Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1686 Publications


2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56177
Knoll L. Valuation and Sustainability. In: Krüger A, Peetz T, Schaefer H, eds. The Routledge International Handbook of Valuation and Society. Routledge; 2024:316-325.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49564
Knoll L, Fraser A. Social Impact Bond Assetization Struggles. A Comparative Case Study of the UK and Germany. Economy and Society. 2024;53(1):92–111. doi:https://doi.org/10.1080/03085147.2024.2309802
LibreCat | DOI
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55868 | OA
Adolphi R, Hahn S, Kettner M, eds. Philosophische Digitalisierungsforschung  Verantwortung, Verständigung, Vernunft, Macht. transcript; 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 | OA
Kurock R, Teichert J, Meister DM, Gerhardts L, Buhl HM, Bonanati S. A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents’ information‐related Internet use as a co‐construction process. Journal of Adolescence. 2024;96(3):566-579. doi:http://dx.doi.org/10.1002/jad.12264
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47887
Richter L, Gruchel N, Buhl HM, Kamin A-M. Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. 2023;20:293-319. doi:10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46933
Koppenborg M, Klingsieck KB, Hüffmeier J. Conjunctive and additive group work reduce academic procrastination: insights from a vignette study. Current Psychology. Published online 2023. doi:10.1007/s12144-023-04294-w
LibreCat | DOI
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 45658
Grotegut L. GEProS - Entwicklung und Evaluation einer digitalen Simulation zur Förderung diagnostischer Kompetenz von Lehramtsstudierenden. Universität Paderborn; 2023. doi:10.17619/UNIPB/1-1753
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48087
Grotegut L, Klingsieck KB. Kompetenzentwicklung in der Lehrkräftebildung: der Mehrwert einer digitalen Simulation. ZeHf – Zeitschrift für empirische Hochschulforschung. 2023;7(1):56-73. doi:10.3224/zehf.v7i1.05
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48730
Bobe J, Klingsieck KB. Aufschieben, weil man sich schlecht fühlt, oder sich schlecht fühlen, weil man aufschiebt? – Gruppenspezifische Unterschiede im Verhalten und Erleben von Prokrastination. In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48731
Bobe J, Klingsieck KB. Prokrastination und das schlechte Gewissen - Gruppenunterschiede im Erleben und Auftreten von Prokrastination. In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48595
Peters TM, Visser RW. The Importance of Distrust in AI. In: Communications in Computer and Information Science. Springer Nature Switzerland; 2023. doi:10.1007/978-3-031-44070-0_15
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42641 | OA
Scharlau I. Wissenschaft und Alltagserfahrung: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik der Psychologie. In: Reinmann G, Rhein R, eds. Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen. transcript; 2023:49-74.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48777
Fumagalli F, Muschalik M, Hüllermeier E, Hammer B. Incremental permutation feature importance (iPFI): towards online explanations on data streams. Machine Learning. Published online 2023. doi:10.1007/s10994-023-06385-y
LibreCat | DOI
 

2023 | Special Issue | LibreCat-ID: 48910
Luft S, Pollok K, Staiti A, eds. Kant and the Role(s) of Doctrines of Methods. Vol 4(3). DeGruyter; 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 49150
Mac Award D-L. Your Smartphone Is Watching You - Eine technikkritische Untersuchung der menschlichen Freiheit und Antiquiertheit im Zeitalter der Digitaltechnologie.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49448
Steinhardt I, Thielsch A. Soziale Eingebundenheit als Schlüssel?! - Perspektiven zur Förderung von student engagament in der Hochschullehre. In: Vöing N, Schmidt R, Neiske I, eds. Aktive Teilhabe fördern. ICM und Student Engagement in der Hochschullehre. Visual Ink Publishing UG; 2023:15-25.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48370 | OA
Kurock R, Teichert J, Meister DM, Gerhardts L, Buhl HM, Bonanati S. A mixed-methods study of the quality of parental support during adolescents’ information-related Internet use as a co-construction process. Journal of Adolescence. 2023;1(14). doi:https://doi.org/10.1002/jad.12264
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45862
Scharlau I, Karsten A. Schreibfokussierte Graduiertenförderung: Reflexive Spezialisierung für interdisziplinäre Forschungskontexte. In: Berendt B, Fleischmann A, Salmhofer G, et al., eds. Neues Handbuch Hochschullehre. Vol 111. G 4.18. DUZ medienhaus; 2023:17-35.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44853 | OA
Alpsancar S. What is AI Ethics? Ethics as means of self-regulation and the need for critical reflection . In: International Conference on Computer Ethics 2023. Vol 1. ; 2023:1--17.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44858
Peckhaus V. Ernst Schröder’s Algebra of Logic and the ‘Logic of the Ancient. In: Verburgt LM, Cosci M, eds. Aristotle’s Syllogism and the Creation of Modern Logic: Between Tradition and Innovation, 1820s–1930s (Bloomsbury Studies in the Aristotelian Tradition). Bloomsbury Academic ; 2023:113-127.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed