Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

437 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33760
Ullrich, Meike, et al. “Piloteinsatz einer E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierung.” 20. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), edited by Peter A. Henning et al., Gesellschaft für Informatik e.V., 2022, pp. 233–34, doi: 10.18420/delfi2022-047 .
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33764
Ullrich, Meike, et al. “E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierung.” 20. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), edited by Peter A. Henning et al., Gesellschaft für Informatik e.V., 2022, pp. 247–48, doi: 10.18420/delfi2022-053 .
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
Decius, Julian, et al. “Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of  Short Measure for White-Collar Workers.” European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40060
Decius, Julian, et al. “Off Your Own Bat or Aided by Others: A Vignette Study on the Role of Metacognitions and Social Support for Informal Workplace Learning.” Hawaii International Conference On Education., 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
Seifert, Andreas, et al. “Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work.” EARLI SIG14 Conference, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40267
Depenbusch, Sarah, et al. Effects of Digital Transformation on Job Satisfaction and Employee Retention: An Integrative Framework. 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40278
Rogge, Tim, and Andreas Seifert. “Digitaler Wechselunterricht in der gymnasialen Oberstufe – ein Modell mit Zukunft?” AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Pädagogische Kompetenz als Ausgangspunkt beruflichen Könnens!? Ergebnisse der Kompetenzmessung angehender Lehrkräfte unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen.” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education., vol. 45, no. 1, 2022, pp. 3–15.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
Watson, Christina, et al. “Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.” DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37032
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Inwiefern ist die Professionalisierung in Praxisphasen schulformspezifisch? Ergebnisse der Messung pädagogischer Kompetenzen Studierender in Deutschland.” Österreichisches Religionspädagogisches Forum, vol. 30, no. 1, 2022, pp. 239–60.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40260
Schumacher, Jan-Philip, et al. “Participative Human-Factor Evaluation in the Context of Digital Work (Re-)Design.” Work, vol. 72, no. 4, IOS Press, 2022, pp. 1629–54, doi:10.3233/wor-211248.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40283
Seifert, Andreas, and Christina Watson. “Qualitätssicherung im bildungswissenschaftlichen Studium – methodologische Überlegungen.” DGPs-Tagung „View on of Science“, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41482
Hilkenmeier, Johanna, et al. “Förderung von motivierenden Gesprächsstrategien im Elterngespräch. Workshop für Lehrkräfte und Studierende.” Journal für LehrerInnenbildung, vol. 22, no. 2, 2022, pp. 40–51.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46282 | OA
Banh, Ngoc Chi, and Ingrid Scharlau. “Effects of Verbal Negation on TVA’s Capacity and Weight Parameters.” TeaP 2022 - Abstracts of the 64th Conference of Experimental Psychologists , edited by Simone Malejka et al., Pabst Science Publishers, 2022, doi:10.23668/psycharchives.5677.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46289 | OA
Banh, Ngoc Chi, et al. “Folgen Wiederholter Negation Auf Die Aufmerksamkeit.” 52. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Psychologie, edited by Christina Bermeitinger and Werner Greve, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35144 | OA
Buhl, Heike M., et al. “Die Förderung von Reflexionskompetenz und Reflexion durch die angeleitete Bearbeitung eines weiterentwicklungsorientierten Online-Self-Assessments.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 15, no. 1, 2022, pp. 117–36.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32564
Gruchel, Nicole, et al. “Parental Involvement and Children’s Internet Uses - Relationship with Parental Role Construction, Self-Efficacy, Internet Skills, and Parental Instruction.” Computers & Education, vol. 182, 104481, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.compedu.2022.104481.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
Rozental, Alexander, et al. “Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases.” Frontiers in Psychology, vol. 13, Frontiers Media SA, 2022, doi:10.3389/fpsyg.2022.783570.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35415
Bobe, Julia, et al. “Delaying Academic Tasks and Feeling Bad About It.” European Journal of Psychological Assessment, Hogrefe Publishing Group, 2022, doi:10.1027/1015-5759/a000728.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35416
Grotegut, Lea, and Katrin B. Klingsieck. “Wie können unterschiedliche Aspekte diagnostischer Kompetenz                    gefördert werden?” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, Hogrefe Publishing Group, 2022, doi:10.1024/1010-0652/a000352.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed