Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

279 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40038
F. Deppe, A. Reh, and E. Blumberg, “Digitales Sachunterrichtsstudium in der Corona-Krise – Eine empirische Evaluationsstudie zur Rezeption des Unterstützungsangebots des Paderborner Lernzentrums „Sachunterrichtstreff“ bei Sachunterrichtsstudierenden im Grund- und Förderschullehramt,” GDSU-Journal, vol. Heft 13, pp. 98–101, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40450
J. R. Schulze, L. L. Crummenerl, A. Sicking, K. Temmen, and E. Blumberg, “ Effects on primary and secondary school students’ academic out-of-school learning experiences in Science Technology Engineering Mathematics (STEM) education. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. ‘Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research,’” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40452
F. Hellmich, F. K. Hoya, J. R. Schulze, and E. Blumberg, “The composition of pre-service teacher teams and primary school students’ competencies in (non-)inclusive science lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022), Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (inED) of the School of Education,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40451
K. Franzen, E. Blumberg, R. Schroeder, A. Reh, S. Miller, and B. Kottmann, “Inclusive science teaching in primary schools and its didactic-diagnostic potential. Single Paper. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022),” 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45174
R. I. Große-Heilmann, J. Riese, J.-P. Burde, T. Schubatzky, and D. Weiler, “Fostering Pre-Service Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge Regarding Digital Media,” Education Sciences, vol. 12, p. 440, 2022, doi: 10.3390/educsci12070440.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45298
J. Riese, J. Schröder, and C. Vogelsang, “Die Entwicklung physikdidaktischen Wissens im Längsschnitt,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, Essen: Universität Duisburg-Essen, 2022, vol. 42, pp. 100–103.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45175
D. Ermel and J. Riese, “Entwicklung und Evaluation eines Fachpraktikums für das Techniklehramt,” Journal of Technical Education, vol. 10, no. 1, pp. 25–47, 2022, doi: 10.48513/JOTED.V10I1.241.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45173
C. Vogelsang, C. Kulgemeyer, and J. Riese, “Learning to Plan by Learning to Reflect? – Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience,” Educ. Sci., vol. 12, p. 479, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45404
T. Schubatzky, J.-P. Burde, R. I. Große-Heilmann, J. Riese, and D. Weiler, “Das Gesamtuntersuchungsdesign im Verbundprojekt DiKoLeP,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 788–791.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45308
M. Jordans, J. Zeller, R. I. Große-Heilmann, and J. Riese, “Weiterentwicklung eines physikdidaktischen Tests zum Online-Assessment,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 760–763.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45403
R. I. Große-Heilmann, J.-P. Burde, J. Riese, T. Schubatzky, and D. Weiler, “Messung fachdidaktischer digitaler Kompetenzen in Physik,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 776–779.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45405
D. Weiler, J.-P. Burde, R. I. Große-Heilmann, A. Lachner, J. Riese, and T. Schubatzky, “Bedarfsanalyse zu digitalen Medien bei Physik-Lehramtsstudierenden,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 772–775.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45447
C. Vogelsang, A. Borowski, C. Kulgemeyer, and J. Riese, “Relationen von Professionswissen und Performanz im Praxissemester Physik.,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021., 2022, vol. 42, pp. 96–99.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45446
J. Zeller, M. Jordans, and J. Riese, “Ansätze zur Ermittlung von Kompetenzniveaus im Fachdidaktischen Wissen,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, 2022, vol. 42, pp. 764–767.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
J. Riese et al., “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 4, pp. 843–867, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
J. Elsner, C. Tenberge, and S. Fechner, “Modeling-based learning about chemical phenomena in primary education,” in Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021), pp. 1241–1249.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
J. Elsner, C. Tenberge, and S. Fechner, “Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen, 2022, vol. 42, pp. 500–503.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47869
C. Tenberge and S. von Braunmühl, Ich. Das bin ich! Zugehörigkeit, Freundschaft und Familie. Zyklus 2. Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47872
C. Tenberge and S. von Braunmühl, Lebensformen, Welt, Gesellschaft. Alltagsleben, Gemeinschaft und Feste. Zyklus 2. . Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47871
C. Tenberge and S. von Braunmühl, Ich und die anderen. Zugehörigkeit, Freundschaft und Familie. Zyklus 2. 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=168

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed