Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
456 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
Koppenborg, M., & Klingsieck, K. B. (2024). „Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval). Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000381
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 |

Kurock, R., Teichert, J., Meister, D. M., Gerhardts, L., Buhl, H. M., & Bonanati, S. (2024). A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents’ information‐related Internet use as a co‐construction process. Journal of Adolescence, 96(3), 566–579. http://dx.doi.org/10.1002/jad.12264
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53069 |

Banh, N. C., & Scharlau, I. (2024). Effects of task difficulty on visual processing speed. Tagung experimentell arbeitender Psycholog:innen (TeaP), Regensburg.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54889 |

Stratmann, L., Banh, N. C., Scharlau, I., & Dressler, F. (2024). Safety Assistance Systems for Bicyclists: Toward Empirical Studies of the Dooring Problem. ACM Symposium on Principles of Distributed Computing (PODC 2024), Advanced Tools, Programming Languages, and PLatforms for Implementing and Evaluating Algorithms for Distributed Systems (ApPLIED 2024). https://doi.org/10.1145/3663338.3665831
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54776 |

Soyka, C., & Schaper, N. (2024). Analyzing student response processes to refine and validate a competency model and competency-based assessment task types. Frontiers in Education, 9, Article 1397027. https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1397027
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53816 |

Biermeier, K., Scharlau, I., & Yigitbas, E. (2024). Measuring Visual Attention Capacity Across xReality. Proceedings of the 17th International Conference on PErvasive Technologies Related to Assistive Environments (PETRA 2024). https://doi.org/10.1145/3652037.3652050
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
Gruchel, N., Kurock, R., Bonanati, S., & Buhl, H. M. (2024). Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation. Journal of Research in Childhood Education.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55577
Koppenborg, M., Ebert, A., & Klingsieck, K. B. (2024). Trait- and State-Aspects of Procrastination and Their Relation to Study Satisfaction. European Journal of Psychological Assessment. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000853
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55578
Klingsieck, K. B. (2024). Procrastination – Having, or Not Having Self-Access, That Is the Question. European Psychologist, 29(2), 123–135. https://doi.org/10.1027/1016-9040/a000528
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55721 |

Stock, I., Karsten, A., & Eik-Nes, N. L. (2024). Knowledge telling und knowledge transforming. Eine dialogische Perspektive. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 75–82). wbv.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55723 |

Karsten, A., & Bertau, M.-C. (2024). Stimme. Eine dialogische Perspektive. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 261–267). wbv.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 32394 |

Karsten, A., & Haacke-Werron, S. (Eds.). (2024). 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens. wbv. https://dx.doi.org/10.3278/9783763976584
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55720 |

Haacke-Werron, S., & Karsten, A. (2024). Einleitung. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 11–14). wbv.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55722 |

Karsten, A. (2024). Schreibprozess. Eine dialogische sprachpsychologische Perspektive. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 213–220).
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56887
Kamin, A.-M., Meister, D. M., & Buhl, H. M. (2024). Elterliche Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien . In S. Aßmann, S. Grafe , & A. Martin (Eds.), Medien - Bildung - Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven. Julius Klinkhardt.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56888
Gruchel, N., Kurock, R., & Buhl, H. M. (2024). Digitale häusliche Lernumwelt – Veränderungen der elterlichen Unterstützung bei der informationsorientierten Internetnutzung von Fünft- und Siebtklässler*innen . Deutsche Gesellschaft für Psychologie, Wien.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56264 |

Buhl, H. M., Fisher, J. B., & Rohlfing, K. (2024). Changes in partner models – Effects of adaptivity in the course of explanations. Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, 46.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58361
Depenbusch, S., & Schaper, N. (2024). Ist Job Crafting eine hilfreiche Bewältigungsstrategie im Umgang mit Technostress? DGPs Kongress, Wien.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57356 |

Schaffer, M. E., Terfloth, L., Schulte, C., & Buhl, H. M. (2024). Perception and Consideration of the Explainees’ Needs for Satisfying Explanations. 2nd World Conference on eXplainable Artificial Intelligence, Valletta, Malta.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57357 |

Schaffer, M. E., Terfloth, L., Schulte, C., & Buhl, H. M. (2024). Explainers’ Mental Representations of Explainees’ Needs in Everyday Explanations. Joint Proceedings of the XAI-2024 Late-Breaking Work, Demos and Doctoral Consortium. 3793.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)