Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
129 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58621
A. G. M. de Bruijn and E. Grimminger-Seidensticker, “Received and Perceived Peer Acceptance in Relation to Enjoyment, Social Competence, and Physical Activity in Primary School Physical Education and the Role of Peer-Relatedness Need Satisfaction,” Journal of Teaching in Physical Education, pp. 1–11, 2025, doi: 10.1123/jtpe.2024-0230.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60528
J. Korte and E. Grimminger-Seidensticker, “#Fitspiration als Teil der juvenilen Bewegungskultur im Sportunterricht. Ergebnisse einer qualitativen Interviewstudie mit Sportlehrkräften,” Zeitschrift für sportpädagogische Forschung, vol. 13, no. 1, pp. 52–77, 2025, doi: 10.5771/2196-5218-2025-1-52.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60530
E. Grimminger-Seidensticker and A. ComeNet 5, “Körperbilder und Social Media im Sportunterricht. Herausforderungen und Chancen für Lehrkräfte,” sportunterricht, vol. 74, no. 6, pp. 250–253, 2025, doi: 10.30426/SU-2025-06-2.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60531
E. Grimminger-Seidensticker, A. Voogd, and M. Krückels, “Körperbilder und soziale Medien im Sportunterricht. Ist ein schöner Körper ein gesunder Körper?,” sportunterricht, vol. 74, no. 6, pp. 267–271, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60741
E. Grimminger-Seidensticker and J. Korte, “Fitnessbasierte Nutzung sozialer Medien im Jugendalter und im Sportunterricht. Empirische Einblicke in die Jugendkultur und in Perspektiven von Sportlehrkräften,” sportunterricht, vol. 74, no. 7, pp. 308–313, 2025, doi: 10.30426/SU-2025-07-04.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56646
E. Grimminger-Seidensticker, “„Ich mag an mir …“,” Die GRUNDSCHULZEITSCHRFT, vol. 38, no. 346, 2024.
LibreCat
| Files available
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54379
C. Waltert, A. Kämpfe, and B. Steinke, “Studentisches Gesundheitsmanagement in Deutschland - Ausgangspunkte, Entwicklungen und Status quo,” in Sport, Bewegung und Gesundheit in internationaler Perspektive. Festschrift zur Verabscheidung von Prof. Dr. Hans Peter Brandl-Bredenbeck, J. Hofmann, K. Weiß, J. Breithecker, L. Kroll, and U. Röger-Offergeld, Eds. Schorndorf: Hofmann, 2024, pp. 40–50.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49899
B. Carter-Thuillier et al., “After-school sports programmes and social inclusion processes in culturally diverse contexts: Results of an international multicase study,” Frontiers in Psychology, vol. 14, 2023, doi: 10.3389/fpsyg.2023.1122362.
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49900 |

E. Grimminger-Seidensticker, “New Quick And Easy Publication - Will be edited by LibreCat team,” Quick And Easy Journal Title, 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Book | LibreCat-ID: 56445
H. Teubert and L. Gabriel, Tanzen, Rhythmus, Darstellen. Die Große Spielesammlung für den Sportunterricht. Eingeschränkter Zugriff am DATUM unter https://wimasu.de/shop/spiele-zum-tanzen-rhytmus-darstellen-im-sportunterricht/, 2023.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35506
E. Grimminger-Seidensticker and M. Seyda, “Enhancing attitudes and self-efficacy toward inclusive teaching in physical education pre-service teachers: Results of a quasi-experimental study in physical education teacher education,” Frontiers in Education, 2022, doi: 10.3389/feduc.2022.909255.
LibreCat
| DOI
2022 | Book | LibreCat-ID: 56470
H. Teubert and C. Zobe, Kleine Spiele planen, spielen und auswerten. Beitrag zur Spielesammlung für den Sportunterricht by Teubert & Friends. Zugriff am DATUM unter https://wimasu.de/kleine-spiele-im-sportunterricht-planen-spielen-auswerten/, 2022.
LibreCat
2022 | Book | LibreCat-ID: 56446
H. Teubert, 8 schöne Kennenlern- und Kooperationsspiele für den Sportunterricht. Zugriff unter https://wimasu.de/8-schoene-kennenlern-und-kooperationsspiele-fuer-den-sportunterricht/, 2022.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56447
H. Teubert, “Einblicke in die Online-Lehre der Fachausbildung Bewegen an Geräten im „Corona-Sommersemester 2020“ an der Universität Paderborn,” in Kompetenzorientierung und Bewegungsexpertise im Turnen. 11. Jahrestagung der dvs-Kommission Gerätturnen vom 01.-03.09.2020, A. Menze-Sonneck and P. M. Vinken, Eds. Feldhaus Verlag, 2022, pp. 111–119.
LibreCat
2022 | Book | LibreCat-ID: 56469
H. Teubert, Kennenlernen und Kooperieren. Die Große Spielesammlung für den Sportunterricht. Eingeschränkter Zugriff am DATUM unter https://wimasu.de/shop/kleine-spiele-kennenlernen-kooperieren/, 2022.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28862
E. Grimminger-Seidensticker, G. Vieille Marchiset, S. Knobé, and M. Aceti, “Des arbitrages éthiques face aux injonctions à la pratique physique dans les programmes de promotion de la santé : le cas des familles populaires en Europe,” SociologieS., 2021.
LibreCat
| Files available
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35504
E. Grimminger-Seidensticker, H. P. Brandl-Bredenbeck, E. Gerlach, and C. Krieger, “Zur Einführung in Kapitel 10 und 11,” in Sportpädagogik. Eine Grundlegend, E. Balz, S. Reuker, V. Scheid, and R. Sygusch, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2021, pp. 151–153.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35502
E. Grimminger-Seidensticker and C. Krieger, “Forschungsmethodische Zugänge,” in Sportpädagogik. Eine Grundlegung, E. Balz, S. Reuker, V. Scheid, and R. Sygusch, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2021, pp. 154–168.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28343
E. Grimminger-Seidensticker, M. Aceti, S. Knobé, and G. Vieille Marchiset, “Health concepts among socially disadvantaged children in France, Germany and Switzerland,” Health Promotion International, vol. 35, pp. 17–26, 2020, doi: 10.1093/heapro/day099.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28342
F. Lautenbach, J. Korte, A. Möhwald, A. Heyder, and E. Grimminger-Seidensticker, “A 14-Week Intervention Study on Changing Preservice Teachers’ Psychological Perspectives on Inclusion: Explicit and Implicit Attitudes, Self-Efficacy, and Stress Perception Toward Inclusion,” Frontiers in Education, 2020, doi: 10.3389/feduc.2020.00007.
LibreCat
| DOI