Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

434 Publications


2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46289 | OA
Banh, Ngoc Chi, Ingrid Scharlau, and Katharina J. Rohlfing. “Folgen Wiederholter Negation Auf Die Aufmerksamkeit.” In 52. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Psychologie, edited by Christina Bermeitinger and Werner Greve. Pabst Science Publishers, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46285
Peters, Tobias Martin, and Ingrid Scharlau. “Gesundes Misstrauen Gegenüber Erklärungen.” In 52. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Psychologie, edited by Christina Bermeitinger and Werner Greve. 52. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Psychologie - Abstracts. Pabst Science Publisher, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35144 | OA
Buhl, Heike M., Nils Sagolla, and Carla Bohndick. “Die Förderung von Reflexionskompetenz und Reflexion durch die angeleitete Bearbeitung eines weiterentwicklungsorientierten Online-Self-Assessments.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand 15, no. 1 (2022): 117–36.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32564
Gruchel, Nicole, Ricarda Kurock, Sabrina Bonanati, and Heike M. Buhl. “Parental Involvement and Children’s Internet Uses - Relationship with Parental Role Construction, Self-Efficacy, Internet Skills, and Parental Instruction.” Computers & Education 182 (2022). https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104481.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
Rozental, Alexander, David Forsström, Ayah Hussoon, and Katrin B. Klingsieck. “Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases.” Frontiers in Psychology 13 (2022). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.783570.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35415
Bobe, Julia, Theresa Schnettler, Anne Scheunemann, Stefan Fries, Lisa Bäulke, Daniel O. Thies, Markus Dresel, et al. “Delaying Academic Tasks and Feeling Bad About It.” European Journal of Psychological Assessment, 2022. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000728.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35416
Grotegut, Lea, and Katrin B. Klingsieck. “Wie können unterschiedliche Aspekte diagnostischer Kompetenz                    gefördert werden?” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2022. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000352.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35419
Koppenborg, Markus, and Katrin B. Klingsieck. “Social Factors of Procrastination: Group Work Can Reduce Procrastination among Students.” Social Psychology of Education 25, no. 1 (2022): 249–74. https://doi.org/10.1007/s11218-021-09682-3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35418
Koppenborg, Markus, and Katrin B. Klingsieck. “Group Work and Student Procrastination.” Learning and Individual Differences 94 (2022). https://doi.org/10.1016/j.lindif.2022.102117.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35417
Klingsieck, Katrin B., Thomas John, and Dennis Kundisch. “Procrastination in the Looking Glass of Self-Awareness. Can Gamified Self-Monitoring Reduce Academic Procrastination?” Die Hochschullehre, 2022. https://doi.org/10.3278/HSL2205W.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31783
Scharlau, Ingrid, and Tobias Jenert. “*.” In Doing Research: Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage, edited by Sandra Hofhues and Konstanze Schütze, 25–58. Bielefeld: transcript, n.d.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32563 | OA
Bonanati, Sabrina, Ricarda Kurock, Nicole Gruchel, and Heike M. Buhl. “Kooperation von Elternhaus und Schule zum Thema ‘digitale Medien’. Unterschiede zwischen Elternhäusern und Zusammenhänge mit elterlichen Fähigkeiten zur Nutzung und Gestaltung des Internets sowie Medienerziehung.” MedienPädagogik 46 (2022): 72–92. https://doi.org/10.21240/mpaed/46/2022.01.15.x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32565 | OA
Kurock, Ricarda, Nicole Gruchel, Sabrina Bonanati, and Heike M. Buhl. “Family Climate and Social Adaptation of Adolescents in Community Samples: A Systematic Review.” Adolescent Research Review, 2022. https://doi.org/10.1007/s40894-022-00189-2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35142
Kurock, Ricarda, Nicole Gruchel, Sabrina Bonanati, and Heike M. Buhl. “Frag mich, dann helfe ich dir – Familienklima und Hilfebitten von Kindern als Gelingensbedingungen für elterliche Unterstützung bei Informationssuchen im Internet.” Empirische Pädagogik 36, no. 2 (2022): 12–32.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35141
Gruchel, Nicole, Ricarda Kurock, Sabrina Bonanati, and Heike M. Buhl. “Soziale Disparitäten in der schulbezogenen Internetnutzung von Kindern überwinden: Die Rolle der elterlichen Unterstützung als möglicher Vermittler.” Empirische Pädagogik 36, no. 2 (2022): 204–21.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34014 | OA
Haacke-Werron, Stefanie, Andrea Karsten, and Ingrid Scharlau. “Einleitung.” In Reflexive Schreibwissenschaft. Disziplinäre und praktische Perspektiven, edited by Stefanie Haacke-Werron, Andrea Karsten, and Ingrid Scharlau, 9–18. Theorie und Praxis der Schreibwissenschaft. Bielefeld: WBV, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35143
Bonanati, Sabrina, Heike M. Buhl, Lara Gerhardts, Anna-Maria Kamin, and Dorothee Meister. “Digitale häusliche Lernumgebung: Prädiktoren und Effekte elterlicher Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien.” Medienimpulse 60, no. 4 (2022). https://doi.org/10.21243/mi-04-22-17.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33864 | OA
Jenert, Tobias, and Ingrid Scharlau. “Wissenschaftsdidaktik als Verständigung über wissenschaftliches Handeln – eine Auslegeordnung.” In Wissenschaftsdidaktik I: Einführung, edited by Gabi Reinmann and Rüdiger Rhein, 155–79. Bielefeld: transcript, 2022. https://doi.org/10.14361/9783839460979-008.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31678 | OA
Jenert, Tobias, and Ingrid Scharlau. “Wissenschaftskommunikation als Verständigung: Chance für die Hochschulentwicklung?!” Zeitschrift für Hochschulentwicklung 17, no. 2 (2022).
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53111
Schneider, Tamara, and Katrin B. Klingsieck. “‘ProGRess’ - Prokrastination reduzieren und Gesundheit fördern. ,” 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed