Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

107 Publications


2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
Sloane, Hannah Sabrina, and Sabrina Schmöckel. “Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration),” 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52864
Sloane, Hannah Sabrina, and Jana Heidebrecht. “Entwurfsmuster: Fachsensible Wissenschaftliche Begleitung,” 2023.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 47627
Mordhorst, Lisa, and Tobias Jenert. “Curricular Integration of Academic and Vocational Education: A Theory-Based Empirical Typology of Dual Study Programmes in Germany.” Higher Education 85, no. 6 (2022): 1257–79. https://doi.org/10.1007/s10734-022-00889-7.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8520
Jenert, Tobias. “Wie unterrichten wir Wirtschaft? Förderung fachbezogener Reflexion angehender Wirtschaftslehrender,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8519
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm . “Fostering Pre-Service Economics Teachers´ Reflection on Their Attitudes towards the Discipline,” 2019.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 4441
Jenert, Tobias, Gabi Reinmann, and Tobias Schmohl. Hochschulbildungsforschung: Theoretische, Methodologische Und Methodische Denkanstöße Für Die Hochschuldidaktik, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4453
Jenert, Tobias, Dietrich Wagner, Luci Gommers, and Taiga Brahm. “Developing Undergraduate Management Students ‘Reflection Capabilities’’.’” In Academy of Management Proceedings, 10602, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4500
Jenert, Tobias. “,Messy Research‘: Methodologische Herausforderungen Der Hochschulbildungsforschung.” In Theorie Und Praxis Der Hochschulbildungsforschung: Theoretische, Methodologische Und Methodische Denkanstöße Für Die Hochschuldidaktik, 149–66. Springer Verlag, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4505
Jenert, Tobias, M. Barnat, P. Salden, and B. Dilger. “Struktur, Prozess Oder Didaktik Als Ausgangspunkt? Ein Integratives Modell Der Curriculumentwicklung an Hochschulen.” In Blickpunkt Hochschuldidaktik, 149–64. Bielefeld: Bertelsmann , 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4506
Jenert, Tobias. “Transfer von, in oder zwischen Lehrentwicklungsprojekten an Hochschulen. Oder: Warum es so schwer ist, Gutes nachzumachen. .” In Das Writing Fellow-Programm: Ein Praxishandbuch zum Schreiben in der Lehre, edited by Stephanie Dreifürst, Franziska Liebetanz, and Anja Voigt, 3:26–29. Theorie und Praxis der Schreibwissenschaft . Bielefeld: WBV, 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=282

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed