Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

42 Publications


2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23753
Fechner, Sabine, and Elke Sumfleth. “Science Kits: Learning Chemistry in a Context-Oriented Learning Environment.” In Teachers Creating Context-Based Learning Environments in Science, edited by Ruurd Taconis, Perry den Brok, and Albert Pilot, 59–70. Rotterdam: Sense Publishers, 2016. https://doi.org/10.1007/978-94-6300-684-2_4.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23754
Fechner, Sabine, Yvonne Dettweiler, Bernhard Sieve, Nina Ulrich, Dominic Böhm, and Sascha Schanze. “Egg-races als gesellschaftsfähige naturwissenschaftliche Wettbewerbe für jedermann?” CHEMKON 23, no. 2 (2016): 71–78. https://doi.org/10.1002/ckon.201610270.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23765
Becker, Hans-Jürgen, Sabine Fechner, and Lisa Brauckschulze. “Trendbericht Chemiedidaktik: Von Exklusion zur Inklusion.” Nachrichten aus der Chemie 64, no. 3 (2016): 352–58. https://doi.org/10.1002/nadc.20164047518.
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 35619
Tiberghien, André, and Sabine Fechner, eds. Science Teaching Processes - Introduction to Strand 3. In Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A., & Hahl, K. (Eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science Education Research: Engaging Learners for a Sustainable Future. . Helsinki, Finland: University of Helsinki, 2016.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23748
Vorst, Helena van, Alexandra Dorschu, Sabine Fechner, Alexander Kauertz, Heiko Krabbe, and Elke Sumfleth. “Charakterisierung und Strukturierung von Kontexten im naturwissenschaftlichen Unterricht – Vorschlag einer theoretischen Modellierung.” Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 21, no. 1 (2015): 29–39. https://doi.org/10.1007/s40573-014-0021-5.
LibreCat | DOI
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23752
Fechner, Sabine, Helena Van Vorst, Eva Kölbach, and Elke Sumfleth. “It’s the Situation That Matters: Affective Involvement in Context-Oriented Learning Tasks.” In Affective Dimensions in Chemistry Education, edited by Murat Kahveci and MaryKay Orgill, 159–76. Berlin, Heidelberg: Springer, 2015. https://doi.org/10.1007/978-3-662-45085-7_8.
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23766
Fechner, Sabine, and Yvonne Dettweiler. “Mit Leitungswasser eine Uhr betreiben? Eine alternative Herangehensweise an die Elektrochemie.” Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie 26, no. 146 (2015): 13–17.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23767
Dettweiler, Yvonne, Bernhard Sieve, and Sabine Fechner. “Schülerorientierte Einstiege in die Elektrochemie: Interaktionsboxen und ihre Möglichkeiten.” Praxis der Naturwissenschaften 63, no. 3 (2014): 5–9.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23768
Fechner, Sabine, and Elke Sumfleth. “Auf dem Fußballrasen oder im Labor? Eine problemorientierte Experimentierbox zum Thema Neutralisation in zwei verschiedenen Kontexten.” Praxis der Naturwissenschaften 63, no. 6 (2014): 32–34.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23769
Fechner, Sabine, and Bernhard Sieve. “Was wird von mir als Forscher in den Naturwissenschaften erwartet? Die ‘Forscherwoche’ als berufsorientierendes Angebot in den Schulferien.” Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie 25, no. 140 (2014): 45–48.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=162

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed