Teachers’ and Special Education Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education: A Qualitative Study. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (Accepted). University of Belgrade, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59244
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Explanatory Factors for Students’ Attitudes and Their Supportive Behaviour towards Peers with Social and Emotional Disabilities. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (Accepted). University of Belgrade, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59249
Finke, Nils, et al. The Role of Teacher Feedback for Primary School Students’ Motivation and Mathematical Competencies. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ (Accepted). BelgradeUniversity of Belgrade, 2025.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=112

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed