Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1541 Publications


2023 | Book Review | LibreCat-ID: 44863
Peckhaus, Volker. “Wolfgang Tschirk: Vom Universum Des Denkens. Eine Geistesgeschichte Der Logik. Springer: Berlin 2022.” Mathematische Semesterberichte, vol. 70, 2023, pp. 187–90, doi:https://doi.org/10.1007/s00591-023-00346-1.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45604 | OA
Steinhardt, Isabel, et al. “Open Research Practices and Cultural Change: A Commentary on ‘(Why) Are Open Research Practices the Future for the Study of Language Learning?’” Language Learning, Wiley, 2023, doi:10.1111/lang.12583.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Preprint | LibreCat-ID: 45402 | OA
Wieczorek, Oliver, et al. The Bot Delusion. ChatGPT and Anticipated Consequences for Research Communication. Center for Open Science, 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48381
Knoll, Lisa. “Die Rechtfertigung Des Kapitalismus Und Die Kritik. Der Neue Geist Des Kapitalismus von Luc Boltanski Und Ève Chiapello.” Soziologische Gegenwartsdiagnosen 3, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2023, doi:10.1007/978-3-658-41328-6_4.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44858
Peckhaus, Volker. “Ernst Schröder’s Algebra of Logic and the ‘Logic of the Ancient.” Aristotle’s Syllogism and the Creation of Modern Logic: Between Tradition and Innovation, 1820s–1930s (Bloomsbury Studies in the Aristotelian Tradition), edited by Lukas M. Verburgt and Matteo Cosci, Bloomsbury Academic , 2023, pp. 113–27.
LibreCat
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 44874
Peckhaus, Volker. “Nakano, Anderson: On Ramsey’s Reason to Amend Principia Mathematica’s Logicism and Wittgenstein’s Reaction, Synthese 199 (2021), 2629–2646.” Mathematical Reviews MR4341825, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 44875
Peckhaus, Volker. “Schappacher, Norbert. Framing Global Mathematics. The International Mathematical Union between Theorems and Politics, Springer: Cham 2022.” Mathematical Reviews MR4461006, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 44876
Peckhaus, Volker. “Aranda, Victor. Completeness: From Husserl to Carnap. Logica Universalis 16 (2022), 57–83.” Mathematical Reviews MR4451488, MR4451488, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 50064
Peckhaus, Volker. “Floyd, Juliet Und Felix Mühlhölzer, Wittgenstein’s Annotations to Hardy’s Course of Pure Mathematics. An Investigation of Wittgenstein’s Non-Extensionalist Understanding of the Real Numbers, Springer: Cham 2020 (Nordic Wittgenstein Studies, 7). .” Zentralblatt Für Mathematik Und Ihre Grenzgebiete Zbl 07214204, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 50067
Peckhaus, Volker. “Wittgenstein, Ludwig, Wiener Ausgabe, Bd. 6: Taschennotizbücher1931–32. Anmerkungen, hg. v. Michael Nedo, Vittorio Klostermann: Frankfurt a.M. 2022, xiii, 192 S.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 07469681, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 37081
Peckhaus, Volker. “Hogan, Desmond, ‘Kant and the Character of Mathematical Inference’, in: Carl Posy et al. (eds.), Kant’s Philosophy of Mathematics, Vol. 1: The Critical Philosophy and its Roots, Cambridge University Press: Cambridge 2020, 126–154.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1570.01020, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 44865
Peckhaus, Volker. “Schlimm, Dirk, ‘Pasch’s Empiricism as Methodological Structuralism.’ In: Erich H. Reck und Georg Schiemer (eds.), The Prehistory of Mathematical Structuralism, Oxford: University Press 2020, 88–105.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1508.01017, Zbl. 07327352, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 44867
Peckhaus, Volker. “Bellomo, Anna und Guillaume Massas, Bolzano’s Mathematical Infinite. The Review of Symbolic Logic 16, No. 1 (2023), 59–113.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1515.01010, Zbl. 07658882, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 44864
Peckhaus, Volker. “Tschirk, Wolfgang, Vom Universum des Denkens. Eine Geistesgeschichte der Logik, Springer: Berlin 2022.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1508.03007, no. 17, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 38101
Peckhaus, Volker. “Herrmann, Kay (Hg.), Grete Henry-Hermann: Philosophie – Mathematik – Quantenmechanik. Texte zur Naturphilosophie und Erkenntnistheorie, mathematisch-physikalische Beiträge sowie ausgewählte Korrespondenz aus den Jahren 1925 bis 1982. Springer VS: Wiesbaden 2019, xv + 664 S.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1506.01002, Zbl. 07508760, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 50227
Robaszkiewicz, Maria Anna, and Michael D. Weinman. Hannah Arendt and Politics. Edinburgh University Press, 2023.
LibreCat
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50641
Albus, Vanessa, and Andreas Blank, editors. Leibniz, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50680
Albus, Vanessa, and Leif Marvin Jost. “Kants kategorischer Imperativ im sprachsensiblen Philosophieunterricht. Sapere Aude – Habe Mut, dich Primärquellen zu bedienen. (gekürzt).” Textarbeit im Philosophie- und Ethikunterricht, edited by Martina Peters and Jörg Peters, 2023, pp. 23–26.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50708
Albus, Vanessa. “Humanismus und Philosophieunterricht.” Humanität als religionspädagogisches und -didaktisches Leitmotiv, edited by Sandra Anusiewicz-Baer et al., 2023, pp. 19–29.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50707
Albus, Vanessa, and Andreas Blank. “Leibniz. Ein Rationalist im Kanon des Philosophieunterrichts.” ZDPE, vol. 3, 2023, pp. 3–11.
LibreCat
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 50718
Albus, Vanessa. “Barbara Schmitz: Was ist ein lebenswertes Leben? Philosophische und biographische Zugänge. Stuttgart Reclam 2022.” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 1, 2023, pp. 113–14.
LibreCat
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 46533 | OA
Buhl, Heike M., et al. Qualitätsmanagement im Verbundvorhaben Communities of Practice für eine innovative Lehrerbildung NRW (COMeIN). Abschlussbericht. 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51020 | OA
Mauermeister, Sylvi, et al. “‘Immerhin wurden Erfahrungen mit digitalen Tools gemacht.’” Sozialmagazin, vol. 11, Beltz Juventa, 2023, pp. 66–72, doi:10.3262/SM2312066.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51302 | OA
Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Wie hältst du es mit der Wahrheit? Bilder von Wissenschaft und Wissenschaftler*in-Sein angesichts von Diagnosen der Postfaktizität.” Entgrenzungen. Beiträge zum 28. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, edited by Alisha Heinemann et al., Verlag Barbara Budrich, 2023, doi:10.3224/84742750.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51303
Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Gegen Eine Militarisierung Des Pädagogischen. Über Die Folgen Des Ukraine-Kriegs Für Die Politische Bildung.” Ungewissheit Als Erfahrung in Der Demokratie, edited by Silvia-Iris Beutel and Christiane Ruberg, Debus Pädagogik, 2023, pp. 131–38.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51304 | OA
Haker, Christoph, et al. “Wissenschaftsbezogener Rechtspopulismus/-Extremismus. Eine Podiumsdiskussion.” Polarisierte Welten. Verhandlungen Des 41. Kongresses Der Deutschen Gesellschaft Für Soziologie in Bielefeld 2022, edited by Paula-Irene Villa, 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47856
Richter, Lea, et al. “Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern.” MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, Sektion Medienpadagogik der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft - DGfE, 2023, pp. 293–319, doi:10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51793
Hoffarth, Britta, et al. “Geschlechter - Verhältnisse - Widersprüche. Eine Einleitung.” Geschlechter - Verhältnisse - Widersprüche, edited by Britta Hoffarth et al., Campus, 2023, pp. 7–19.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51795
Richter, Susanne. “Multiple Verhandlungen: ›Cancel Culture‹ aus Perspektive feministischer Digitalisierungsforschung.” Geschlechter - Verhältnisse - Widersprüche, edited by Britta Hoffarth et al., Campus, 2023.
LibreCat
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 51792
Hoffarth, Britta, et al., editors. Geschlechter - Verhältnisse - Widersprüche. Campus, 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51789 | OA
Richter, Susanne. “Cancel Culture als Arena politisierter Wissenskonflikte Am Beispiel einer Debatte um rassistische Begriffe im Sommer 2022.” Verhandlungen des 41. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Bielefeld 2022, 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
Sloane, Hannah Sabrina, and Sabrina Schmöckel. Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration). 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46283 | OA
Banh, Ngoc Chi, and Ingrid Scharlau. “First Steps towards Real-Time Assessment of Attentional Weights and Capacity According to TVA.” Abstracts of the 65th TeaP, edited by Simon Merz et al., ZPID (Leibniz Institute for Psychology), 2023, doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.12945.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53120
Schneider, Tamara, and Katrin B. Klingsieck. “ProGRess” - Erste Evaluationsergebnisse eines Anti-Prokrastinationstrainings auf Basis des Zürcher Ressourcen Modells (ZRM). . 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53119
Schneider, Tamara, and Katrin B. Klingsieck. “ProGRess” - Reduce Procrastination to Improve Students’ Health - First Analyses of an Intervention Study. . 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35681
Liebendörfer, Michael, et al. “Framing Goals of Mathematics Support Measures.” Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education, Springer International Publishing, 2023, pp. 91–117, doi:10.1007/978-3-031-14175-1_5.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 50058 | OA
Peckhaus, Volker. “Wittgenstein, Ludwig, Wiener Ausgabe, Bd. 10,2: Zettelsammlung aus den Synopsen der Manuskriptbände I bis X, hg. v. Michael Nedo, Vittorio Klostermann: Frankfurt a.M. 2023, xv, 229–475 S.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete, Zbl. 1527.01035, 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34109
Hagengruber, Ruth Edith. “Du Châtelet et la tradition critique de la Bible. De la ‘philofolie’ aux Examens.” La Lettre clandestine n° 30: Émilie Du Châtelet et la littérature clandestine. Moreau, P.F. & Seguin, M.S. (Eds.). Paris, Classiques Garnier, 2022, pp. 99 – 115.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34132 | OA
Steinhardt, Isabel, and Felicitas Kruschick. “Knowledge Equity and Open Science in Qualitative Research – Practical Research Considerations.” Research Ideas and Outcomes, vol. 8, Pensoft Publishers, 2022, doi:10.3897/rio.8.e86387.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34108
Hagengruber, Ruth Edith. “Die „dritte Wissensdimension“. Eine Epistemologie für eine neue Wissenswelt.” Sitzungsberichte der Leibniz-Sozietät der Wissenschaften 150/151, Jahrgang 2022: „Cyberscience – Wissenschaftsforschung und Informatik. Digitale Medien und die Zukunft der Kultur wissenschaftlicher Tätigkeit. Arbeitskreis „Emergente Systeme/Informatik und Gesellschaft“ der Leibniz-Sozietät der Wissenschaften zu Berlin in Kooperation mit der Gesellschaft für Wissenschaftsforschung“, edited by Gerhard Banse and Klaus Fuchs-Kittowski, 2022, pp. 253–256.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31674
Karsten, Andrea, et al. “Transitivitätscharakteristika als Werkzeug in der systematischen qualitativen Metaphernanalyse.” Die Praxis der systematischen Metaphernanalyse, edited by Julia Schröder et al., Springer VS.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33371 | OA
Steinhardt, Isabel. “Kollaborative Autoethnographien digitaler Praktiken. Eine konzeptionelle, methodische und theoretische Einführung zu einem Lehr-Forschungsprojekt im ersten Corona-Semester.” DNGPS Working Paper, vol. 8, no. si, Verlag Barbara Budrich GmbH, 2022, pp. 1–11, doi:10.3224/dngps.v8si.01.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34015 | OA
Scharlau, Ingrid. “Hundertstelmillimeter.” Reflexive Schreibwissenschaft, edited by Stefanie Haacke-Werron et al., vol. 14, WBV, 2022, pp. 147–52, doi:10.3278/9783763972524.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34013 | OA
Haacke-Werron, Stefanie, et al., editors. Reflexive Schreibwissenschaft. WBV, 2022, doi: 10.3278/9783763972524.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34705
Hagengruber, Ruth Edith. “Du Châtelet and Kant: Claiming the Renewal of Philosophy.” Époque Émilienne, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-030-89921-9_3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34702
Hagengruber, Ruth Edith, editor. Époque Émilienne. Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-030-89921-9.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36524 | OA
Steinhardt, Isabel, and Felicitas Kruschick. “Knowledge Equity and Open Science in Qualitative Research – Practical Research Considerations.” Research Ideas and Outcomes, vol. 8, Pensoft Publishers, 2022, p. e86387, doi:10.3897/rio.8.e86387.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36538 | OA
Hiebl, Johannes, et al. “Die (Un-)Sichtbarkeit von (offenen) Bildungsmaterialien in der Soziologie.” die hochschule, no. 8, 2022, pp. 379–94, doi:10.3278/HSL2227W.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36526 | OA
Ternes, Doris, et al. “Dem Eigenen Anspruch Auf Der Spur.” Hochschulen in Der Pandemie. Impulse Für Eine Nachhaltige Entwicklung von Studium Und Lehre, edited by Holger Angenent et al., transkript, 2022, pp. 400–14, doi:10.5445/IR/1000145819 .
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36988 | OA
Thomas, Sven. “Language in the Age of Mechanical Reproduction.” Technology and Language , vol. 3, no. 4, 2022, doi:10.48417/technolang.2022.04.07.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37084
Peckhaus, Volker. “Luna, Laureano. ‘Strengthening the Russellian Argument Against Abolutely Unrestricted Quantification’. Synthese 200 (2022), No. 3, Paper No. 182, 13 Pp.” Mathematical Reviews, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33839
Soyka, Chantal, et al. “Toward a Competence Model for Graphical Modeling.” ACM Transactions on Computing Education, vol. 23, no. 1, 15, Association for Computing Machinery, 2022, doi:10.1145/3567598.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33760
Ullrich, Meike, et al. “Piloteinsatz einer E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierung.” 20. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), edited by Peter A. Henning et al., Gesellschaft für Informatik e.V., 2022, pp. 233–34, doi: 10.18420/delfi2022-047 .
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33764
Ullrich, Meike, et al. “E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierung.” 20. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), edited by Peter A. Henning et al., Gesellschaft für Informatik e.V., 2022, pp. 247–48, doi: 10.18420/delfi2022-053 .
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
Decius, Julian, et al. “Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of  Short Measure for White-Collar Workers.” European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40060
Decius, Julian, et al. “Off Your Own Bat or Aided by Others: A Vignette Study on the Role of Metacognitions and Social Support for Informal Workplace Learning.” Hawaii International Conference On Education., 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
Seifert, Andreas, et al. “Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work.” EARLI SIG14 Conference, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40267
Depenbusch, Sarah, et al. Effects of Digital Transformation on Job Satisfaction and Employee Retention: An Integrative Framework. 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40278
Rogge, Tim, and Andreas Seifert. “Digitaler Wechselunterricht in der gymnasialen Oberstufe – ein Modell mit Zukunft?” AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Pädagogische Kompetenz als Ausgangspunkt beruflichen Könnens!? Ergebnisse der Kompetenzmessung angehender Lehrkräfte unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen.” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education., vol. 45, no. 1, 2022, pp. 3–15.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
Watson, Christina, et al. “Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.” DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37032
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Inwiefern ist die Professionalisierung in Praxisphasen schulformspezifisch? Ergebnisse der Messung pädagogischer Kompetenzen Studierender in Deutschland.” Österreichisches Religionspädagogisches Forum, vol. 30, no. 1, 2022, pp. 239–60.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40260
Schumacher, Jan-Philip, et al. “Participative Human-Factor Evaluation in the Context of Digital Work (Re-)Design.” Work, vol. 72, no. 4, IOS Press, 2022, pp. 1629–54, doi:10.3233/wor-211248.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40283
Seifert, Andreas, and Christina Watson. “Qualitätssicherung im bildungswissenschaftlichen Studium – methodologische Überlegungen.” DGPs-Tagung „View on of Science“, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41482
Hilkenmeier, Johanna, et al. “Förderung von motivierenden Gesprächsstrategien im Elterngespräch. Workshop für Lehrkräfte und Studierende.” Journal für LehrerInnenbildung, vol. 22, no. 2, 2022, pp. 40–51.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34133
Schneijderberg, Christian, et al. “(Be)Werten im organisationsabhängigen Interaktionssystem: das Beispiel Peer Review in Akkreditierungsverfahren von Hochschulen und Studiengängen.” Zeitschrift für Evaluation, vol. 21, no. 02, Waxmann, 2022, pp. 217–44, doi:10.31244/zfe.2022.02.03.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46282 | OA
Banh, Ngoc Chi, and Ingrid Scharlau. “Effects of Verbal Negation on TVA’s Capacity and Weight Parameters.” TeaP 2022 - Abstracts of the 64th Conference of Experimental Psychologists , edited by Simone Malejka et al., Pabst Science Publishers, 2022, doi:10.23668/psycharchives.5677.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46289 | OA
Banh, Ngoc Chi, et al. “Folgen Wiederholter Negation Auf Die Aufmerksamkeit.” 52. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Psychologie, edited by Christina Bermeitinger and Werner Greve, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46285
Peters, Tobias Martin, and Ingrid Scharlau. “Gesundes Misstrauen Gegenüber Erklärungen.” 52. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Psychologie, edited by Christina Bermeitinger and Werner Greve, Pabst Science Publisher, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35144 | OA
Buhl, Heike M., et al. “Die Förderung von Reflexionskompetenz und Reflexion durch die angeleitete Bearbeitung eines weiterentwicklungsorientierten Online-Self-Assessments.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 15, no. 1, 2022, pp. 117–36.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 47145
Mauermeister, Sylvi. Eingeschrieben und Geblieben. Herkunftsgruppenspezifische Bedingungen des Studienverbleibs nach der Studieneingangsphase an Universitäten. BWV – Berliner Wissenschafts Verlag, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 47144
Schneider, Sebastian, et al. Paralleluniversen des Wissenschaftsmanagements: Ein Vergleich zwischen Hochschulen und außeruniversitären Forschungseinrichtungen. Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37019
Knoll, Lisa. “Von lebenden Systemen und gefühlten Zahlen. Eine körpersoziologische Analyse des finanzaufsichtlichen Risikobewertungsregimes.” Österreichische Zeitschrift für Soziologie, vol. 47, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 305–17, doi:10.1007/s11614-022-00501-3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37020
Fraser, Alec, et al. “Contested Social Impact Bonds: Welfare Conventions, Conflicts and Compromises in Five European Active-Labor Market Programs.” International Public Management Journal, Informa UK Limited, 2022, pp. 1–18, doi:10.1080/10967494.2022.2089792.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37010
Knoll, Lisa. “Die EU-Taxonomie Für Nachhaltige Finanzen: Auf Dem Weg in Den Grünen Kapitalismus?” Kapitalismus Und Nachhaltigkeit, edited by Sighard Neckel et al., Campus, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32564
Gruchel, Nicole, et al. “Parental Involvement and Children’s Internet Uses - Relationship with Parental Role Construction, Self-Efficacy, Internet Skills, and Parental Instruction.” Computers & Education, vol. 182, 104481, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.compedu.2022.104481.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
Rozental, Alexander, et al. “Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases.” Frontiers in Psychology, vol. 13, Frontiers Media SA, 2022, doi:10.3389/fpsyg.2022.783570.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35415
Bobe, Julia, et al. “Delaying Academic Tasks and Feeling Bad About It.” European Journal of Psychological Assessment, Hogrefe Publishing Group, 2022, doi:10.1027/1015-5759/a000728.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35416
Grotegut, Lea, and Katrin B. Klingsieck. “Wie können unterschiedliche Aspekte diagnostischer Kompetenz                    gefördert werden?” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, Hogrefe Publishing Group, 2022, doi:10.1024/1010-0652/a000352.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35419
Koppenborg, Markus, and Katrin B. Klingsieck. “Social Factors of Procrastination: Group Work Can Reduce Procrastination among Students.” Social Psychology of Education, vol. 25, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 249–74, doi:10.1007/s11218-021-09682-3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35418
Koppenborg, Markus, and Katrin B. Klingsieck. “Group Work and Student Procrastination.” Learning and Individual Differences, vol. 94, 102117, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.lindif.2022.102117.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35417
Klingsieck, Katrin B., et al. “Procrastination in the Looking Glass of Self-Awareness. Can Gamified Self-Monitoring Reduce Academic Procrastination?” Die Hochschullehre, 2022, doi:10.3278/HSL2205W.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31783
Scharlau, Ingrid, and Tobias Jenert. “*.” Doing Research: Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage, edited by Sandra Hofhues and Konstanze Schütze, transcript, pp. 25–58.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32563 | OA
Bonanati, Sabrina, et al. “Kooperation von Elternhaus und Schule zum Thema ‘digitale Medien’. Unterschiede zwischen Elternhäusern und Zusammenhänge mit elterlichen Fähigkeiten zur Nutzung und Gestaltung des Internets sowie Medienerziehung.” MedienPädagogik, vol. 46, 2022, pp. 72–92, doi:10.21240/mpaed/46/2022.01.15.x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32565 | OA
Kurock, Ricarda, et al. “Family Climate and Social Adaptation of Adolescents in Community Samples: A Systematic Review.” Adolescent Research Review, Springer Science and Business Media LLC, 2022, doi:10.1007/s40894-022-00189-2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35142
Kurock, Ricarda, et al. “Frag mich, dann helfe ich dir – Familienklima und Hilfebitten von Kindern als Gelingensbedingungen für elterliche Unterstützung bei Informationssuchen im Internet.” Empirische Pädagogik, vol. 36, no. 2, 2022, pp. 12–32.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35141
Gruchel, Nicole, et al. “Soziale Disparitäten in der schulbezogenen Internetnutzung von Kindern überwinden: Die Rolle der elterlichen Unterstützung als möglicher Vermittler.” Empirische Pädagogik, vol. 36, no. 2, 2022, pp. 204–21.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34014 | OA
Haacke-Werron, Stefanie, et al. “Einleitung.” Reflexive Schreibwissenschaft. Disziplinäre und praktische Perspektiven, edited by Stefanie Haacke-Werron et al., WBV, 2022, pp. 9–18.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 32458
Peckhaus, Volker. “Coquand, Thierry, ‘Lorenzen and Constructive Mathematics’, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51), 48–61.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1490.03001, Zbl. 07465326, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 29143
Peckhaus, Volker. “De Mol, Liesbeth / Bullynck, Maarten, ‘Making the History of Computing. The History of Computing in the History of Technology and the History of Mathematics’, In: Revue de Synthèse (7) 139 (2018).” Mathematical Reviews MR4162129, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37065
Peckhaus, Volker. “Scholz, Heinrich .” Stanford Encyclopedia of Philosophy, edited by Edward N. Zalta and Uri Nodelmann, Winter Edition 2022, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 32457
Peckhaus, Volker. “Neuwirth, Stefan, ‘Lorenzen’s Reshaping of Krull’s Fundamentalsatz for Integral Domains (1938–1953)’, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51), 143–183.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1484.01013, Zbl. 07465331, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37078
Peckhaus, Volker. “Warren, Daniel, "Kant on Mathematics and the Metaphysics of Corporal Nature. The Role of the Infinitesimal”, in: Carl Posy et. al. (eds.), Kant’s Philosophy of Mathematics, Vol. 1: The Critical Philosophy and its Roots, Cambridge University Press: Cambridge 2020, 66–82.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1492.01011, Zbl. 1492.01011, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37071
Peckhaus, Volker. “Antos, Carolin, ‘Conceptions of Infinity and Set in Lorenzen’s Operationist System’, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51), 23–46. .” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1494.03011, Zbl. 07465325, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37069
Peckhaus, Volker. “Fermüller, Christian G., ‘Connecting Sequent Calculi with Lorenzen-Style Dialogue Games’, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51) 143–183.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1490.03014, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37073
Peckhaus, Volker. “Tait, W.W., ‘Kant on Number’, in: Carl Posy et. al. (eds.), Kant’s Philosophy of Mathematics, Vol. 1: The Critical Philosophy and its Roots, Cambridge University Press: Cambridge 2020, 267–291.” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1495.01012, Zbl. 074811647, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 32336
Peckhaus, Volker. “Stuhlmann-Laeisz, Gottlob Freges ‘Grundgesetze Der Arithmetik’. Ein Kommentar Des Vorworts, Des Nachworts Und Der Einleitenden Paragrafen, Mentis Verlag: Paderborn 2020.” Zentralblatt Für Mathematik Und Ihre Grenzgebiete Zbl 1481.01035, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50640
Albus, Vanessa, and Ralf Glitza, editors. Nietzsche, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50639
Albus, Vanessa, and Klaus Draken, editors. Arbeit, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50705
Albus, Vanessa. “Mein Stl ist ein Tanz. Nietzsches Über Wahrheit und Lüge im außermoralischen Sinne im sprachsensiblen Unterricht.” ZDPE, vol. 3, 2022, pp. 59–67.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed