Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1692 Publications
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55868 |

Adolphi, Rainer, et al., editors. Philosophische Digitalisierungsforschung Verantwortung, Verständigung, Vernunft, Macht. transcript, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 |

Kurock, Ricarda, et al. “A Mixed‐methods Study of the Quality of Parental Support during Adolescents’ Information‐related Internet Use as a Co‐construction Process.” Journal of Adolescence, vol. 96, no. 3, Wiley, 2024, pp. 566–79, doi:http://dx.doi.org/10.1002/jad.12264.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 58692
Alpsancar, Suzana, editor. Der Sog des Neuen und der Schock des Alten Jahrbuch Technikphilosophie 2024 . Nomos, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57531 |

Alpsancar, Suzana, et al. “Explanation Needs and Ethical Demands: Unpacking the Instrumental Value of XAI.” AI and Ethics, Springer, 2024, doi:https://doi.org/10.1007/s43681-024-00622-3.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
Gruchel, Nicole, et al. “Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation.” Journal of Research in Childhood Education, 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56994
Schaffer, Michael, and Heike M. Buhl. “The Mental Representation of the Object of Explanation in the Process of Co-Constructive Explanations.” 53rd DGPs Congress - Abstracts, edited by Ulrich Ansorge et al., 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56887
Kamin, Anna-Maria, et al. “Elterliche Unterstützung Beim Lernen Mit Digitalen Medien .” Medien - Bildung - Forschung. Integrative Und Interdisziplinäre Perspektiven, edited by Sandra Aßmann et al., Julius Klinkhardt, 2024.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46933
Koppenborg, Markus, et al. “Conjunctive and Additive Group Work Reduce Academic Procrastination: Insights from a Vignette Study.” Current Psychology, Springer Science and Business Media LLC, 2023, doi:10.1007/s12144-023-04294-w.
LibreCat
| DOI
2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 45658
Grotegut, Lea. GEProS - Entwicklung und Evaluation einer digitalen Simulation zur Förderung diagnostischer Kompetenz von Lehramtsstudierenden. Universität Paderborn, 2023, doi:10.17619/UNIPB/1-1753.
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48087
Grotegut, Lea, and Katrin B. Klingsieck. “Kompetenzentwicklung in Der Lehrkräftebildung: Der Mehrwert Einer Digitalen Simulation.” ZeHf – Zeitschrift Für Empirische Hochschulforschung, vol. 7, no. 1, Verlag Barbara Budrich GmbH, 2023, pp. 56–73, doi:10.3224/zehf.v7i1.05.
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48730
Bobe, Julia, and Katrin B. Klingsieck. Aufschieben, Weil Man Sich Schlecht Fühlt, Oder Sich Schlecht Fühlen, Weil Man Aufschiebt? – Gruppenspezifische Unterschiede Im Verhalten Und Erleben von Prokrastination. 2023.
LibreCat
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48731
Bobe, Julia, and Katrin B. Klingsieck. Prokrastination Und Das Schlechte Gewissen - Gruppenunterschiede Im Erleben Und Auftreten von Prokrastination. 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48595
Peters, Tobias Martin, and Roel W. Visser. “The Importance of Distrust in AI.” Communications in Computer and Information Science, Springer Nature Switzerland, 2023, doi:10.1007/978-3-031-44070-0_15.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42641 |

Scharlau, Ingrid. “Wissenschaft und Alltagserfahrung: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik der Psychologie.” Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen, edited by Gabi Reinmann and Rüdiger Rhein, transcript, 2023, pp. 49–74.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48777
Fumagalli, Fabian, et al. “Incremental Permutation Feature Importance (IPFI): Towards Online Explanations on Data Streams.” Machine Learning, Springer Science and Business Media LLC, 2023, doi:10.1007/s10994-023-06385-y.
LibreCat
| DOI
2023 | Special Issue | LibreCat-ID: 48910
Luft, Sebastian, et al., editors. “Kant and the Role(s) of Doctrines of Methods.” Journal of Transcendental Philosophy, vol. 4(3), DeGruyter, 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 49150
Mac Award, Daria-Leona. Your Smartphone Is Watching You - Eine technikkritische Untersuchung der menschlichen Freiheit und Antiquiertheit im Zeitalter der Digitaltechnologie.
LibreCat
| Files available
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49448
Steinhardt, Isabel, and Angelika Thielsch. “Soziale Eingebundenheit als Schlüssel?! - Perspektiven zur Förderung von student engagament in der Hochschullehre.” Aktive Teilhabe fördern. ICM und Student Engagement in der Hochschullehre, edited by Nerea Vöing et al., Visual Ink Publishing UG, 2023, pp. 15–25.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45862
Scharlau, Ingrid, and Andrea Karsten. “Schreibfokussierte Graduiertenförderung: Reflexive Spezialisierung für interdisziplinäre Forschungskontexte.” Neues Handbuch Hochschullehre, edited by Brigitte Berendt et al., vol. 111, DUZ medienhaus, 2023, pp. 17–35.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44853 |

Alpsancar, Suzana. “What Is AI Ethics? Ethics as Means of Self-Regulation and the Need for Critical Reflection .” International Conference on Computer Ethics 2023, vol. 1, no. 1, 2023, pp. 1--17.
LibreCat
| Download (ext.)