Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8673 Publications

 
 
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36376
Preparing Pre-service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
M.F. Löper, F.K. Hoya, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36366
Preparing Pre-service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
M.F. Löper, F.K. Hoya, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
 
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40552
Einblicke in Normalitätsvorstellungen von Lehramtsstudierenden - "Die Situation meines Förderkindes habe ich mit meiner eigenen verglichen und Mitleid gespürt"
C. Pieper, B. Kottmann, in: M. Esefeld, K. Müller, P. Hackstein, E. Stechow, B. Klocke (Eds.), Lehren und Lernen, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2019, pp. 75–82.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36881
„Raubdrucke“ als zeitgeschichtliche Dokumente der Kinderladenbewegung
N. Göddertz, K. Bock, in: K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz (Eds.), Zugänge zur Kinderladenbewegung, Springer VS, Wiesbaden, 2019, pp. 325–334.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36868
Statt eines Nachworts: Die Kinderladenbewegung als Forschungsthema einer „Nachwuchsforscherinnengruppe“
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz, in: K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz (Eds.), Zugänge zur Kinderladenbewegung., Springer VS, Wiesbaden, 2019, pp. 389–342.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36890
Studienbrief für die Hamburger Fernhochschule
N. Göddertz, M.-E. Karsten, M. Kubandt, in: Sozialdidaktik – Fachdidaktik Sozialpädagogik, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36893
Studienbrief für die Hamburger Fernhochschule
N. Göddertz, M.-E. Karsten, M. Kubandt, in: Fachdidaktik Sozialpädagogik / Sozialdidaktik für Soziale Berufe, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41152
Development of trainee teachers’ analytical competence in their induction phase – A longitudinal study comparing science and non-science teachers.
W. Plöger, D. Scholl, C. Schüle, A. Seifert, Teaching and Teacher Education 85 (2019) 215–225.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41151
Informal Workplace Learning: Development and validation of a measure.
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, Human Resource Development Quarterly 30 (2019) 495–535.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28982 | OA
The Role of Saliency in Learning First Words
E. Wildt, K. Rohlfing, I. Scharlau, Frontiers in Psychology (2019).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18458
Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung
D. Tophinke, E. Topalovic, K. Rohlfing, eds., Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung, V&R unipress (Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 4/2019), Göttingen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40973
Sprachstrukturelle Modelle. Linguistische, spracherwerbsorientierte und didaktische Zugänge
D. Tophinke, E. Topalovic, K.J. Rohlfing, Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 66 (2019) 313–319.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 24905
Raising Robotic Natives?: Persuasive Potentials of Social Robots in Early Education
S. Siebert, N.F. Tolksdorf, K.J. Rohlfing, I. Zorn, The Journal of Communication and Media Studies (2019) 21–35.
LibreCat | DOI
 
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24913 LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20203
Multimodale Kommunikation in frühen Buchlesesituationen und ihr Zusammenhang mit dem späteren Wortschatz.
A. Grimminger, K. Rohlfing, Sprache · Stimme · Gehör 43 (2019) 93–99.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed