Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
472 Publications
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58361
Depenbusch, Sarah, and Niclas Schaper. “Ist Job Crafting Eine Hilfreiche Bewältigungsstrategie Im Umgang Mit Technostress?,” 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58322
Klingsieck, Katrin B., and Carola Grunschel. “Procrastination of learners in school and at universities.” Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 56, no. 4 (2024): 159–61. https://doi.org/10.1026/0049-8637/a000297.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57356 |

Schaffer, Michael Erol , Lutz Terfloth, Carsten Schulte, and Heike M. Buhl. “Perception and Consideration of the Explainees’ Needs for Satisfying Explanations.” Paderborn University, Paderborn, Germany, 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57357 |

Schaffer, Michael Erol , Lutz Terfloth, Carsten Schulte, and Heike M. Buhl. “Explainers’ Mental Representations of Explainees’ Needs in Everyday Explanations.” In Joint Proceedings of the XAI-2024 Late-Breaking Work, Demos and Doctoral Consortium. 3793. Paderborn University, Paderborn, Germany, 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53072 |

Banh, Ngoc Chi, Jan Tünnermann, Katharina J. Rohlfing, and Ingrid Scharlau. “Benefiting from Binary Negations? Verbal Negations Decrease Visual Attention and Balance Its Distribution.” Frontiers in Psychology 15 (2024). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1451309.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57846
Kaemper, Mara, Heike M. Buhl, and Katrin B. Klingsieck. “How to Improve Student Teachers’ Self-Regulated Competency Development.” Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 56, no. 4 (2024): 197–208. https://doi.org/10.1026/0049-8637/a000301.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57903
Bobe, Julia, and Katrin B. Klingsieck. “Der Einfluss Des Antizipierten Subjektiven Unwohlseins Auf Akademische Prokrastination .” Ansorge, Gugerell, Pomper, Szaszkó, Werner (Eds.) Congress of the German and Austrian Psychological Societies 2024. Lengerich: Pabst., 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58110
Gruchel, Nicole, and Anna-Maria Kamin. “Mediennutzung von Eltern.” In Handbuch Digitalisierung in der Kita. Grundlagen, Kompetenzen und Praxis, edited by Lara Schindler, 1st ed., 305–26. Hürth: Carl Link, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 |

Kurock, Ricarda, Jeannine Teichert, Dorothee M. Meister, Lara Gerhardts, Heike M. Buhl, and Sabrina Bonanati. “A Mixed‐methods Study of the Quality of Parental Support during Adolescents’ Information‐related Internet Use as a Co‐construction Process.” Journal of Adolescence 96, no. 3 (2024): 566–79. http://dx.doi.org/10.1002/jad.12264.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47887
Richter, Lea, Nicole Gruchel, Heike M. Buhl, and Anna-Maria Kamin. “Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern.” MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung 20 (2023): 293–319. https://doi.org/10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x.
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46933
Koppenborg, Markus, Katrin B. Klingsieck, and Joachim Hüffmeier. “Conjunctive and Additive Group Work Reduce Academic Procrastination: Insights from a Vignette Study.” Current Psychology, 2023. https://doi.org/10.1007/s12144-023-04294-w.
LibreCat
| DOI
2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 45658
Grotegut, Lea. GEProS - Entwicklung und Evaluation einer digitalen Simulation zur Förderung diagnostischer Kompetenz von Lehramtsstudierenden. Paderborn: Universität Paderborn, 2023. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1753.
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48087
Grotegut, Lea, and Katrin B. Klingsieck. “Kompetenzentwicklung in Der Lehrkräftebildung: Der Mehrwert Einer Digitalen Simulation.” ZeHf – Zeitschrift Für Empirische Hochschulforschung 7, no. 1 (2023): 56–73. https://doi.org/10.3224/zehf.v7i1.05.
LibreCat
| DOI
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48730
Bobe, Julia, and Katrin B. Klingsieck. “Aufschieben, Weil Man Sich Schlecht Fühlt, Oder Sich Schlecht Fühlen, Weil Man Aufschiebt? – Gruppenspezifische Unterschiede Im Verhalten Und Erleben von Prokrastination,” 2023.
LibreCat
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48731
Bobe, Julia, and Katrin B. Klingsieck. “Prokrastination Und Das Schlechte Gewissen - Gruppenunterschiede Im Erleben Und Auftreten von Prokrastination.,” 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48595
Peters, Tobias Martin, and Roel W. Visser. “The Importance of Distrust in AI.” In Communications in Computer and Information Science. Cham: Springer Nature Switzerland, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44070-0_15.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42641 |

Scharlau, Ingrid. “Wissenschaft und Alltagserfahrung: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik der Psychologie.” In Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen, edited by Gabi Reinmann and Rüdiger Rhein, 49–74. Bielefeld: transcript, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48777
Fumagalli, Fabian, Maximilian Muschalik, Eyke Hüllermeier, and Barbara Hammer. “Incremental Permutation Feature Importance (IPFI): Towards Online Explanations on Data Streams.” Machine Learning, 2023. https://doi.org/10.1007/s10994-023-06385-y.
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48370 |

Kurock, Ricarda, Jeannine Teichert, Dorothee M. Meister, Lara Gerhardts, Heike M. Buhl, and Sabrina Bonanati. “A Mixed-Methods Study of the Quality of Parental Support during Adolescents’ Information-Related Internet Use as a Co-Construction Process.” Journal of Adolescence 1, no. 14 (2023). https://doi.org/10.1002/jad.12264.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45862
Scharlau, Ingrid, and Andrea Karsten. “Schreibfokussierte Graduiertenförderung: Reflexive Spezialisierung für interdisziplinäre Forschungskontexte.” In Neues Handbuch Hochschullehre, edited by Brigitte Berendt, Andreas Fleischmann, Gudrun Salmhofer, Niclas Schaper, Birgit Szczyrba, Matthias Wiemer, and Johannes Wildt, 111:17–35. G 4.18. DUZ medienhaus, 2023.
LibreCat