Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1686 Publications


2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17624
Peckhaus, V., & Reuther, T. (2012). 40 Jahre und kein bisschen leise … Eine kurze Geschichte der Paderborner Kulturwissenschaften. In P. Freese & Universität Paderborn (Eds.), 40 Jahre Universität Paderborn (pp. 100–116).
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 15503
Hagengruber, R. (Ed.). (2012). Emilie du Châtelet between Leibniz and Newton. Springer.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 15522
Hagengruber, R. E. (2012). Die Kreativität von Frauen und Müttern: Eine gesellschaftspolitische Herausforderung. Konsens 1+2 (2012), I, 57–61.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12742
Hagengruber, R. E. (2012). Emilie Du Châtelet and the Transformation of Metaphysics. In R. Hagengruber (Ed.), Emilie Du Châtelet between Leibniz Und Newton (pp. 1–59). Springer VS.
LibreCat
 

2012 | Report | LibreCat-ID: 12749
Hagengruber, R. E., & Dasch, T. (2012). Was ist und wozu Nanoethik?
LibreCat | Files available
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6081
Hilkenmeier, F., Olivers, C. N. L., & Scharlau, I. (2012). Prior entry and temporal attention: Cueing affects order errors in RSVP. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 38(1), 180–190.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6064
Weiß, K., & Scharlau, I. (2012). At the mercy of prior entry: Prior entry induced by invisible primes is not susceptible to current intentions. Acta Psychologica, 139(1), 54–64.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6085
Priess, H.-W., Scharlau, I., Becker, S. I., & Ansorge, U. (2012). Spatial mislocalization as a consequence of sequential coding of stimuli. Attention, Perception, & Psychophysics, 74(2), 365–378.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 6088
Hilkenmeier, F., Scharlau, I., Weiß, K., & Olivers, C. N. L. (2012). The dynamics of prior entry in serial visual processing. Visual Cognition, 20(1), 48–76.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28975
Bunte, N., & Scharlau, I. (2012). Subjektive Theorien von Musikerinnen und Musikern zum Üben: Ein Beitrag an der Schnittstelle von Kognitionspsychologie. Popmusikforschung und Musikpädagogik, 11.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28968
Schüssler, R., Keuffer, J., Günnewig, K., & Scharlau, I. (2012). Praxis nach Rezept? – Praxisbezug und Professionalität in den subjektiven Theorien von Lehramtsstudierenden. Schulpädagogik Heute: Reform Der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich Und Der Schweiz, 5.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31388
Müsche, H. S., & Scharlau, I. (2012). Psychologie in der Lehrerbildung: Didaktische Konzeption zur Förderung von Conceptual Change, Selbstlern- und Reflexionskompetenz. In M. Krämer, S. Dutke, & J. Barenberg (Eds.), Psychologiedidaktik und Evaluation IX (pp. 249–257). Shaker.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 31389
Domik, G., Arens, S., Tünnermann, J., & Scharlau, I. (2012). Evaluierung medizinischer Volumenrendering-Algorithmen durch empirische Studien. FIfF-Kommunikation, 29(3), 45–50.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31387
Schüssler, R., Keuffer, J., Günnewig, K., & Scharlau, I. (2012). Praxis nach Rezept? – Praxisbezug und Professionalität in den subjektiven Theorien von Lehramtsstudierenden. In D. Bosse, L. Criblez, & T. Hascher (Eds.), Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Teil I: Analyse, Perspektiven und Forschung (Vol. 4, pp. 141–164). Prolog-Verlag.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 32521 | OA
Seifermann, E., & Buhl, H. M. (2012). Soziale Kognitionen, Sozialverhalten und Akzeptanz durch Gleichaltrige bei Kindern im Vorschulalter. Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 3, 321–332.
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32522
Buhl, H. M. (2012). Perspektiven übernehmen. Textverstehen verbessern. In A. Pompe (Ed.), Literarisches Lernen im Anfangsunterricht. Theoretische Reflexionen, empirische Befunde, unterrichtspraktische Entwürfe (pp. 122–135). Schneider.
LibreCat
 

2012 | Book | LibreCat-ID: 43204
Knoll, L. (2012). Über die Rechtfertigung wirtschaftlichen Handelns. CO2-Handel in der kommunalen Energiewirtschaft. VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-18983-3
LibreCat | DOI
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48902
Luft, S. (2012). The Subject as Moral Person. On Husserl’s Late Reflections Concerning the Concept of Personhood. In Investigating Subjectivity (Vol. 6, pp. 25–41). BRILL. https://doi.org/10.1163/9789004222595_003
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 49262
Luft, S. (2012). Von der mannigfaltigen Bedeutung der Reduktion nach Husserl. Phänomenologische Forschungen, 5–29. https://doi.org/10.28937/1000107805
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 50646
Albus, V. (2012). Ist philosophische Bildung messbar? Überlegungen zum Verhältnis von Philosophiedidaktik und empirischer Bildungsforschung. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 4, 336–345.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed