Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8874 Publications


2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37428
Wallmeier, Nadine, et al., editors. Regionales Sprechen und Schreiben. Olms, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37434
Bender, Michael, et al. “Techniken und Praktiken der Verdatung.” Diskurse – digital, De Gruyter, 2022, pp. 137–157, doi:10.1515/9783110721447-007.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37444
Seifert, Susanne, et al. “Screening zur Erfassung des Leseverständnisses in den          Klassen 6 – 7 (SELV 6 – 7).” Diagnostica, vol. 68, no. 2, Hogrefe Publishing Group, 2022, pp. 101–12, doi:10.1026/0012-1924/a000289.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37448
Seifert, Susanne, et al. “Diagnostik und Differenzierung.” Handbuch der sonderpädagogischen Diagnostik. Einführung in die Status- und Prozessdiagnostik sowie Förderplanung, edited by Markus Gebhardt and David Scheer, Regensburger Beiträge zur Inklusions- und Sonderpädagogik, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37447
Seifert, Susanne, et al. “Vergleich unterschiedlicher Instrumente zur Messung von Gesundheitskompetenz          im Zusammenhang mit Lesekompetenz und kognitiven Fähigkeiten von          Jugendlichen.” Diagnostica, vol. 68, no. 4, Hogrefe Publishing Group, 2022, pp. 197–208, doi:10.1026/0012-1924/a000297.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37446
Seifert, Susanne, and Lisa Paleczek. “Comparing Tablet and Print Mode of a German Reading Comprehension Test in Grade 3: Influence of Test Order, Gender and Language.” International Journal of Educational Research, vol. 113, 101948, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.ijer.2022.101948.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37441
Paleczek, Lisa, et al. “Comparing Student High and Low Reading Performance with Differentiated Digital Reading Materials.” European Conference on E-Learning, vol. 21, no. 1, Academic Conferences International Ltd, 2022, pp. 338–47, doi:10.34190/ecel.21.1.680.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37438
Kulmhofer-Bommer, Andrea, et al. “Bending and Bowing: How Teachers Adapt a Vocabulary-Based Reading Program to Their Students Needs.” Journal of Education, 002205742211126, SAGE Publications, 2022, doi:10.1177/00220574221112627.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37440
Paleczek, Lisa, et al. “A Feasibility Study of Digital Content Use in Inclusive, Austrian Primary School Practice.” International Journal of Educational Research, vol. 112, 101938, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.ijer.2022.101938.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35871
Hellmich, Frank, et al. “Kooperatives Unterrichten von Studierenden Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Als Vorbereitung Auf Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht.” Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule , edited by Felix Buchhaupt et al., vol. 2, Waxmann , 2022, pp. 47–61, doi:10.31244/9783830995135.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36000
Hellmich, Frank, et al. The Composition of Pre-Service Teacher Teams and Primary School Students’ Competencies in (Non-)Inclusive Science Lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022). Polytechnic of Porto, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33524
Rezat, Sara. “ Texte im Deutschunterricht.” 12 Perspektiven auf den Deutschunterricht. Wissenswertes für Deutschlehrkräfte. , edited by Anna Ulrike Franken and Eva Pertzel, Ministerium für Schule und Bildung des Landes NRW/QUA-LiS NRW, 2022, pp. 177–214.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33567
Rezat, Sara. “Schreiben.” Basiswissen Lehrerbildung: Deutsch unterrichten, edited by Tilman von Brand et al., Klett/Kallmeyer, 2022, pp. 231–69.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35990
Hoya, Fabian Karl, et al. Effects of Teacher Feedback on Primary School Students’ Self-Efficacy Beliefs and Their Interest in Science Lessons. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. “Education in a Changing World: The Impact of Global Realities on the Prospects and Experiences of Educational Research.” Yerevan State University, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35503
Ehland, Christoph. “’The Continent Is Isolated‘. Britische Europavorstellungen Zwischen Mythos Und Wahrheit.” Die Europäische Union: Konfusion Und Vision: Interdisziplinäre Fragestellungen, edited by Paul Michael Lützeler, Böhlau, 2022, pp. 63–79.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39042
Süwolto, Leonie. “Gottscheds Tragödienpoetik zwischen Staats-/Helden- und Liebestragödie. Corneilles Cid in der Deutschen Schaubühne und die Geburt der zivilen Tragödie.” Akkulturationen des europäischen Dramas in Gottscheds “Deutscher Schaubühne”., edited by Leonie Süwolto, vol. 2 (2022), 2022, pp. 272–98.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39037
Süwolto, Leonie, editor. Akkulturationen des europäischen Theaters in Johann Christoph Gottscheds Deutscher Schaubühne. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39046
Süwolto, Leonie. “Theater-Transfers. Akkulturationen des europäischen Theaters in Johann Christoph Gottscheds Deutscher Schaubühne.” Akkulturationen des europäischen Theaters in Johann Christoph Gottscheds Deutscher Schaubühne., edited by Leonie Süwolto, vol. 2 (2022), 2022, pp. 201–18.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 38077
Steigerwald, Jörn, and Leonie Süwolto, editors. ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730). Brill / Fink, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39048
Süwolto, Leonie. “Transformationen des Heroismus in der Tragödie der Frühaufklärung. Geschlechterpoetik in Luise Gottscheds ‚Panthea‘.” ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1740), edited by Leonie Süwolto and Jörn Steigerwald, vol. 1, Fink , 2022, pp. 251–69.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36026
Schulze, Jan Roland, et al. Pre-Service Teachers’ Collaborative Lesson Planning and Their Self-Concepts in Inclusive Education. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.” Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36059
Löper, Marwin Felix, et al. Determinants for Students’ Attitudes towards Peers with Non-Compliant Classroom Behavior in Inclusive Primary Schools. Single Paper Presentation. AERA (American Educational Research Association) 2022. Annual Meeting Theme: „Cultivating Equitable Education Systems for the 21^st Century“, Roundtable Session: “Focus on Behavior in Special and Inclusive Education.” University of San Diego, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36053
Löper, Marwin Felix, et al. Do Primary School Students’ Contact Experiences Matter for Their Attitudes towards Peers with Special Needs? Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.” Quebec City, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36051
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Primary School Students’ Social Self-Concepts, Their Empathy and Their Attitudes towards Peers with Social and Emotional Difficulties. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.” Quebec City, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36055
Franzen, Katja, et al. Elementary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education. Single Paper Presentation. AERA (American Educational Research Association) 2022. Annual Meeting Theme: „Cultivating Equitable Education Systems for the 21^st Century“. University of San Diego, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35925
Görel, Gamze, et al. Primary School Students’ Attitudes towards Peers with Special Educational Needs – First Findings of an Intervention Program for the Promotion of Students’ Social Participation. Symposium “Let’s Be Friends! The Importance of Social Inclusion in the Lives of Children and Adolescents” (Sepideh Hassani). ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. “Education in a Changing World: The Impact of Global Realities on the Prospects and Experiences of Educational Research.” Yerevan State University, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35995
Görel, Gamze, et al. How to Improve Primary School Students’ Social Participation in the Inclusive Classroom? – Preliminary Results from an Intervention Study. Oral Communication. Symposium “FRIEND-SHIP: A School-Based Intervention Aimed at Improving Students’ Social Participation Implemented in Four Countries” (Sílvia Alves). Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022). Polytechnic of Porto, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35949
Löper, Marwin Felix, et al. The Relationship between Primary School Students’ Contact Experiences and Their Attitudes towards Peers with Non-Compliant Behaviour. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. “Education in a Changing World: The Impact of Global Realities on the Prospects and Experiences of Educational Research.” Yerevan State University , 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36016
Löper, Marwin Felix, et al. Teachers’ Intentions to Deal with Heterogeneity in Inclusive and Non-Inclusive Primary Schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.” Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36014
Görel, Gamze, et al. Characteristics of Good Inclusive Teaching from Primary School Teachers’ Perspective. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.” Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36003
Löper, Marwin Felix, et al. Teachers’ Experiences from Teaching in (Non-)Inclusive Primary Schools and Their Behavioural Intentions to Manage Heterogeneity. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022). Polytechnic of Porto, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35997
Franzen, Katja, et al. Primary School Teachers’ Mastery Experiences and Their Self-Efficacy Beliefs to Teach in Inclusive Classrooms. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022). Polytechnic of Porto, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36330
Bomert, Christiane, et al. “Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit – eine Einleitung.” Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit, edited by Christiane Bomert et al., Springer, 2022, pp. 1–25.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36326
Landhäußer, Sandra, et al. “Care im Kontext von Gemeinwesenarbeit und Sozialraumorientierung. Ein Dialog mit Sandra Landhäußer und Maren Schreier.” Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit, edited by Christiane Bomert et al., Springer VS, 2022, pp. 209–31.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37939 | OA
Schönhärl, Korinna. “Review on: Gerold Ambrosius/ Christian Henrich-Franke: Diversität, Transformation, Kontinuität. Europa 1800–1870.” VSGW, vol. 109, no. 3, 2022, pp. 392–393.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38066
Steigerwald, Jörn. “Die Vergegenwärtigung höfischer Lustbarkeiten: André Félibiens ‘Divertissements de Versailles’ (1674/1676).” Im-Materiell. Kulturerbe-Studien für Eva-Maria Seng zum 60. Geburtstag, edited by Maria Harnack, De Gruyter, 2022, pp. 59–72.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38069
Steigerwald, Jörn. “Die Geburt der italienischen Liebestragödie. Scipione Maffeis ‘Merope’.” ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730), edited by Jörn Steigerwald and Leonie Süwolto, Brill / Fink, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38072
Steigerwald, Jörn. “Der Zorn des ehrlichen Mannes. Die Neudeutung von Molières ‘Misanthrope’ in der ’Deutschen Schaubühne.” Theater-Transfers. Akkulturationen des europäischen Dramas in Gottscheds “Deutscher Schaubühne,” edited by Leonie Süwolto and Artes. Zeitschrift für Literatur und Künste der frühmodernen Welt , 1 / 2, 2022, pp. 233–53.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38070
Steigerwald, Jörn. “ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730). Einleitung. .” ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730), edited by Jörn Steigerwald and Leonie Süwolto, Brill / Fink, 2022, pp. 1–17.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36314
Landhäußer, Sandra, and Stefan Faas. “Familienbildung und Ungleichheit: Sozialraumtheoretische Perspektiven auf das (Nicht)Erreichen von Eltern.” Familienbildung – Praxisbezogene, empirische und theoretische Perspektiven, edited by Ute Müller-Giebeler and Michaela Zufacher, Beltz, 2022, pp. 95–106.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36048
Görel, Gamze, et al. The Importance of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs and Their Attitudes for Their Everyday Practices in Heterogeneous Classrooms. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.” Quebec City, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36041
Franzen, Katja, et al. Elementary School Teachers’ Self-Efficacy in Inclusive Education – An Investigation of the Associated Sources. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.” Quebec City, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36030
Franzen, Katja, et al. How to Explain Primary School Teachers’ Self-Efficacy to Teach in Inclusive Classrooms. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.” Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36037
Hellmich, Frank, and Fabian Karl Hoya. The Importance of Parental Feedback for Children’s Reading Motivation and Their Reading Comprehension. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.” Quebec City, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40232
Herzig, Bardo, and A. Martin. “Lehren und Lernen mit (digitalen) Medien im Pädagogikunterricht.” Handbuch Pädagogikunterricht, edited by C. Püttmann and E. Wortmann, 1st ed., Waxmann, 2022, pp. 433–43.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40234
Herzig, Bardo. “Medienbildung als Radikalisierungsprävention?” Radikalisierungsnarrative online. Perspektiven und Lehren aus Wissenschaft und Prävention, edited by S. Reinke de Buitrago, 1st ed., Springer, 2022, pp. 273–300.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40237
Herzig, Bardo, et al. “Algorithmische Entscheidungssysteme und digitale Souveränität.” merz Wissenschaft: Digitalität und Souveränität. Braucht es neue Leitbilder der Medienpädagogik?, no. 6, merz, 2022, pp. 95–106.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
Decius, Julian, et al. “Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of  Short Measure for White-Collar Workers.” European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40060
Decius, Julian, et al. “Off Your Own Bat or Aided by Others: A Vignette Study on the Role of Metacognitions and Social Support for Informal Workplace Learning.” Hawaii International Conference On Education., 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
Seifert, Andreas, et al. “Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work.” EARLI SIG14 Conference, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40267
Depenbusch, Sarah, et al. Effects of Digital Transformation on Job Satisfaction and Employee Retention: An Integrative Framework. 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40278
Rogge, Tim, and Andreas Seifert. “Digitaler Wechselunterricht in der gymnasialen Oberstufe – ein Modell mit Zukunft?” AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Pädagogische Kompetenz als Ausgangspunkt beruflichen Könnens!? Ergebnisse der Kompetenzmessung angehender Lehrkräfte unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen.” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education., vol. 45, no. 1, 2022, pp. 3–15.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
Watson, Christina, et al. “Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.” DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37032
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Inwiefern ist die Professionalisierung in Praxisphasen schulformspezifisch? Ergebnisse der Messung pädagogischer Kompetenzen Studierender in Deutschland.” Österreichisches Religionspädagogisches Forum, vol. 30, no. 1, 2022, pp. 239–60.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35921
Hoya, Fabian Karl, et al. Effekte Des Feedbacks von Lehrkräften Auf Die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen Und Die Intrinsische Motivation von Kindern Im Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Vortrag. 30. Jahrestagung Der Kommission “Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe” Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Thema: “Nachhaltige Bildung in Der Grundschule.” Universität Regensburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36009
Hellmich, Frank, et al. Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Practices and Children’s Competence Development in Inclusive Schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.” Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40453
Schroeder, René, et al. DiPoSa: Didaktisch-Diagnostische Potentiale Des Inklusionsorientierten Sachunterrichts: Identifizieren, Konzeptualisieren Und Implementieren. Vortrag Auf Der Auftaktveranstaltung Zur BMBF-Förderrichtlinie „Förderbezogene Diagnostik in Der Inklusiven Bildung“ Im Rahmen Des BMBF-Metavorhabens „Qualifizierung Für Inklusive Bildung“. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36322
Kuhn, Mealnie, and Sandra Landhäußer. “Differenz in der fachschulischen Ausbildung frühpädagogischer Fachkräfte.” Heterogenität in Bildung und Differenz in Kindheits- und Sozialpädagogik, edited by Maria Bader et al., Beltz Juventa, 2022, p. S. 62-88.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40509
Büker, Petra. Aktuelle Entwicklungen in der Lehrer:innenbildung für Inklusion: Herausforderungen – Konzepte – Perspektiven. Keynote an der Tagung: Lehrer:innenbildung für Inklusion – Hochschuldidaktische Konzepte und Perspektiven an der Pädagogischen Hochschule Heidelberg. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37735
Büker, Petra, and Birgit Hüpping. “Als Sozialforscher*innen die eigene Schule evaluieren und mitgestalten: Kindersichten auf ein partizipatives Setting in der Grundschule.” Mitbestimmung von Kindern. Grundlagen für Unterricht, Schule und Hochschule, edited by Miriam Grüning et al., Beltz Juventa, 2022, pp. 172–92.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 38531
Gläser, Eva, et al., editors. Reflexion Und Reflexivität Im Kontext Grundschule. Perspektiven Für Forschung, Lehrer:Innenbildung Und Praxis. Verlag Julius Klinkhardt, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39744
Kottmann, Brigitte, and Susanne Miller. “Der Studiengang der integrierten Sonderpädagogik an der Universität Bielefeld.” Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung, edited by Björn Serke and Bettina Streese, Verlag Julius Klinkhardt, 2022, pp. 163–72, doi:10.35468/5958.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39775
Kottmann, Brigitte. “Der Übergang von der Grundschule zur weiterführenden Schule als (Soll-)Bruchstelle des Gemeinsamen Lernens? .” Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen - Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung , edited by Bernhard Schimek et al., Klinkhardt, 2022, pp. 165–72.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39766
Kottmann, Brigitte. “Inklusion, (k)eine ganz besondere Kunst?! Das Konstrukt ‘Sonderpädagogische Förderbedarf’ (als eine Diagnose) zwischen Schutz und Stigma.” “Die Bildung Aller” - Kunstpädagogik und Inklusion , edited by Andreas Brenne and Michaela Kaiser, Fabrico, 2022, pp. 27–58.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39716
Kottmann, Brigitte. “Rezension des Buches  ‘Schulentwicklung Inklusion. Empirische Einzelfallstudie eines Schulentwicklungsprozesses’ von Angelika Bengel.” Zeitschrift für Grundschulforschung, Klinkhardt, 2022, doi:10.1007/s42278-022-00156-9.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39734
Dexel, Timo, and Brigitte Kottmann. “Inklusive Diagnostik in der Schule.” Individuelle Förderung - Heterogenität und Handlungsperspektiven in der Schule, edited by Christian Fischer and David Rott, Waxmann/UTB: Münster, 2022, pp. 97–107.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39564
Duschner, Paul. “Die Huixian-Figuren: Über Materielle Und Immaterielle Aspekte Einer Kunstfälschung.” Im-Materiell. Kulturerbe-Studien Für Eva-Maria Seng Zum 60. Geburtstag, edited by Paul Duschner et al., 2022, pp. 105–19.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41148
Jacke, Christoph, et al. “Hoffnung POP: Publizistisch-gestalterische Arbeits- und Lebensmodelle im postdigitalen Zeitalter unter Berücksichtigung der transformierenden Rahmenbedingungen. Drei beobachtend-teilnehmende Fallstudien vor dem Hintergrund einer gemeinsamen Forschungsperspektive.” ~Vibes – The IASPM D-A-CH Series. Volume No. 2: „Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies)”., 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41149
Jacke, Christoph, and Kyle Devine. “Sustainability, Solutionism, and the Problem of Music. Kyle Devine interviewed by Christoph Jacke.” ~Vibes – The IASPM D-A-CH Series. Volume No. 2: „Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies)”., 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40282
Jacke, Christoph, and Thomas Venker. “‘Zwischen Hartz IV und Vollverbeamtung verläuft nur eine ganz dünne Grenze’. Quo-Vadis Pop-Lehre? Eine journalistische Umfrage unter Lehrenden.” Kaput - Magazin für Insolvenz & Pop, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41191 | OA
Schubert, Katrin. “Postkarte.” Im Nationalsozialismus. Praktiken – Kommunikation – Diskurse. Teil 2, edited by Heidrun Kämper and Britt-Marie Schuster, vol. Band 001.2, V&R unipress, 2022, pp. 157–75, doi:10.14220/9783737014601.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34703
Rohlfing, Katharina, et al. “Social/Dialogical Roles of Social Robots in Supporting Children’s Learning of Language and Literacy—A Review and Analysis of Innovative Roles.” Frontiers in Robotics and AI, vol. 9, Frontiers Media SA, 2022, doi:10.3389/frobt.2022.971749.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37074
Rohlfing, Katharina J., et al. “Developmental Paths of Pointing for Various Motives in Infants with and without Language Delay.” International Journal of Environmental Research and Public Health, vol. 19, no. 9, 4982, MDPI AG, 2022, doi:10.3390/ijerph19094982.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40260
Schumacher, Jan-Philip, et al. “Participative Human-Factor Evaluation in the Context of Digital Work (Re-)Design.” Work, vol. 72, no. 4, IOS Press, 2022, pp. 1629–54, doi:10.3233/wor-211248.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40283
Seifert, Andreas, and Christina Watson. “Qualitätssicherung im bildungswissenschaftlichen Studium – methodologische Überlegungen.” DGPs-Tagung „View on of Science“, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35919
Hellmich, Frank, et al. Effects of the Composition of Pre-Service Teacher Teams on Primary School Students’ Competencies in (Non-)Inclusive Science Lessons. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. “A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development.” Ghent University, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40452
Hellmich, Frank, et al. The Composition of Pre-Service Teacher Teams and Primary School Students’ Competencies in (Non-)Inclusive Science Lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022), Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (InED) of the School of Education. 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35643
Klein, Alexandra, and Sandra Landhäußer. “Essen in Kindertageseinrichtungen. Orientierungsmuster von Fachkräften zwischen Anpassung und Ermöglichung.” Soziale Passagen, no. 14, Springer, 2022, p. pages 307–320, doi:doi.org/10.1007/s12592-022-00438-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35748
Kuhn, Melanie, and Sandra Landhäußer. “Alternative Wahrnehmungen der Welt gelten lassen? Herausforderungen eines rassismuskritischen Unterrichts in der Erzieher_innenausbildung.” Sozial Extra, no. 46, Springer, 2022, pp. 37–41, doi:doi.org/10.1007/s12054-021-00452-1.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36292
Bomert, Christiane, et al., editors. Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit . Springer VS, 2022, doi:https://www.jpc.de/jpcng/books/detail/-/art/care-zum-verhaeltnis-von-sorge-und-sozialer-arbeit/hnum/9908466.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39614
Kullmann, Harry, et al. “Hier Wie Dort? Ein Vergleich Der Tätigkeits- Und Kooperationsprofile von Schulbegleitungen an Inklusiven Gesamtschulen Und Förderschulen in Nordrhein-Westfalen.” Wege Der Kooperation Im Kontext Inklusiver Bildung, edited by Björn Serke and Bettina Streese, Julius Klinkhardt 2022, 2022, pp. 130–46.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39600
Kullmann, Harry, and Helena Stieling. “Inklusionsbezogenes Potenzial Der Kulturellen Bildung Am Beispiel Des Darstellendes Spiels/Theaters in Der Schule.” Kulturelle Bildung , edited by Annette Scheunpflug et al., Springer, 2022, pp. 160–87.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37244 | OA
Flath, Beate, et al., editors. Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies). International Association for the Study of Popular Music Deutschland-Austria-Confoederation Helvetica, 2022.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37246 | OA
Burkhalter, Thomas, and Manuel Troike. “Contradict – Ideas for a New World. A Talk between Thomas Burkhalter and Manuel Troike about the Documentary Film Contradict.” Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies), edited by Beate Flath et al., vol. 2, International Association for the Study of Popular Music Deutschland-Austria-Confoederation Helvetica, 2022, pp. 225–30.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41140
Silvestri, Marco. “Restauratio und memoria. Strategien des Wiederaufbaus in Annaberg nach dem großen Stadtbrand von 1604.” Im-materiell. Kulturerbe-Studien für Eva-Maria Seng zum 60. Geburtstag, edited by Marco Silvestri, 2022, pp. 228–52.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 39958
Sackel, Johanna. Wem gehört das Meer? Globale Ressourcen und die dritte UN-Seerechtskonferenz (1968–1994). 1st ed., vol. 52, De Gruyter, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 41200
Wallmeier, Nadine. “Sarah Ihden, Katharina Dreessen u. Robert Langhanke (Hgg.): Studien zur mittelniederdeutschen und frühneuhochdeutschen Sprache und Literatur, Hildesheim, Zürich u. New York: Olms 2021.” PBB, vol. 144, no. 1, 2022, pp. 121–24.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30952
Tolksdorf, Nils Frederik, et al. “Who Is That?!  Does  Changing  the  Robot  as  a Learning  Companion  Impact  Preschoolers’Language Learning?” Proceedings of the 2022 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction, 2022, pp. 1069–74, doi:10.5555/3523760.3523937.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40971
Topalović, Elvira. “Wirklichkeit(En) Konstruieren: Die Mediendidaktik Deutsch Als Säule Oder Fundament?” Didaktik Deutsch, no. 52/53, University Library J. C. Senckenberg, 2022, pp. 10–15, doi:10.21248/dideu.100.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41467
Pinsch, Jan Christian. “Am Ende Siegt Die Liebe. Wie M. Night Shyamalans „The Happening“ Im Zuge Der Coronapandemie Neu Gesehen Werden Kann.” Pandemie Im Film. Religiöse Und Ästhetische Transformationen in Der Populärkultur, edited by Inge Kirsner and Harald Schroeter-Wittke, 2022, pp. 117–32.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41468
Pinsch, Jan Christian. “Von Der Corona-Realität Eingeholt. Verschwörungserzählungen Und Endzeiterwartungen in Der Serie „Sløborn“.” Pandemie Im Film. Religiöse Und Ästhetische Transformationen in Der Populärkultur, edited by Inge Kirsner and Harald Schroeter-Wittke, 2022, pp. 133–51.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 41470
Pinsch, Jan Christian, and Stephanie Lerke. “Rezension Zu Gerhard Kampe/Thomas Kampe (Ed.), beyond Forgetting. Persecution/Exile/Memory. Transdisciplinarity in Design, Perfomance and Education, Göttingen 2021.” Theologie.Geschichte. Zeitschrift Für Theologie Und Geschichte, vol. 17, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41482
Hilkenmeier, Johanna, et al. “Förderung von motivierenden Gesprächsstrategien im Elterngespräch. Workshop für Lehrkräfte und Studierende.” Journal für LehrerInnenbildung, vol. 22, no. 2, 2022, pp. 40–51.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40451
Franzen, Katja, et al. Inclusive Science Teaching in Primary Schools and Its Didactic-Diagnostic Potential. Single Paper. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022). Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (inED) of the School of Education, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41171
Harnack, Maria. “Aushandlungsprozesse zur preußischen Kunstförderung am Beispiel der Ausschmückung der St.-Rochus-Kirche in Düsseldorf.” Im-materiell. Kulturerbe-Studien für Eva-Maria Seng zum 60. Geburtstag, edited by Maria Harnack et al., 2022, pp. 299–318.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41168
Harnack, Maria. “Aus dem Landeskunstfonds finanzierte Wandgemälde in Gerichtsgebäuden Preußens. Entwicklungstendenzen zwischen 1860 und 1920.” Insitu. Zeitschrift für Architekturgeschichte, vol. 14, no. 2, 2022, pp. 267–82.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41852
Duschner, Paul. “28. Jahrestagung zu Fragen der Geschichte: Heimat – Ort und Identität.” Paderborner Historische Mitteilungen, vol. 35, 2022, pp. 99–101.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41867
Seng, Eva-Maria. “Handwerk als immaterielles Kulturerbe.” Mythos Handwerk. Zwischen Ideal und Alltag, edited by Matthias Wagener K. et al., 2022, pp. 173–77.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41937
Grosser, Christine. Wahrnehmung Lernförderlicher Faktoren Digitaler Lernbegleitung Während Der Pandemie (SoSe 2021-SoSe 2022). 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed