Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1680 Publications
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 43208
Knoll L, Senge K. Public Debt Management between Discipline and Creativity: Accounting for Energy Performance Contracts in Germany. Historical Social Research. 2019;44(2):155-174. doi:10.12759/hsr.44.2019.2.155-174
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 43210
Knoll L. Sustainable Markets and the State: Taxation, Cap-and-Trade, Pay-for-Success, and Nudging. Historical Social Research. 2019;44(1):231-257.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Golombek C, Klingsieck KB, Scharlau I. Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and validation of a scale. European Journal of Psychological Assessment. 2019;35(5):751-761. doi:10.1027/1015-5759/a000452
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Scharlau I, Klingsieck KB. Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren. In: Hirsch-Weber A, Loesch C, Scherer S, eds. Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg?. Beltz (Juventa); 2019:207-226.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46949
Klingsieck KB, Marker R. Zweifel am Studium. Konzeptuelle Überlegungen und eine erste empirische Annäherung. die hochschullehre. 2019;5(2019):825-838.
LibreCat
2019 | Book | LibreCat-ID: 48792
Luft S. The Space of Culture. Towards a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, Cassirer). Oxford University Press; 2019. doi:https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780198738848.001.0001
LibreCat
| Files available
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48831
Luft S. Phenomenology without Foundations = Pragmatism? Or: What is Left of Phenomenology After a Pragmatic Critique. Phänomenologische Forschungen. 2019;(2):91-114.
LibreCat
| Files available
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32156 |

Karsten A, Bertau M-C. How ideas come into being: Tracing intertextual moments in grades of objectification and publicness. Frontiers in Psychology. 2019;10. doi:10.3389/fpsyg.2019.02355
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50633
Albus V, ed. Montesquieu, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. Vol 3.; 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50687
Albus V. Montesquieu und die Philosophiedidaktik. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2019;3:3-7.
LibreCat
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 50713
Albus V. Alfred J. Noll: Absolute Mäßigung. Montesquieu und sein L‘ esprit des loix. Köln: PapyRosa 2018. 1020 S. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2019;3:111.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50688
Albus V. Der Mythos der Gewaltenteilung und die Metaphorik des Kräftepolygons bei Montesquieu. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2019;3:95.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51323 |

Haker C, Otterspeer L. Erziehungswissenschaft als Verunsicherungswissenschaft. Nicht nur eine Kritik des Mobilitätsimperativs. Debatte Beiträge zur Erwachsenenbildung. 2019;2(2-2019):161-176. doi:10.3224/debatte.v2i2.04
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51320
Alvear R, Haker C. Kritische Systemtheorie und Kritische Theorie sozialer Systeme. Ein Plädoyer für eine fruchtbare Unterscheidung. Leviathan. 2019;47(4):498-513. doi:10.5771/0340-0425-2019-4-498
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51321 |

Otterspeer L, Haker C. Empirische Bildungsforschung im Wirbel unmittelbarer Rezeption. Zeitschrift für Pädagogik. 2019;(5):771-789. doi:10.3262/ZP1905769
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51322
Haker C, Otterspeer L. Neurechte Adaptionen erziehungswissenschaftlichen Wissens: Konsequenzen für eine digitalepolitische Bildung. Medien & Erziehung. 2019;63(6).
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16966
Kuklinski C, Liebendörfer M, Hochmuth R, et al. Features of innovative lectures that distinguish them from traditional lectures and their evaluation by attending students. In: Proceedings of {CERME} 11. ; 2019.
LibreCat
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 18991
Peckhaus V. Fukś, Henryk, “Magic Squares of Subtraction of Adam Adamandy Kochański”, in: M. Zack/D. Schlimm (Hgg.), Research in History and Philosophy of Mathematics, Birkhäuser/Springer: Cham 2017 (Proceedings of the Canadian Society for History and Philosophy of Mathematics), 81–95. Mathematical Reviews, MR3823511. Published online 2019.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 18993
Peckhaus V. Vanzo, Alberto, “Kant’s False Subtlety of the Four Syllogistic Figures”, in: Marco Sgarbi/Matteo Cosci (Hgg.), The Aftermath of Syllogism, Blumsbury Academic: London 2018 (Bloomsbury Studies in the Aristotelian Tradition), 157–190. Mathematical Reviews, MR3823401. Published online 2019.
LibreCat
| Download (ext.)