Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1680 Publications
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 43208
Knoll, L., & Senge, K. (2019). Public Debt Management between Discipline and Creativity: Accounting for Energy Performance Contracts in Germany. Historical Social Research, 44(2), 155–174. https://doi.org/10.12759/hsr.44.2019.2.155-174
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 43210
Knoll, L. (2019). Sustainable Markets and the State: Taxation, Cap-and-Trade, Pay-for-Success, and Nudging. Historical Social Research, 44(1), 231–257.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Golombek, C., Klingsieck, K. B., & Scharlau, I. (2019). Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and validation of a scale. European Journal of Psychological Assessment, 35(5), 751–761. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000452
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Scharlau, I., & Klingsieck, K. B. (2019). Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren. In A. Hirsch-Weber, C. Loesch, & S. Scherer (Eds.), Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg? (pp. 207–226). Beltz (Juventa).
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46949
Klingsieck, K. B., & Marker, R. (2019). Zweifel am Studium. Konzeptuelle Überlegungen und eine erste empirische Annäherung. Die Hochschullehre, 5(2019), 825–838.
LibreCat
2019 | Book | LibreCat-ID: 48792
Luft, S. (2019). The Space of Culture. Towards a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, Cassirer). Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780198738848.001.0001
LibreCat
| Files available
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48831
Luft, S. (2019). Phenomenology without Foundations = Pragmatism? Or: What is Left of Phenomenology After a Pragmatic Critique. Phänomenologische Forschungen, 2, 91–114.
LibreCat
| Files available
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32156 |

Karsten, A., & Bertau, M.-C. (2019). How ideas come into being: Tracing intertextual moments in grades of objectification and publicness. Frontiers in Psychology, 10. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02355
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50633
Albus, V. (Ed.). (2019). Montesquieu, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik (Vol. 3).
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50687
Albus, V. (2019). Montesquieu und die Philosophiedidaktik. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3, 3–7.
LibreCat
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 50713
Albus, V. (2019). Alfred J. Noll: Absolute Mäßigung. Montesquieu und sein L‘ esprit des loix. Köln: PapyRosa 2018. 1020 S. In Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik (Vol. 3, p. 111).
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50688
Albus, V. (2019). Der Mythos der Gewaltenteilung und die Metaphorik des Kräftepolygons bei Montesquieu. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 3, 95.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51323 |

Haker, C., & Otterspeer, L. (2019). Erziehungswissenschaft als Verunsicherungswissenschaft. Nicht nur eine Kritik des Mobilitätsimperativs. Debatte. Beiträge zur Erwachsenenbildung, 2(2–2019), 161–176. https://doi.org/10.3224/debatte.v2i2.04
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51320
Alvear, R., & Haker, C. (2019). Kritische Systemtheorie und Kritische Theorie sozialer Systeme. Ein Plädoyer für eine fruchtbare Unterscheidung. Leviathan, 47(4), 498–513. https://doi.org/10.5771/0340-0425-2019-4-498
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51321 |

Otterspeer, L., & Haker, C. (2019). Empirische Bildungsforschung im Wirbel unmittelbarer Rezeption. Zeitschrift Für Pädagogik, 5, 771–789. https://doi.org/10.3262/ZP1905769
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51322
Haker, C., & Otterspeer, L. (2019). Neurechte Adaptionen erziehungswissenschaftlichen Wissens: Konsequenzen für eine digitalepolitische Bildung. Medien & Erziehung, 63(6).
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16966
Kuklinski, C., Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Lankeit, E., Leis, E., & Schürmann, M. (2019). Features of innovative lectures that distinguish them from traditional lectures and their evaluation by attending students. In Proceedings of {CERME} 11.
LibreCat
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 18991
Peckhaus, V. (2019). Fukś, Henryk, “Magic Squares of Subtraction of Adam Adamandy Kochański”, in: M. Zack/D. Schlimm (Hgg.), Research in History and Philosophy of Mathematics, Birkhäuser/Springer: Cham 2017 (Proceedings of the Canadian Society for History and Philosophy of Mathematics), 81–95. In Mathematical Reviews, MR3823511 (No. MR3823511).
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 18993
Peckhaus, V. (2019). Vanzo, Alberto, “Kant’s False Subtlety of the Four Syllogistic Figures”, in: Marco Sgarbi/Matteo Cosci (Hgg.), The Aftermath of Syllogism, Blumsbury Academic: London 2018 (Bloomsbury Studies in the Aristotelian Tradition), 157–190. In Mathematical Reviews, MR3823401 (No. MR3823401).
LibreCat
| Download (ext.)