Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

125 Publications


2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 28880
E. Grimminger-Seidensticker, “The Correlation of Recognition and Non-recognition Experiences in Physical Education with Childrens´ Self-Concept – Are there really Gender differences? ,” Journal of Physical Education and Sport, vol. 14, no. 2, pp. 222–231, 2014, doi: 10.7752/jpes.2014.02034.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 28884
E. Grimminger-Seidensticker, “Getting into Teams or Pairs in Physical Education and Exclusion Processes Among Students – A Mixed-method Study,” An International Journal, vol. 9, no. 2, pp. 155–171, 2014.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 56034
M. Weigelt, M. Lohbreier, K. Wunsch, A. Kämpfe, and K. Klingsieck, “‘An die Schule, fertig, los!’ Als wie belastend erleben Referendarinnen und Referendare mit dem Unterrichtsfach Sport den Anfang ihrer Schullaufbahn?,” sportunterricht, vol. 63, no. 8, pp. 1–6, 2014.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 56035
A. Kämpfe, O. Höner, and K. Willimczik, “Multiplicity and development of achievement motivation: A comparative study between German elite athletes with and without a disability.,” European Journal of Adapted Physical Activity, vol. 7, no. 1, pp. 32–48, 2014.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28950
E. Grimminger-Seidensticker, “Selbstbezogene Facetten und Anerkennungs- bzw. Missachtungserfahrungen im Sportunterricht,” in Sportpädagogik zwischen Stillstand und Beliebigkeit, A. Gogoll and R. Messmer, Eds. Magglingen: Bundesamt für Sport BASPO, 2013, pp. 166–171.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 28889
E. Grimminger-Seidensticker, “Besondere Sichtbarkeit durch Unsichtbarkeit – Wie sich Schüler/innen untereinander grundlegende Anerkennung im Sportunterricht verweigern,” Zeitschrift für sportpädagogische Forschung, vol. 1, no. 1, pp. 55–77, 2013.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 28885
E. Grimminger-Seidensticker, “Sport Motor Competencies and the Experience of Social Recognition among Peers in Physical Education – A Video-based Study,” Physical Education and Sport Pedagogy, vol. 18, no. 5, pp. 506–519, 2013.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 28887
E. Grimminger-Seidensticker, “Szenen des Helfens zwischen Schüler/innen im Sportunterricht – Eine videobasierte Studie,” Unterrichtswissenschaft, vol. 41, no. 4, pp. 348–362, 2013.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56471
H. Teubert, “Funktion und Eignung moderner Sportstadien im Kontext schulischer Berufsorientierung,” in Sportwissenschaft Grenzenlos?!, F. Mess, M. Gruber, and A. Woll, Eds. Feldhaus Edition Czwalina, 2013, p. 303.
LibreCat
 

2013 | Book | LibreCat-ID: 56037
H. P. Brandl-Bredenbeck, A. Kämpfe, and C. Köster, Studium heute - gesundheitsfördernd oder gesundheitsgefährdend? Eine Lebensstilanalyse. Meyer & Meyer, 2013.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28890
E. Grimminger-Seidensticker and P. Gieß-Stüber, “Integration im und durch Sport. Die sportpolitische Programmatik in Deutschland aus sportwissenschaftlicher Perspektive,” Revue d´Allemagne et des Pays de Langue Allemande, vol. 44, no. 4, pp. 521–534, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28892
E. Grimminger-Seidensticker, “An Empirical Study About the Importance of Teachers´ Educational Beliefs and Acculturation Attitudes for the Implementation of Intercultural Education in Physical Education,” Journal of Physical Education and Health. Social Perspective, vol. 1, no. 1, pp. 5–14, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 28891
E. Grimminger-Seidensticker, “Anerkennungs- und Missachtungsprozesse im Sportunterricht. Die Bedeutung von Machtquellen für die Gestaltung sozialer Peer-Beziehungen,” Sportwissenschaft, vol. 42, no. 2, pp. 105–114, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56044
H. P. Brandl-Bredenbeck and A. Kämpfe, “Surveys,” in Research methods in Physical Education and Youth Sport, K. Armour and D. MacDonald, Eds. Routledge, 2012, pp. 174–188.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 56040
A. Kämpfe, A. Brüne, H. P. Brandl-Bredenbeck, and M. Weigelt, “Wie die Profis? Ideen zum Einsatz psychologischer Übungsformen im Schulsport,” sportunterricht, vol. 61, no. 9, pp. 265–270, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 56043
H. P. Brandl-Bredenbeck, A. Kämpfe, and C. Köster, “Gesund und erfolgreich in Paderborn studieren (GriPs). Analyse studentischer Lebensstile.,” Forschungsforum Paderborn, vol. 15, pp. 40–46, 2012.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28920
E. Grimminger-Seidensticker and J. Frohn, “Zum Umgang mit Heterogenität im Sportunterricht. Die Bedeutsamkeit von Genderkompetenz und Interkultureller Kompetenz von Sportlehrkräften,” in Empirie des Schulsports: Forschungsstand und Befunde, E. Balz, M. Bräutigam, W.-D. Miethling, and P. Wolters, Eds. Aachen: Meyer & Meyer, 2011, pp. 154–173.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28952
E. Grimminger-Seidensticker and P. Gieß-Stüber, “Die Erfahrung von Anerkennung und Zugehörigkeit im Schulsport. Empirische Befunde und sportpädagogische Differenzierungen,” in Sportpädagogik als Erfahrungswissenschaft, B. Gröben, V. Kastrup, and A. Müller, Eds. Hamburg: Feldhaus, 2011, pp. 180–184.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28951
E. Grimminger-Seidensticker, “Anerkennungs- und Missachtungskulturen von Mädchen und Jungen im Sportunterricht,” in Geschlecht und bewegungsbezogene Bildung(sforschung), I. Bähr, J. Erhorn, C. Krieger, and J. Wibowo, Eds. Hamburg: Czwalina, 2011, pp. 127–132.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28893
E. Grimminger-Seidensticker, “Intercultural Competence among Sports and PE Teachers. Theoretical Foundations and Empirical Verification,” European Journal of Teacher Education, vol. 34, no. 3, pp. 317–337, 2011.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=174

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed