Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1686 Publications


2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56177
Valuation and Sustainability
L. Knoll, in: A. Krüger, T. Peetz, H. Schaefer (Eds.), The Routledge International Handbook of Valuation and Society, Routledge, London, 2024, pp. 316–325.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49564
Social Impact Bond Assetization Struggles. A Comparative Case Study of the UK and Germany
L. Knoll, A. Fraser, Economy and Society 53 (2024) 92–111.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55868 | OA
Philosophische Digitalisierungsforschung Verantwortung, Verständigung, Vernunft, Macht
R. Adolphi, S. Hahn, M. Kettner, eds., Philosophische Digitalisierungsforschung  Verantwortung, Verständigung, Vernunft, Macht, transcript, Bielefeld, 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 | OA
A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents' information‐related Internet use as a co‐construction process
R. Kurock, J. Teichert, D.M. Meister, L. Gerhardts, H.M. Buhl, S. Bonanati, Journal of Adolescence 96 (2024) 566–579.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47887
Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern
L. Richter, N. Gruchel, H.M. Buhl, A.-M. Kamin, MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung 20 (2023) 293–319.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46933
Conjunctive and additive group work reduce academic procrastination: insights from a vignette study
M. Koppenborg, K.B. Klingsieck, J. Hüffmeier, Current Psychology (2023).
LibreCat | DOI
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 45658
GEProS - Entwicklung und Evaluation einer digitalen Simulation zur Förderung diagnostischer Kompetenz von Lehramtsstudierenden
L. Grotegut, GEProS - Entwicklung und Evaluation einer digitalen Simulation zur Förderung diagnostischer Kompetenz von Lehramtsstudierenden, Universität Paderborn, Paderborn, 2023.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48087
Kompetenzentwicklung in der Lehrkräftebildung: der Mehrwert einer digitalen Simulation
L. Grotegut, K.B. Klingsieck, ZeHf – Zeitschrift Für Empirische Hochschulforschung 7 (2023) 56–73.
LibreCat | DOI
 
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48731 LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48595
The Importance of Distrust in AI
T.M. Peters, R.W. Visser, in: Communications in Computer and Information Science, Springer Nature Switzerland, Cham, 2023.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42641 | OA
Wissenschaft und Alltagserfahrung: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik der Psychologie
I. Scharlau, in: G. Reinmann, R. Rhein (Eds.), Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen, transcript, Bielefeld, 2023, pp. 49–74.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48777
Incremental permutation feature importance (iPFI): towards online explanations on data streams
F. Fumagalli, M. Muschalik, E. Hüllermeier, B. Hammer, Machine Learning (2023).
LibreCat | DOI
 

2023 | Special Issue | LibreCat-ID: 48910
Kant and the Role(s) of Doctrines of Methods
S. Luft, K. Pollok, A. Staiti, eds., Kant and the Role(s) of Doctrines of Methods, DeGruyter, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 49150
Your Smartphone Is Watching You - Eine technikkritische Untersuchung der menschlichen Freiheit und Antiquiertheit im Zeitalter der Digitaltechnologie
D.-L. Mac Award, Your Smartphone Is Watching You - Eine technikkritische Untersuchung der menschlichen Freiheit und Antiquiertheit im Zeitalter der Digitaltechnologie, Paderborn University, n.d.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49448
Soziale Eingebundenheit als Schlüssel?! - Perspektiven zur Förderung von student engagament in der Hochschullehre
I. Steinhardt, A. Thielsch, in: N. Vöing, R. Schmidt, I. Neiske (Eds.), Aktive Teilhabe fördern. ICM und Student Engagement in der Hochschullehre, Visual Ink Publishing UG, Dornstadt, 2023, pp. 15–25.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48370 | OA
A mixed-methods study of the quality of parental support during adolescents' information-related Internet use as a co-construction process
R. Kurock, J. Teichert, D.M. Meister, L. Gerhardts, H.M. Buhl, S. Bonanati, Journal of Adolescence 1 (2023).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45862
Schreibfokussierte Graduiertenförderung: Reflexive Spezialisierung für interdisziplinäre Forschungskontexte
I. Scharlau, A. Karsten, in: B. Berendt, A. Fleischmann, G. Salmhofer, N. Schaper, B. Szczyrba, M. Wiemer, J. Wildt (Eds.), Neues Handbuch Hochschullehre, DUZ medienhaus, 2023, pp. 17–35.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44853 | OA
What is AI Ethics? Ethics as means of self-regulation and the need for critical reflection
S. Alpsancar, in: International Conference on Computer Ethics 2023, 2023, pp. 1--17.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44858
Ernst Schröder’s Algebra of Logic and the ‘Logic of the Ancient
V. Peckhaus, in: L.M. Verburgt, M. Cosci (Eds.), Aristotle’s Syllogism and the Creation of Modern Logic: Between Tradition and Innovation, 1820s–1930s (Bloomsbury Studies in the Aristotelian Tradition), Bloomsbury Academic , London, 2023, pp. 113–127.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed