Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

516 Publications


2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 9258
M. Beutner, Ed., Innovative Ansätze zum Serious Mobile Learning für Aus- und Weiterbildung. Köln: IK Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 9259
M. Beutner, Ed., Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEL project. Köln: IK Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 9271
M. Beutner, Innovatives Micro-Learning im Handwerk – Konzeption auf Basis der Struktur der OPALESCE Learning Units sowie handwerksbezogene Umsetzungsbeispiele aus dem Bereich Rechnungswesen. Köln: IK Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 9273
M. Beutner and J. Schneider, SEEL – Expertenhandbuch. SEEL – Handbook for experts. Paderborn: IK Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6241
H.-H. Kremer, “Überlegungen zur Inklusion an Berufskollegs - Widerspruch, Anspruch und Herausforderung,” in Inklusion als Chance und Gewinn für eine differenzierte Berufsbildung, U. Bylinski and J. Rützel, Eds. Bonn, 2016, pp. 183–199.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6243
H.-H. Kremer, K. Büchter, and U. Buchmann, “EDITORIAL zur Ausgabe 30: Inklusion in der beruflichen Bildung,” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30, pp. 1–4, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6244
H.-H. Kremer and M.-A. Kückmann, “Multiprofessionelle Teamarbeit oder multiprofessionelle Akteure: Studie zur inklusiven Bildungsgangarbeit in der Ausbildungsvorbereitung,” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30, pp. 1–26, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 4421
T. Brahm, T. Jenert, and D. Wagner, “The crucial first year: a longitudinal study of students’ motivational development at a Swiss Business School,” Higher Education, vol. 73, no. 3, pp. 459–478, 2016.
LibreCat | DOI
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 4439
I. für W. Autorengruppe, Persönlichkeitsförderung im Schulunterricht, Band I: Realistische Ursachenzuschreibungen. Bern, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4460
T. Jenert, T. Brahm, L. Gommers, and P. Kühner, “A typology of students’ enculturation during the first year at University,” presented at the The Higher Education Conference 2016, Amsterdam, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4461
C. Winkler, A. Fust, and T. Jenert, “Differentiating Novice, Non-expert and Expert Entrepreneurs: A Self-regulated Learning Perspective,” in Academy of Management Proceedings, Anaheim, CA, 2016, no. 1, p. 12056.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4462
B. Dilger, T. Jenert, and P. F. E. Sloane, “Studienprogramm-Entwicklung in unterschiedlichen Spannungsfeldern,” presented at the 45. Jahrestagung der DGHD, Bochum, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4507
T. Jenert, “Von der Curriculum - zur Studienprogrammentwicklung: Argumente für eine Perspektiverweiterung,” in Pädagogische Hochschulentwicklung - Von der Programmatik zur Implementierung, T. Jenert , T. Brahm, and D. Euler , Eds. Wiesbaden: Springer Verlag , 2016, pp. 26–29.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4533
T. Jenert, “Mehr als nur „gute“ Stimmung: Einstellungen und Motivation Studierender als zentraler Bestandteil der Kompetenzentwicklung,” in Vortrag im Rahmen des Expert_Innenforums Hochschuldidaktik der Fachhochschule Oberösterreich., Linz, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8885
M. Beutner and J. Schneider, “The Project SEEL – Basic information about the context,” in Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basic of the SEEL project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 10–19.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8887
M. Beutner and J. Schneider, “The strcture of the SEEL Project,” in Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEl project, M. Beutner, Ed. 2016, pp. 20–32.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8888
M. Beutner and J. Schneider, “Situation of visual impaired in Germany,” in Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEl project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 34–42.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8889
M. Beutner, “Quasi-Experimental Design concerning learning with sounds in education,” in Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEl project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 56–64.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8890
M. Beutner and J. Schneider, “The general structure of the SEEL Teacher Training Course,” in Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEl project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 64–65.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8891
M. Beutner, “Insights in the evaluation results of the SEEL Project,” in Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEl project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 81–83.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6500
P. Frehe and H.-H. Kremer, “Ausbildungsvorbereitung als Domäne - Inklusion in der Exklusion?,” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30, pp. 1–21, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6977
H.-H. Kremer, K. Büchter, and U. Buchmann, “Inklusion in der beruflichen Bildung,” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 12892
M. Beutner and J. Schneider, Handbuch für Lehrkräfte. Ein Handbuch zur Nutzung des SEEL-Online-Course-Creators. Paderborn: IK Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 4639
D. Euler et al., Kommunales Bildungsmanagement - Kernkomponenten und Gelingensbedingungen. Detmold: EUSL, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 50998
H. Jahnke, V. Kehl, and K. Kiepe, “Entwicklung, Implementierung und Evaluation eines Tagungsportfolios,” Seminar, vol. 22(1), pp. 82–96, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47954
M. Beutner, C. Duse, R. Pechuel, and J. N. Schneider, “Insights in the OER Rating – Database – Structures, Advantages and Challenges,” in OER – Quality Standards, Implementation, Sharing and Use. Results and Discussions on the basis of the EU-StORe project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 43–50.
LibreCat | Files available
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47945
M. Beutner and J. N. Schneider, “Use and Implementation of OERs in Germany,” in OER – Quality Standards, Implementation, Sharing and Use. Results and Discussions on the basis of the EU-StORe project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 53–61.
LibreCat | Files available
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47934
M. Beutner and J. N. Schneider, “Situation of visual impaired in Germany,” in Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEL project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 34–42.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47935
M. Beutner and J. N. Schneider, “The EU-StORe Project,” in OER – Quality Standards, Implementation, Sharing and Use. Results and Discussions on the basis of the EU-StORe project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 19–27.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47939
M. Beutner and J. N. Schneider, “The OER Quality Standards,” in OER – Quality Standards, Implementation, Sharing and Use. Results and Discussions on the basis of the EU-StORe project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 29–41.
LibreCat | Files available
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47933
M. Beutner and J. N. Schneider, “Evaluation Results concerning OER and the EU-StORe Project,” in OER – Quality Standards, Implementation, Sharing and Use. Results and Discussions on the basis of the EU-StORe project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 117–133.
LibreCat | Files available
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47937
M. Beutner and J. N. Schneider, “The Importance of OER in European Education,” in OER – Quality Standards, Implementation, Sharing and Use. Results and Discussions on the basis of the EU-StORe project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 11–17.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47936
M. Beutner and J. N. Schneider, “The general structure of the SEEL Teacher Training Course,” in Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEL project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 64–65.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47942
M. Beutner and J. N. Schneider, “The structure of the SEEL Project,” in Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEL project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 20–32.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47941
M. Beutner and J. N. Schneider, “The Project SEEL – Basic information about the context,” in Sounds and Audios in E-learning scenarios. Results and Discussions on the basis of the SEEL project, M. Beutner, Ed. Köln, 2016, pp. 10–19.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 47932
M. Beutner and J. N. Schneider, SEEL - Handbuch für Lehrkräfte. IK-Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 47893
M. Beutner and J. N. Schneider, Teachers´ Manual and Teachers´ Guideline. A handbook for Teachers. . Paderborn, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 47897
M. Beutner and J. N. Schneider, Teachers´ Manual and Teachers´ Guideline. A handbook for Teachers. . 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 47895
M. Beutner and J. N. Schneider, SEEL- Expertenhandbuch. Paderborn: IK-Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 47896
M. Beutner and J. N. Schneider, SEEL- Handbook for Educators. Paderborn: IK-Verlag, 2016.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 3556
D. Euler and P. F. E. Sloane, “Neue Bildungslandschaften - Kommunales Bildungsmanagement als Zukunftsaufgabe,” Zeitschrift für Berufs-und Wirtschaftspädagogik, vol. 111, no. 1, pp. 1--10, 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 6248
A. Zoyke, H.-H. Kremer, and J. Sampaio-Araujo, “Komplexe Selbstlernaufgabe (,WiWi-Studies’) in der Eingangsphase wirtschaftswissenschaftlicher Bachelorstudiengänge. Einblicke in ein Design-Based Research-Projekt mit Studierendenbefragungen,” Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik, vol. 58, pp. 129–144, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6260
H.-H. Kremer and E. Rüschen, “What does Vocational Mean? Exploring the Understanding of Vocational in Higher Education and Vocational Education,” in Crossing Boundaries in Vocational Education and Training: Innovative Concepts for the 21st Century. Conference Proceedings, M. Gessler and L. Freund, Eds. Bremen, 2015, pp. 98–104.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 6263
N. Kerbs, H.-H. Kremer, E. Rüschen, J. Sampaio-Araujo, and A. Zoyke, “Gestaltung der Studieneingangsphase an einer wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät,” Das Hochschulwesen, vol. 2, pp. 67–73, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6264
M. Beutner, H.-H. Kremer, H. Kundisch, S. Rohde, and A. Zoyke, “Individuelle Kompetenzentwicklungswege: Bildungsarbeit in einer dualisierten Ausbildungsvorbereitung: Das Forschungs- und Entwicklungsprojekt InBig,” in Individuelle Kompetenzentwicklungswege: Bildungsarbeit in einer dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Ergebnisse und Reflexionen aus dem Forschungs- und Entwicklungsprojekt InBig, H.-H. Kremer and M.- Beutner, Eds. Drtmold, 2015, pp. 7–18.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6267
H.-H. Kremer and A. Zoyke, “Überlegungen zur Modellierung der Bildungsarbeit im Rahmen von InBig,” in Individuelle Kompetenzentwicklungswege: Bildungsarbeit in einer dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Ergebnisse und Reflexionen aus dem Forschungs- und Enwticklungsprojekt InBig, H.-H. Kremer and M. Beutner, Eds. Drtmold, 2015, pp. 19–40.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6268
T. Kranert, H.-H. Kremer, and A. Zoyke, “Bildungsgangarbeit an Berufskollegs. Diskussionsbericht zur Bestandserhebung an den Pilot-Berufskollegs im Projekt InBig,” in Individuelle Kompetenzentwicklungswege: Bildungsarbeit in einer dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Ergebnisse und Reflexionen aus dem Forschungs- und Entwicklungsprojekt InBig, H.-H. Kremer and M. Beutner, Eds. Detmold, 2015, pp. 41–76.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6403
H.-H. Kremer, M. Beutner, and T. Kranert, “Grundstrukturen und Arbeitsbasis - Zur Entwicklung der Standortkonzepte - InBig als Forschungsfrage und Entwicklungsarena,” in Individuelle Kompetenzentwicklungswege: Bildungsgangarbeit in einer dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Ergebnisse und Reflexionen aus dem Forschungs- und Entwicklungsprojekt InBig, H.-H. Kremer and M. Beutner, Eds. Detmold, 2015, pp. 77–86.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6405
S. Rose, T. Kranert, and H.-H. Kremer, “Kurzportrait zum Standortkonzept des Robert-Bosch-Berufskolleg der Stadt Dortmund,” in Individuelle Kompetenzentwicklungswege: Bildungsgangarbeit in einer dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Ergebnisse und Reflexionen aus dem Forschungs- und Entwicklungsprojekt InBig, H.-H. Kremer and M. Beutner, Eds. Detmold, 2015, pp. 87–100.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6406
M. Beutner, T. Kranert, and H.-H. Kremer, “Kurzportrait zum Standortkonzept des Berufskollegs Ernährung, Sozialwesen, Technik in Geilenkirchen,” in Individuelle Kompetenzentwicklungswege: Bildungsgangarbeit in einer dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Ergebnisse und Reflexionen aus dem Forschungs- und Entwicklungsprojekt InBig, H.-H. Kremer and M. Beutner, Eds. Detmold, 2015, pp. 109–129.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=208

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed