Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

42 Publications


2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23753
Fechner, S., & Sumfleth, E. (2016). Science Kits: Learning chemistry in a context-oriented learning environment. In R. Taconis, P. den Brok, & A. Pilot (Eds.), Teachers creating context-based learning environments in science (pp. 59–70). Rotterdam: Sense Publishers. https://doi.org/10.1007/978-94-6300-684-2_4
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23754
Fechner, S., Dettweiler, Y., Sieve, B., Ulrich, N., Böhm, D., & Schanze, S. (2016). Egg-races als gesellschaftsfähige naturwissenschaftliche Wettbewerbe für jedermann? CHEMKON, 23(2), 71–78. https://doi.org/10.1002/ckon.201610270
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23765
Becker, H.-J., Fechner, S., & Brauckschulze, L. (2016). Trendbericht Chemiedidaktik: Von Exklusion zur Inklusion. Nachrichten aus der Chemie, 64(3), 352–358. https://doi.org/10.1002/nadc.20164047518
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 35619
Tiberghien, A., & Fechner, S. (Eds.). (2016). Science teaching processes - Introduction to strand 3. In Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A., & Hahl, K. (eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future. . University of Helsinki.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23748
van Vorst, H., Dorschu, A., Fechner, S., Kauertz, A., Krabbe, H., & Sumfleth, E. (2015). Charakterisierung und Strukturierung von Kontexten im naturwissenschaftlichen Unterricht – Vorschlag einer theoretischen Modellierung. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 21(1), 29–39. https://doi.org/10.1007/s40573-014-0021-5
LibreCat | DOI
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23752
Fechner, S., Van Vorst, H., Kölbach, E., & Sumfleth, E. (2015). It’s the situation that matters: Affective involvement in context-oriented learning tasks. In M. Kahveci & M. Orgill (Eds.), Affective Dimensions in Chemistry Education (pp. 159–176). Berlin, Heidelberg: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-45085-7_8
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23766
Fechner, S., & Dettweiler, Y. (2015). Mit Leitungswasser eine Uhr betreiben? Eine alternative Herangehensweise an die Elektrochemie. Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie, 26(146), 13–17.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23767
Dettweiler, Y., Sieve, B., & Fechner, S. (2014). Schülerorientierte Einstiege in die Elektrochemie: Interaktionsboxen und ihre Möglichkeiten. Praxis der Naturwissenschaften , 63(3), 5–9.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23768
Fechner, S., & Sumfleth, E. (2014). Auf dem Fußballrasen oder im Labor? Eine problemorientierte Experimentierbox zum Thema Neutralisation in zwei verschiedenen Kontexten. Praxis der Naturwissenschaften, 63(6), 32–34.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23769
Fechner, S., & Sieve, B. (2014). Was wird von mir als Forscher in den Naturwissenschaften erwartet? Die “Forscherwoche” als berufsorientierendes Angebot in den Schulferien. Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie, 25(140), 45–48.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=162

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed