Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4346 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 44996
Brehm, Martin, M. Thomas, S. Gehrke, and B. Kirchner. “TRAVIS – A Free Analyzer for Trajectories from Molecular Simulation.” J. Chem. Phys. 152 (16) (2020): 164105. https://doi.org/10.1063/5.0005078.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45125
Haines, Mackenzie, Amanda M. Murray, Neal R. Glaviano, Alli Gokeler, and Grant E. Norte. “Restricting Ankle Dorsiflexion Does Not Mitigate the Benefits of External Focus of Attention on Landing Biomechanics in Healthy Females.” Human Movement Science 74 (2020). https://doi.org/10.1016/j.humov.2020.102719.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45126
Keizer, Michèle N. J., Juha M. Hijmans, Alli Gokeler, Anne Benjaminse, and Egbert Otten. “Healthy Subjects with Lax Knees Use Less Knee Flexion Rather than Muscle Control to Limit Anterior Tibia Translation during Landing.” Journal of Experimental Orthopaedics 7, no. 1 (2020). https://doi.org/10.1186/s40634-020-00246-6.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45127
Keizer, Michèle N. J., Juha M. Hijmans, Alli Gokeler, Egbert Otten, and Reinoud W. Brouwer. “Sagittal Knee Kinematics in Relation with the Posterior Tibia Slope during Jump Landing after an Anterior Cruciate Ligament Reconstruction.” Journal of Experimental Orthopaedics 7, no. 1 (2020). https://doi.org/10.1186/s40634-020-00289-9.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45128
Letafatkar, Amir, Pouya Rabiei, Hadi Abbaszadeh Ghanati, Zohre Khosrokiani, Naji Ghahremani, and Alli Gokeler. “Training Athletes with an External Attentional Focus Enhances Athletic Performance during Countermovement Jump.” Sport Sciences for Health 16, no. 4 (2020): 737–45. https://doi.org/10.1007/s11332-020-00652-4.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45179
Reinhold, Peter, and Josef Riese. “Physik in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Auf dem Weg zu empirisch fundierten Curricula.” In Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, edited by Colin Cramer, Johannes König, Martin Rothland, and Sigrid Blömeke, 501–8. Verlag Julius Klinkhardt, 2020. https://doi.org/10.35468/hblb2020-060.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45178
Schröder, Jan, Josef Riese, Christoph Vogelsang, Andreas Borowski, David Buschhüter, Patrick Enkrott, Maren Kempin, Christoph Kulgemeyer, Peter Reinhold, and Horst Schecker. “Die Messung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Fach Physik mit Hilfe eines standardisierten Performanztests.” Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 26, no. 1 (2020): 103–22. https://doi.org/10.1007/s40573-020-00115-w.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45181
Vogelsang, Christoph, Andreas Borowski, Christoph Kulgemeyer, Josef Riese, David Buschhüter, Patrick Enkrott, Maren Kempin, Peter Reinhold, Horst Schecker, and Jan Schröder. “Development of Prospective Physics Teachers’ Professional Knowledge and Skills during a One-Semester School Internship.” In Student Learning in German Higher Education, edited by Olga Zlatkin-Troitschanskaia, Hans Anand Pant, Miriam Toepper, and Corinna Lautenbach, 105–23. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-27886-1_6.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45180
Kulgemeyer, Christoph, Andreas Borowski, David Buschhüter, Patrick Enkrott, Maren Kempin, Peter Reinhold, Josef Riese, Horst Schecker, Jan Schröder, and Christoph Vogelsang. “Professional Knowledge Affects Action-Related Skills: The Development of Preservice Physics Teachers’ Explaining Skills during a Field Experience.” Journal of Research in Science Teaching 57 (2020): 1–29. https://doi.org/10.1002/tea.21632.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24100
Engelkemeier, Katja, Jörg Lindner, Julius Bürger, Kathrin Vaupel, Marc Hartmann, Michael Tiemann, Kay-Peter Hoyer, and Mirko Schaper. “Nano-Architectural Complexity of Zinc Oxide Nanowall Hollow Microspheres and Their Structural Properties.” Nanotechnology 31 (2020): 095701. https://doi.org/10.1088/1361-6528/ab55bc.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45465
Schröder, Jan , Christoph Vogelsang, and Josef Riese. “Messung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung bei Lehramtsstudierenden.” In Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019, edited by Sebastian Habig, 40:435–38, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45466
Joswig, Ann-Kathrin, and Josef Riese. “Ursachen für Veränderungen des physikdidaktischen Wissens im Studium.” In Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019, edited by Sebastian Habig, 40:443–46, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45467
Buschhütter, David, Tanja Mutschler, Jan Schröder, Josef Riese, and Andreas Borowski. “Basismodelle in Unterrichtsplanungen im Praxissemester Physik.” In Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019, 40:447–50, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45468
Ermel, Dorothee, and Josef Riese. “Entwicklung eines Fachpraktikums im Techniklehramt.” In Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019, edited by Sebastian Habig, 40:916–19, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45464
Vogelsang, Christoph, Andreas Borowski, Christoph Kulgemeyer, and Josef Riese. “Wie entwickeln sich Wissen und Fähigkeiten im Physiklehramtsstudium?” In Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019, edited by Sebastian Habig, 40:427–30, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 45662 | OA
Lutz, Katharina, Jana Offergeld, Nina Freymuth, and Anna Liza Arp. Gemeinsam Forschung Gestalten. Handreichung Zu Partizipativer Forschung, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28924
Grimminger-Seidensticker, Elke, Aiko Julia Möhwald, and J. Korte. “Die Bedeutung unterschiedlicher Heterogenitätsmerkmale für das Erleben von Zustandsangst vor dem Sportunterricht in der Grundschule.” In Grundschulsport. Empirische Einblicke und pädagogische Empfehlungen, edited by P. Neumann and E. Balz, 158–70. Aachen: Meyer & Meyer, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28915
Grimminger-Seidensticker, Elke, P. Gieß-Stüber, and Aiko Julia Möhwald. “Von Interkultureller Kompetenz und sportpädagogischem Können in postmigrantischen Gesellschaften. Grundlagen und Weiterentwicklung eines Forschungsprogramms.” In Sport im Kontext globaler Zusammenarbeit, edited by K. Petry, 37–48. Leverkusen: Verlag Barbara Budrich, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28918
Grimminger-Seidensticker, Elke, V. Oesterhelt, E. Gerlach, and G. Friedrich. “Sportdidaktik.” In Lernen im Fach und über das Fach hinaus, edited by M. Rothgangel, U. Abraham, H. Bayrhuber, V. Frederking, W. Jank, and H.J. Vollmer , 391–418. Münster, New York: Waxmann, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28913
Grimminger-Seidensticker, Elke, and J. Frohn. “Zum Umgang mit Heterogenität im Sportunterricht.” In Empirie des Schulsports, edited by P. Wolters, E. Balz, C. Krieger, and W.-D. Miethling, 2nd ed., 245–75. Aachen: Meyer & Meyer, 2020.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=35

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed