Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

516 Publications


2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 9258
Beutner, Marc, editor. Innovative Ansätze zum Serious Mobile Learning für Aus- und Weiterbildung. IK Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 9259
Beutner, Marc, editor. Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEL Project. IK Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 9271
Beutner, Marc. Innovatives Micro-Learning im Handwerk – Konzeption auf Basis der Struktur der OPALESCE Learning Units sowie handwerksbezogene Umsetzungsbeispiele aus dem Bereich Rechnungswesen. IK Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 9273
Beutner, Marc, and J. Schneider. SEEL – Expertenhandbuch. SEEL – Handbook for experts. IK Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6241
Kremer, H. Hugo. “Überlegungen zur Inklusion an Berufskollegs - Widerspruch, Anspruch und Herausforderung.” Inklusion als Chance und Gewinn für eine differenzierte Berufsbildung, edited by U. Bylinski and J. Rützel, Bonn, 2016, pp. 183–99.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6243
Kremer, H. Hugo, et al. “EDITORIAL zur Ausgabe 30: Inklusion in der beruflichen Bildung.” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30, 2016, pp. 1–4.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6244
Kremer, H. Hugo, and Marie-Ann Kückmann. “Multiprofessionelle Teamarbeit oder multiprofessionelle Akteure: Studie zur inklusiven Bildungsgangarbeit in der Ausbildungsvorbereitung.” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30, 2016, pp. 1–26.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 4421
Brahm, Taiga, et al. “The Crucial First Year: A Longitudinal Study of Students’ Motivational Development at a Swiss Business School.” Higher Education, vol. 73, no. 3, Springer Nature, 2016, pp. 459–78, doi:10.1007/s10734-016-0095-8.
LibreCat | DOI
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 4439
Autorengruppe, Institut für Wirtschaftspädagogik. Persönlichkeitsförderung Im Schulunterricht, Band I: Realistische Ursachenzuschreibungen. 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4460
Jenert, Tobias, et al. A Typology of Students’ Enculturation during the First Year at University. 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4461
Winkler, Christoph, et al. “Differentiating Novice, Non-Expert and Expert Entrepreneurs: A Self-Regulated Learning Perspective.” Academy of Management Proceedings, no. 1, 2016, p. 12056.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4462
Dilger, Bernadette, et al. Studienprogramm-Entwicklung in Unterschiedlichen Spannungsfeldern. 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4507
Jenert, Tobias. “Von der Curriculum - zur Studienprogrammentwicklung: Argumente für eine Perspektiverweiterung.” Pädagogische Hochschulentwicklung - Von der Programmatik zur Implementierung, edited by Tobias Jenert et al., Springer Verlag , 2016, pp. 26–29.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4533
Jenert, Tobias. “Mehr Als Nur „gute“ Stimmung: Einstellungen Und Motivation Studierender Als Zentraler Bestandteil Der Kompetenzentwicklung.” Vortrag Im Rahmen Des Expert_Innenforums Hochschuldidaktik Der Fachhochschule Oberösterreich., 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8885
Beutner, Marc, and J. Schneider. “The Project SEEL – Basic Information about the Context.” Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basic of the SEEL Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 10–19.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8887
Beutner, Marc, and J. Schneider. “The Strcture of the SEEL Project.” Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEl Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 20–32.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8888
Beutner, Marc, and J. Schneider. “Situation of Visual Impaired in Germany.” Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEl Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 34–42.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8889
Beutner, Marc. “Quasi-Experimental Design Concerning Learning with Sounds in Education.” Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEl Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 56–64.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8890
Beutner, Marc, and J. Schneider. “The General Structure of the SEEL Teacher Training Course.” Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEl Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 64–65.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8891
Beutner, Marc. “Insights in the Evaluation Results of the SEEL Project.” Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEl Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 81–83.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6500
Frehe, Petra, and H. Hugo Kremer. “Ausbildungsvorbereitung als Domäne - Inklusion in der Exklusion?” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30, 2016, pp. 1–21.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 6977
Kremer, H. Hugo, et al. “Inklusion in der beruflichen Bildung.” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online, no. 30, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 12892
Beutner, Marc, and J. Schneider. Handbuch für Lehrkräfte. Ein Handbuch zur Nutzung des SEEL-Online-Course-Creators. IK Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 4639
Euler, Dieter, et al. Kommunales Bildungsmanagement - Kernkomponenten Und Gelingensbedingungen. EUSL, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 50998
Jahnke, Heike, et al. “Entwicklung, Implementierung Und Evaluation Eines Tagungsportfolios.” Seminar, vol. 22(1), 2016, pp. 82–96.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47954
Beutner, Marc, et al. “Insights in the OER Rating – Database – Structures, Advantages and Challenges.” OER – Quality Standards, Implementation, Sharing and Use. Results and Discussions on the Basis of the EU-StORe Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 43–50.
LibreCat | Files available
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47945
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. “Use and Implementation of OERs in Germany.” OER – Quality Standards, Implementation, Sharing and Use. Results and Discussions on the Basis of the EU-StORe Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 53–61.
LibreCat | Files available
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47934
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. “Situation of Visual Impaired in Germany.” Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEL Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 34–42.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47935
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. “The EU-StORe Project.” OER – Quality Standards, Implementation, Sharing and Use. Results and Discussions on the Basis of the EU-StORe Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 19–27.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47939
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. “The OER Quality Standards.” OER – Quality Standards, Implementation, Sharing and Use. Results and Discussions on the Basis of the EU-StORe Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 29–41.
LibreCat | Files available
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47933
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. “Evaluation Results Concerning OER and the EU-StORe Project.” OER – Quality Standards, Implementation, Sharing and Use. Results and Discussions on the Basis of the EU-StORe Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 117–33.
LibreCat | Files available
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47937
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. “The Importance of OER in European Education.” OER – Quality Standards, Implementation, Sharing and Use. Results and Discussions on the Basis of the EU-StORe Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 11–17.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47936
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. “The General Structure of the SEEL Teacher Training Course.” Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEL Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 64–65.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47942
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. “The Structure of the SEEL Project.” Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEL Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 20–32.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47941
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. “The Project SEEL – Basic Information about the Context.” Sounds and Audios in E-Learning Scenarios. Results and Discussions on the Basis of the SEEL Project, edited by Marc Beutner, 2016, pp. 10–19.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 47932
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. SEEL - Handbuch für Lehrkräfte. IK-Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 47893
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. Teachers´ Manual and Teachers´ Guideline. A handbook for Teachers. . 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 47897
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. Teachers´ Manual and Teachers´ Guideline. A Handbook for Teachers. . 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 47895
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. SEEL- Expertenhandbuch. IK-Verlag, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 47896
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. SEEL- Handbook for Educators. IK-Verlag, 2016.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 3556
Euler, Dieter, and Peter F. E. Sloane. “Neue Bildungslandschaften - Kommunales Bildungsmanagement als Zukunftsaufgabe.” Zeitschrift für Berufs-und Wirtschaftspädagogik, vol. 111, no. 1, 2015, pp. 1--10.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 6248
Zoyke, A., et al. “Komplexe Selbstlernaufgabe (,WiWi-Studies’) in der Eingangsphase wirtschaftswissenschaftlicher Bachelorstudiengänge. Einblicke in ein Design-Based Research-Projekt mit Studierendenbefragungen.” Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik, vol. 58, 2015, pp. 129–44.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6260
Kremer, H. Hugo, and E. Rüschen. “What Does Vocational Mean? Exploring the Understanding of Vocational in Higher Education and Vocational Education.” Crossing Boundaries in Vocational Education and Training: Innovative Concepts for the 21st Century. Conference Proceedings, edited by M. Gessler and L. Freund, 2015, pp. 98–104.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 6263
Kerbs, N., et al. “Gestaltung der Studieneingangsphase an einer wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät.” Das Hochschulwesen, vol. 2, 2015, pp. 67–73.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6264
Beutner, Marc, et al. “Individuelle Kompetenzentwicklungswege: Bildungsarbeit in Einer Dualisierten Ausbildungsvorbereitung: Das Forschungs- Und Entwicklungsprojekt InBig.” Individuelle Kompetenzentwicklungswege: Bildungsarbeit in Einer Dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Ergebnisse Und Reflexionen Aus Dem Forschungs- Und Entwicklungsprojekt InBig, edited by H.-H. Kremer and M- Beutner, 2015, pp. 7–18.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6267
Kremer, H. Hugo, and A. Zoyke. “Überlegungen Zur Modellierung Der Bildungsarbeit Im Rahmen von InBig.” Individuelle Kompetenzentwicklungswege: Bildungsarbeit in Einer Dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Ergebnisse Und Reflexionen Aus Dem Forschungs- Und Enwticklungsprojekt InBig, edited by H.-H. Kremer and M. Beutner, 2015, pp. 19–40.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6268
Kranert, T., et al. “Bildungsgangarbeit an Berufskollegs. Diskussionsbericht zur Bestandserhebung an den Pilot-Berufskollegs im Projekt InBig.” Individuelle Kompetenzentwicklungswege: Bildungsarbeit in einer dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Ergebnisse und Reflexionen aus dem Forschungs- und Entwicklungsprojekt InBig, edited by H.-H. Kremer and M. Beutner, 2015, pp. 41–76.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6403
Kremer, H. Hugo, et al. “Grundstrukturen und Arbeitsbasis - Zur Entwicklung der Standortkonzepte - InBig als Forschungsfrage und Entwicklungsarena.” Individuelle Kompetenzentwicklungswege: Bildungsgangarbeit in einer dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Ergebnisse und Reflexionen aus dem Forschungs- und Entwicklungsprojekt InBig, edited by H.-Hugo Kremer and Marc Beutner, 2015, pp. 77–86.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6405
Rose, S., et al. “Kurzportrait zum Standortkonzept des Robert-Bosch-Berufskolleg der Stadt Dortmund.” Individuelle Kompetenzentwicklungswege: Bildungsgangarbeit in einer dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Ergebnisse und Reflexionen aus dem Forschungs- und Entwicklungsprojekt InBig, edited by H.-Hugo Kremer and Marc Beutner, 2015, pp. 87–100.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 6406
Beutner, Marc, et al. “Kurzportrait zum Standortkonzept des Berufskollegs Ernährung, Sozialwesen, Technik in Geilenkirchen.” Individuelle Kompetenzentwicklungswege: Bildungsgangarbeit in einer dualisierten Ausbildungsvorbereitung. Ergebnisse und Reflexionen aus dem Forschungs- und Entwicklungsprojekt InBig, edited by H.-Hugo Kremer and Marc Beutner, 2015, pp. 109–29.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=208

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed