Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1694 Publications
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55868 |

Adolphi, R., Hahn, S., & Kettner, M. (Eds.). (2024). Philosophische Digitalisierungsforschung Verantwortung, Verständigung, Vernunft, Macht. transcript.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 |

Kurock, R., Teichert, J., Meister, D. M., Gerhardts, L., Buhl, H. M., & Bonanati, S. (2024). A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents’ information‐related Internet use as a co‐construction process. Journal of Adolescence, 96(3), 566–579. http://dx.doi.org/10.1002/jad.12264
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 58692
Alpsancar, S. (Ed.). (2024). Der Sog des Neuen und der Schock des Alten Jahrbuch Technikphilosophie 2024 : Vol. 10. Jahrgang. Nomos.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57531 |

Alpsancar, S., Buhl, H. M., Matzner, T., & Scharlau, I. (2024). Explanation needs and ethical demands: unpacking the instrumental value of XAI. AI and Ethics. https://doi.org/10.1007/s43681-024-00622-3
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
Gruchel, N., Kurock, R., Bonanati, S., & Buhl, H. M. (2024). Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation. Journal of Research in Childhood Education.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56994
Schaffer, M., & Buhl, H. M. (2024). The mental representation of the object of explanation in the process of co-constructive explanations. In U. Ansorge, B. Szaszkó, & L. Werner (Eds.), 53rd DGPs Congress - Abstracts.
LibreCat
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 58262 |

Peckhaus, V. (2024). Volkert, Klaus, „Drei mathematische Freunde über Poincaré“, Philosophia Scientiæ 27.3 (2023), 129–159. . In zbMATH Open, Zbl. 1542.01013.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56262 |

Peckhaus, V. (2024). Morscher, Edgar, Bernard Bolzano’s System der Philosophie (Bernard Bolzano-Gesamtausgabe. Einleitungsband, Tl. 3), Frommann-Holzboog Verlag, Eckhart Holzboog: Stuttgart-Bad Cannstatt 2024. . In zbMATH Open, Zbl. 1533.01004.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 60921 |

Schmidt, R. (2024). Automatische Transkriptionssoftware - ein Erfahrungsbericht. Sozialwissenschaftliche Methodenberatung.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56887 |

Kamin, A.-M., Meister, D. M., & Buhl, H. M. (2024). Elterliche Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien . In S. Aßmann, S. Grafe , & A. Martin (Eds.), Medien - Bildung - Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven. Julius Klinkhardt.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46933
Koppenborg, M., Klingsieck, K. B., & Hüffmeier, J. (2023). Conjunctive and additive group work reduce academic procrastination: insights from a vignette study. Current Psychology. https://doi.org/10.1007/s12144-023-04294-w
LibreCat
| DOI
2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 45658
Grotegut, L. (2023). GEProS - Entwicklung und Evaluation einer digitalen Simulation zur Förderung diagnostischer Kompetenz von Lehramtsstudierenden. Universität Paderborn. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1753
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48087
Grotegut, L., & Klingsieck, K. B. (2023). Kompetenzentwicklung in der Lehrkräftebildung: der Mehrwert einer digitalen Simulation. ZeHf – Zeitschrift Für Empirische Hochschulforschung, 7(1), 56–73. https://doi.org/10.3224/zehf.v7i1.05
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48730
Bobe, J., & Klingsieck, K. B. (2023). Aufschieben, weil man sich schlecht fühlt, oder sich schlecht fühlen, weil man aufschiebt? – Gruppenspezifische Unterschiede im Verhalten und Erleben von Prokrastination. 19. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Leipzig.
LibreCat
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48731
Bobe, J., & Klingsieck, K. B. (2023). Prokrastination und das schlechte Gewissen - Gruppenunterschiede im Erleben und Auftreten von Prokrastination. 10. Jahrestagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Essen.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48595
Peters, T. M., & Visser, R. W. (2023). The Importance of Distrust in AI. Communications in Computer and Information Science. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44070-0_15
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42641 |

Scharlau, I. (2023). Wissenschaft und Alltagserfahrung: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik der Psychologie. In G. Reinmann & R. Rhein (Eds.), Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen (pp. 49–74). transcript.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48777
Fumagalli, F., Muschalik, M., Hüllermeier, E., & Hammer, B. (2023). Incremental permutation feature importance (iPFI): towards online explanations on data streams. Machine Learning. https://doi.org/10.1007/s10994-023-06385-y
LibreCat
| DOI
2023 | Special Issue | LibreCat-ID: 48910
Kant and the Role(s) of Doctrines of Methods. (2023). In S. Luft, K. Pollok, & A. Staiti (Eds.), Journal of Transcendental Philosophy: Vol. 4(3). DeGruyter.
LibreCat
| Files available
2023 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 49150
Mac Award, D.-L. (n.d.). Your Smartphone Is Watching You - Eine technikkritische Untersuchung der menschlichen Freiheit und Antiquiertheit im Zeitalter der Digitaltechnologie.
LibreCat
| Files available