Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

437 Publications


2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41380
Seifert, A. (2018). Aspekte bildungswissenschaftlicher Kompetenz. Ansätze, Ergebnisse, Implikationen. Arbeitsgruppe der Didaktik der Physik. Arbeitsgruppe der Didaktik der Physik, Paderborn.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31655
Scharlau, I. (2018). Einheitlich, doch nicht ganz: Zur Fachdidaktik des Hochschul- und Schulfachs Psychologie. Psychologieunterricht, 51, 35–38.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29115
Klingsieck, K. B. (2018). Kurz und knapp – die Kurzskala des Fragebogens                    „Lernstrategien im Studium“ (LIST). Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 249–259. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000230
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35291
Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K. B., & Fries, S. (2018). “I’ll stop procrastinating now!” Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. Journal of Prevention & Intervention in the Community, 46(2), 143–157.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29118
van Eerde, W., & Klingsieck, K. B. (2018). Overcoming procrastination? A meta-analysis of intervention studies. Educational Research Review, 73–85. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2018.09.002
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46935
Scherer, C., Sennewald, N., Golombek, C., & Klingsieck, K. B. (2018). Welche Studierenden nutzen die Angebote von Schreibzentren? Erkenntnisse aus einer Studie zur selbsteingeschätzen Schreibkompetenz. Journal Der Schreibberatung, 16, 77–86.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46934
Kordts-Freudinger, R., Klingsieck, K. B., & Seifried, E. (2018). Beforschung einer eigenen Vorlesung: Effekte von Wahlfreiheit auf Leistung und Konfidenz. Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, 13(1), 85–104.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 29073
Scharlau, I., & Klingsieck, K. (2018). Schreiben im Psychologiestudium. Verlag Barbara Budrich.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35423
Klingsieck, K. B., & Liszt, V. (2018). Effects of learning design patterns in service learning courses. Active Learning in Higher Education, 19, 47–59.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 35425
Klingsieck, K. B., & Scharlau, I. (2018). Schreiben im Psychologiestudium.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32162
Karsten, A. (2017). Videokonfrontation als Methode für die angewandte Schreibforschung. Zwischen Investigation und Intervention. In M. Brinkschulte & D. Kreitz (Eds.), Qualitative Methoden in der Schreibforschung (Vol. 1, pp. 63–84). wbv. https://doi.org/10.3278/6004549w
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32163
Karsten, A., & Stock, I. (2017). Zwei Varianten qualitativer Textanalyse zur Identifikation von Stimme(n) in Texten. In M. Brinkschulte & D. Kreitz (Eds.), Qualitative Methoden in der Schreibforschung (Vol. 1, pp. 189–207). wbv.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6075
Krüger, A., Tünnermann, J., & Scharlau, I. (2017). Measuring and modeling salience with the theory of visual attention. Attention, Perception, & Psychophysics, 79(6), 1593–1614. https://doi.org/10.3758/s13414-017-1325-6
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28979
Tünnermann, J., Krüger, A., & Scharlau, I. (2017). Measuring Attention and Visual Processing Speed by Model-based Analysis of Temporal-order Judgments. Journal of Visualized Experiments. https://doi.org/10.3791/54856
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31649
Steinhausen, J., & Scharlau, I. (2017). Gegen das weibliche Cooling-out in der Wissenschaft. Mentoring für Frauen in der Promotionsphase. In R. Petersen, M. Budde, P. S. Brocke, G. Doebert, H. Rudack, & H. Wolf (Eds.), Praxishandbuch Mentoring in der Wissenschaft (pp. 315–330). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14268-1_24
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31650
Scharlau, I. (2017). Diese Linie sollte man verlängern: Zum Verhältnis der Hochschuldidaktik zu den Fächern. In W.-D. Webler & H. Jung-Paarmann (Eds.), Zwischen Wissenschaftsforschung, Wissenschaftspropädeutik und Hochschulpolitik. Hochschuldidaktik als lebendige Werkstatt. Festschrift für Ludwig Huber zum 80. Geburtstag (pp. 229–242). UVW.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 | OA
Bohndick, C., Rosman, T., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2017). The interplay between subjective abilities and subjective demands and its relationship with academic success. An application of the person–environment fit theory. Higher Education, 75(5), 839–854. https://doi.org/10.1007/s10734-017-0173-6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Bohndick, C., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2017). Competencies and career choice motives: characteristics of high school students interested in teacher education programmes. Journal of Education for Teaching, 43(5), 566–580. https://doi.org/10.1080/02607476.2017.1355029
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 | OA
Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2017). Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus. In B. Kracke & P. Noack (Eds.), Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie (pp. 163–179). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54061-5_10-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
Hilkenmeier, J., & Buhl, H. M. (2017). Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung. In G. Aich, C. Kuboth, M. Gartmeier, & D. Sauer (Eds.), Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern (Vol. 1, pp. 76–85). Schneider-Verlag.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed