Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

436 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31655
Scharlau, Ingrid. “Einheitlich, doch nicht ganz: Zur Fachdidaktik des Hochschul- und Schulfachs Psychologie.” Psychologieunterricht 51 (2018): 35–38.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29115
Klingsieck, Katrin B. “Kurz und knapp – die Kurzskala des Fragebogens                    „Lernstrategien im Studium“ (LIST).” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2018, 249–59. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000230.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35291
Grunschel, Carola, Justine Patrzek, Katrin B. Klingsieck, and Stefan Fries. “‘I’ll Stop Procrastinating Now!’ Fostering Specific Processes of Self-Regulated Learning to Reduce Academic Procrastination.” Journal of Prevention & Intervention in the Community 46, no. 2 (2018): 143–157.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29118
Eerde, Wendelien van, and Katrin B. Klingsieck. “Overcoming Procrastination? A Meta-Analysis of Intervention Studies.” Educational Research Review, 2018, 73–85. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2018.09.002.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46935
Scherer, Cornelia, Nadja Sennewald, Christiane Golombek, and Katrin B. Klingsieck. “Welche Studierenden Nutzen Die Angebote von Schreibzentren? Erkenntnisse Aus Einer Studie Zur Selbsteingeschätzen Schreibkompetenz.” Journal Der Schreibberatung 16 (2018): 77–86.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46934
Kordts-Freudinger, Robert, Katrin B. Klingsieck, and Eva Seifried. “Beforschung Einer Eigenen Vorlesung: Effekte von Wahlfreiheit Auf Leistung Und Konfidenz.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 13, no. 1 (2018): 85–104.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 29073
Scharlau, Ingrid, and Katrin Klingsieck. Schreiben im Psychologiestudium. Leverkusen: Verlag Barbara Budrich, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35423
Klingsieck, Katrin B., and Verena Liszt. “Effects of Learning Design Patterns in Service Learning Courses.” Active Learning in Higher Education 19 (2018): 47–59.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 35425
Klingsieck, Katrin B., and Ingrid Scharlau. Schreiben Im Psychologiestudium, 2018.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32162
Karsten, Andrea. “Videokonfrontation als Methode für die angewandte Schreibforschung. Zwischen Investigation und Intervention.” In Qualitative Methoden in der Schreibforschung, edited by Melanie Brinkschulte and David Kreitz, 1:63–84. Theorie und Praxis der Schreibwissenschaft. Bielefeld: wbv, 2017. https://doi.org/10.3278/6004549w.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32163
Karsten, Andrea, and Ingrid Stock. “Zwei Varianten qualitativer Textanalyse zur Identifikation von Stimme(n) in Texten.” In Qualitative Methoden in der Schreibforschung , edited by Melanie Brinkschulte and David Kreitz, 1:189–207. Theorie und Praxis der Schreibwissenschaft. Bielefeld: wbv, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6075
Krüger, Alexander, Jan Tünnermann, and Ingrid Scharlau. “Measuring and Modeling Salience with the Theory of Visual Attention.” Attention, Perception, & Psychophysics 79, no. 6 (2017): 1593–1614. https://doi.org/10.3758/s13414-017-1325-6.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28979
Tünnermann, Jan, Alexander Krüger, and Ingrid Scharlau. “Measuring Attention and Visual Processing Speed by Model-Based Analysis of Temporal-Order Judgments.” Journal of Visualized Experiments, 2017. https://doi.org/10.3791/54856.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31649
Steinhausen, Julia, and Ingrid Scharlau. “Gegen das weibliche Cooling-out in der Wissenschaft. Mentoring für Frauen in der Promotionsphase.” In Praxishandbuch Mentoring in der Wissenschaft, edited by Renate Petersen, Mechthild Budde, Pia Simone Brocke, Gitta Doebert, Helga Rudack, and Henrike Wolf, 315–30. Wiesbaden: Springer VS, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14268-1_24.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31650
Scharlau, Ingrid. “Diese Linie sollte man verlängern: Zum Verhältnis der Hochschuldidaktik zu den Fächern.” In Zwischen Wissenschaftsforschung, Wissenschaftspropädeutik und Hochschulpolitik. Hochschuldidaktik als lebendige Werkstatt. Festschrift für Ludwig Huber zum 80. Geburtstag, edited by Wolff-Dietrich Webler and Helga Jung-Paarmann, 229–42. Bielefeld: UVW, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 | OA
Bohndick, Carla, Tom Rosman, Susanne Kohlmeyer, and Heike M. Buhl. “The Interplay between Subjective Abilities and Subjective Demands and Its Relationship with Academic Success. An Application of the Person–Environment Fit Theory.” Higher Education 75, no. 5 (2017): 839–54. https://doi.org/10.1007/s10734-017-0173-6.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Bohndick, Carla, Susanne Kohlmeyer, and Heike M. Buhl. “Competencies and Career Choice Motives: Characteristics of High School Students Interested in Teacher Education Programmes.” Journal of Education for Teaching 43, no. 5 (2017): 566–80. https://doi.org/10.1080/02607476.2017.1355029.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 | OA
Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus.” In Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie, edited by Bärbel Kracke and Peter Noack, 163–79. Berlin: Springer, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54061-5_10-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
Hilkenmeier, Johanna, and Heike M. Buhl. “Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung.” In Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern, edited by Gernot Aich, Christina Kuboth, Martin Gartmeier, and Daniela Sauer, 1:76–85. Hohengehren: Schneider-Verlag, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32539
Hilkenmeier, Johanna, Sabrina Wiescholek, and Heike M. Buhl. “Motivationsförderung am Elternsprechtag. Zum Zusammenhang zwischen eingeschätzter Leseleistung, Lehrer- und Elternverhalten.” Psychologie in Erziehung und Unterricht 64, no. 4 (2017). https://doi.org/10.2378/peu2017.art18d.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed